مجله تاپ‌ناز‌

چند بار در هفته آمیزش با همسر خوب است؟ (تعداد مناسب رابطه جنسی)

تعداد مجاز رابطه جنسی چند بار در هفته و یا ماه باید باشد و آیا رابطه جنسی در هر روز مشکل زا است؟

چند روز یک بار رابطه جنسی زن و شوهر مناسب است و ضرر ندارد؟

رابطه جنسی و رابطه زناشویی چند بار در هفته می تواند نیاز زوجین را تامین کند؟ ما اغلب بر این باوریم که داشتن یک زندگی و رابطه زناشویی خوشایند و رضایت بخش بستگی به تعداد دفعاترابطه جنسی ندارد ولی از انجایی که داشتن یک رابطه جنسی سالم و صحیح بنا به خواسته ی زن و مرد در فراهم کردن شرایط مهم و مورد نیاز سلامت جسمی و روحی لازم است پس نمی توان نقش و تاثیر مثبت آن را نادیده گرفت.

برخی پزشکان و روانشناسان معنقدند که برقراری ارتباط همانند مصرف 8 لیوان آب در طول روز برای سلامت زن و مرد نیازی حیاتی است اما چه میزان و چند بار در طول هفته داشتن یک رابطه جنسی سالم زناشویی مورد نیاز بدن زن و مرد است و میتواند تضمین کننده سلامت روان و بخشی از جسم انها باشد.

ساری کوپر ، متخصص روانشناس و یک درمانگر جنسی بعد از مطالعات بسیار در این زمینه نظر خود را در این رابطه اینطور منتشر کرد که ” بر اساس نیاز روانی و جسمی زوجین برقراری رابطه جنسی 2 الی 3 بار در طول هفته می تواند مناسب ترین تعداد دفعات برقراری رابطه زناشویی باشد. البته این دفعات مربوط به شرایط معمولی است و دفعات برقراری ارتباط جنسی و زناشویی در اوایل ازدواج – دوران بارداری و بعد از زایمان کاملا متفاوت و به طبع کمتر و بیشتر خواهد بود.

چند بار در هفته آمیزش با همسر خوب است؟

بهترین تعداد دفعات رابطه جنسی و زناشویی در هفته

در مقاله ای دیگر دکتر فیسچ می گوید:

نیاز زن و مرد برای برقراری و داشتن رابطه جنسی در سن دهه 20 یک تا سه روز یکبار است و این در دهه 30 در برخی از زوجین افزایش و در برخی با کمی کاهش مواجه خواهد شد. این درحالی است که این نیاز با توجه به طبع و مکانیسم طبیعی بدن زن و مرد می تواند متفاوت باشد ولی در هر حال به طور متوسط برقراری رابطه جنسی 3 بار در هفته بهترین و مناسب ترین میزان رابطه زناشویی برای داشتن و کسب سلامت روحی و روانی و البته سلامت جسمی می باشد.

پروفسور فیسچ در مصاحبه با Nerve.com گفت: در برقراری رابطه زناشویی و کسب رضایت از یک رابطه جنسی سالم اولین نکته کیفیت است و کمیت در مرحله بعدی قرار خواهد گرفت. به طوری که شاید زوجینی که هفته ای 4 مرتبه رابطه جنسی برقرار می کنند به اندازه ی زوجینی که هفته ای 2 بار یک رابطه زناشویی با کیفیت دارند از رضایتمندی و سلامت روحی و روانی برخوردار نباشند.

آیا رابطه جنسی تاثیری بر سلامت هم دارد؟

درخشان شدن پوست و مو

رابطه جنسی می تواند روی پوست و موی شما تاثیر بگذارد.استروژن باعث داشتن موهای سالم و پوست شفاف می شود و رابطه جنسی مکرر اینها افزایش پیدا می کنند و کلاژن بیشتری هم تولید می شود و پوست شما نرم و انعطاف پذیر خواهد شد.

باعث جوان ماندن شما می شود
رابطه جنسی منظم باعث می شود شما جوان بمانید. با اینکه این شعار زیاد شنیده می شود که زیبایی درونی است اما می توان گفت افرادی که رابطه جنسی سه بار یا بیش از 3 بار در هفته را دارند، صورت جوان تری دارند.
افسرده نمی شوید
در اوج لذت جنسی مغز شما سروتونین آزاد می کند که یک ناقل عصبی است و باعث تنظیم خلق و خوی شما می شود و باعث می شود خوشحال شوید. رابطه جنسی ضد افسردگی است و ایمنی بدن را افزایش می دهد.
افزایش سایز سینه
در موقع رابطه جنسی 25 درصد سینه متورم می شود و ارتفاع نوک سینه مقداری افزایش پیدا می کند. به همین دلیل رابطه جنسی می توانید یکی از روش های افزایش سایز سینه باشد.
چند بار در هفته آمیزش با همسر خوب است؟
استرس شما کم می شود
در نقطه اوج لذت جنسی دوز زیادی از اوکسی توسین ترشح می شود. اوکسی توسین باعث از بین رفتن کورتیزول می شود که هورمون استرس است. خیلی از ماها در زندگی شهری با کورتیزول بالا زندگی می کنیم. سکس منظم و مداوم می تواند استرس را از شما دور نگه دارد.
شکم شما صاف می شود
افزایش کورتیزول در سیستم بدن باعث بزرگ شدن شکم شما می شود و در اینجاست که اوکسی توسین می تواند باعث کاهش کورتیزول شود. شاید 3 کلیو از چربی دور شکم شما کمتر شود.
مهربان تر می شوید
در هنگام اوج لذت جنسی مواد شیمایی آزاد می شود که به شما احساس خوبی می دهد. دوپامین میل جنسی را افزایش می دهد، اوکسی توسین شما را ارام می کند و تستوسترون هم باعث می شود در کارهایتان بهتر عمل کنید. اندروفین باعث می شود استرس شما کمتر شود و باعث می شود شما شادتر باشید.
سلامت شما تضمین می شود
رابطه جنسی فقط برای کوچکتر کردن شکم مناسب نیست و برای کل بدن مفید است. فشار خون و ضربان قلب شما را تنظیم می کند و باعث کالری سوزی بدن می شود. رابطه جنسی معادل یک کلاس یوگای قوی عمل می کند. علاوه بر این ارگاسم باعث القا تتولید فنیل اتیل آمین می شود. این ترکیب درخشان، شادی، اعتماد به نفس و محدودیت اشتها را افزایش می دهد.

مطالب مشابه را ببینید!