مجله تاپ‌ناز‌

چگونه فکر و ذهن خود را خالی کنیم و مجددا افکارمان را بازسازی کنیم؟

خالی کردن فکر و ذهن از تفکرات منفی و بازسازی افکار

گاهی وقت های افکار منفی به ذهن و فکر شما هجوم می آورند و باعث آزار شما می شوند؟ این روزها با مدرن تر شدن زندگی استرس نیز بیشتر شده است که فکرهای بد و منفی مدام به فکر انسان ها هجوم می آورد. اما با خالی کردن ذهن و بازسازی مجدد افکار می توانید زندگی بهتری داشته باشید. افکار از ایده‌هایی به دست می‌اید که در زندگی روزمره خود کسب می‌کنید. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم.

1.شما تنها چند میلی متر از موفقیت فاصله دارید:

سال‌ها قبل زمانی که در یک سمینار شرکت کرده بودم از یک پزشک و جراح زیبایی شناخته شده و مشهور شنیدم که می‌گفت تفاوت بین زشت و زیبا بودن تنها چند میلی متر است. در زندگی ممکن است زمان‌هایی وجود داشته باشد که احساس کنید میلیون‌ها متر از چیزی که در ذهن دارید فاصله دارید و نمی‌توانید به راحتی به اهداف خود دست یابید. زمانی که چنین افکاری داشتید به این فکر کنید که این موضوع به هیچ عنوان صحیح نیست. شما تنها چند میلی متر با موفقیت فاصله دارید.

2.نرخ عدم پذیرش خود را افزایش دهید:

اگر دوستی خود را خراب کنید چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اگر آن‌ها به همه بگویند که شما چه کار بدی انجام داده اید چه می‌شود؟ اگر نتوانید شغل مورد نظر خود را به دست بیاورید چه اتفاقی خواهد افتاد؟ پاسخ به تمامی این سوالات در افزایش نرخ عدم پذیرش است. اینکار به شما کمک می‌کند ذهن قوی تری داشته باشید. در این شرایط متوجه خواهید شد که بعد از مدت‌ها با فردی که قادر به درک احساسات و افکارش نبودید در یک مسیر قرار گرفته اید و همین امر آرامش شما را افزایش می‌دهد.

3.موارد منفی را به آغوش بکشید:

در زندگی هر فردی میلیون‌ها مورد وجود دارد که می تواند در مسیر اشتباه قرار گیرد و تجربه منفی برای او ایجاد نماید. اگر نتوانید موارد منفی که در زندگی اتفاق می‌افتد را در آغوش خود بکشید در چنین شرایطی نارضایتی زیادی خواهید داشت. به خاطر داشته باشید که این اتفاقات منفی نیز جزئی از زندگی شما هستند و باید آن‌ها را بپذیرید. این رویدادها نمی‌تواند شما را از رسیدن به اهدافتان باز دارد. هیچ اتفاق منفی در زندگی شما وجود ندارد. این تنها طرز فکر شماست که این رویدادها را به عنوان رویدادهای منفی برچسب گذاری می‌کند. زمانی که می‌خواهید افکاری را برچسب گذاری کنید از زبان متفاوتی استفاده نمایید. در این شرایط متوجه خواهید شد که تجربیات شما کاملا عوض می‌شود.

4.دیگران را دنبال نکنید:

ممکن است اعتماد به نفس خود را از دست بدهید و بخواهید از دیگران تبعیت کنید. سعی کنید از دنبال کردن دیگران اجتناب کنید و خود رهبر و پیشرو باشید. ذهن خود را با ایده‌هایی پر کنید که برای دیگران ارزشمند است. دانش زیادی کسب کنید و بهتر از سایر افراد عمل نمایید. دیگران را رهبری کنید و همیشه به دنبال روش‌های جدید برای کمک به آن ها باشید. سعی کنید خودتان فکر کنید و از افکار و عقاید خود استفاده کنید. به جای اینکه از ایده‌های دیگران کپی کنید کنترل را در دست بگیرید و تصمیمات خود را اتخاذ نمایید.

چگونه فکر و ذهن خود را خالی کنیم و مجددا افکارمان را بازسازی کنیم؟

5.طرز فکر کمیابی و کمبود را کنار بگذارید:

همه ما فکر می‌کنیم که برای شاد بودن در زندگی به موارد زیادی نیاز داریم. این موضوع صحیح نیست. در واقع همه انسان‌ها برای رسیدن به خوشحالی به موارد اندکی نیاز دارند. در اطراف ما انسان‌هایی زندگی می‌کنند که در زندگی خود امکانات زیادی ندارند اما باز هم شاد هستند و این شادی را به دیگران نیز منتقل می‌کنند. به خاطر داشته باشید که بر روی کره خاکی منابع کافی برای همه افراد وجود دارد و شما ارزش کافی برای به دست آوردن‌ آن را دارید. پس می‌توانید این منابع را به خدمت بگیرید و از آن برای ساختن زندگی شادتر استفاده کنید. هر زمانی که احساس کردید طرز فکر شما به سمت کمبود و کمیابی می‌رود، ذهن خود را خالی کنید و سعی کنید به نکات مثبت زندگی بیندیشید. چیزی را در زندگی پیدا کنید که می‌توانید به دیگران بدهید. اینکار به شما کمک می‌کند احساس کمبود نداشته باشید.

6.اگر همیشه به دنبال کاری بودید، آن را انجام دهید:

زمانی که قصد انجام کاری را دارید ذهن شما 101 دلیل منطقی برایتان می‌اورد که نشان می‌دهد شما قادر به انجام آن نیستید. اگر بهانه‌های موجود را کنار بگذارید می‌توانید روشی برای دستیابی به اهداف خود در زندگی پیدا کنید. با خود عهد ببندید کاری که دوست داشتید را انجام خواهید داد. دیگر منتظر زمان مناسب نباشید. زمان مناسب برای انجام کار تنها در ذهن شما وجود دارد. پس آن را کنار بگذارید و همین امروز دست به کار شوید. امروز بهترین زمان برای آغاز کارهایی است که همیشه دوست داشتید آن را انجام دهید. چیزی که باعث می‌شود به موفقیت دست پیدا نکنید افکاری است که در ذهن خود می‌پرورانید. اجازه ندهید افکار منفی مانع دستیابی به اهداف شود. با آن‌ها بجنگید و راه خود را پیدا کنید.

7.شکست تنها آغاز راه است:

همانطور که می‌دانید هر پیروزی با شکست آغاز می‌شود. این موضوع را در کتاب‌های درسی و دانشگاهی پیدا نخواهید کرد. زمانی که نمی‌توانید کاری را به درستی انجام دهید ذهن شما می‌تواند روش دیگری برای رسیدن به آن پیدا کند. ترفندی که برای رسیدن به موفقیت وجود دارد این است که تا جایی که می توانید شکست‌ها را کنار یکدیگر قرار دهید و از آن‌ها درس بگیرید. این موضوع دقیقا همان چیزی است که بیشتر افراد از آن وحشت دارند و حتی از فکر کردن به آن پرهیز می‌کنند. زندگی خود را همانند یک ازمایش علمی ببینید. چیزهای جدیدی را امتحان کنید و فرمولی برای هر کدام بنویسید. در نهایت متوجه خواهید شد که چه مسیری برای شما کارساز است و می‌تواند موفقیت را وارد زندگی کند.

8.موضوع مهم، اقدام است:

شما ممکن است وبلاگ‌ها و سایت‌های مختلفی را مطالعه کرده باشید و ذهن خود را با افکار مثبت پر کرده باشید. هیچ کدام از این موارد به تنهایی در رسیدن به موفقیت مفید نخواهد بود. چیزی که بیشتر از تمامی این موارد به شما کمک می‌کند اقدام کردن بر اساس دانشی است که از منابع مختلف در زندگی خود کسب کرده اید. زمانی که صحبت از اقدام و عمل به میان می آید، منظور اقدام فوری است نه اقدامی که به بهانه‌های مختلف به تعویق می‌افتد. اقداماتی که با تاخیر انجام می‌شوند هرگز راهی برای موفقیت نخواهند داشت. ترس چیزی است که انسان‌ها را از اقدام فوری باز می‌دارد. به همین خاطر باید روش‌های مقابله با ترس را یاد بگیرید. ایده ای که در ذهن دارید به خودی خود نمی تواند کمکی به شما بکند. این ایده زمانی ارزشمند خواهد بود که اقدامی صورت گیرد.

مطالب مشابه را ببینید!