مجله تاپ‌ناز‌

کارهایی که در اولین ملاقات باید انجام داد

ملاقات

در اولین قرار ملاقات باید چه بگوییم و چگونه رفتار کنیم؟

مکالمه، خیابانی دوطرفه است که هر دو نفر هم باید صحبت کنند و هم گوش کنند و اصلا یکطرفه معنا پیدا نمی کند. خانم ها باید توجه داشته باشند وقتی برای آشنایی و ازدواج با آقایان صحبت می کنند، هیچ اشکالی ندارد که نظرشان را بگویند و در مورد موضوع اصلی (ازدواج) بحث کنند.

این جمله ها برایتان آشنا نیست؟
شغلتون چیه؟
مدیر امور مالی هستم!
از کارتون راضی هستین؟
تا حدودی!
توی دانشگاه حسابداری خوندین یا مدیریت؟
بله، درست حدس زدید. این گفت وگوی یک دختر خانم با خواستگارش است. دوست دارید بدانید نتیجه این گفت وگو چه شد؟!

دختر حس کرد که پسر چندان تمایلی به او ندارد و حس پسر این بود که دختر چندان جالب به نظر نمی رسد! هردویشان فراموش کرده بودند که یکی از اهداف اولین ملاقات این است که دو طرف ببینند آیا تمایل و گرایشی در خودشان نسبت به دیگری می بینند؟ آیا دلشان می خواهد دوباره با هم ملاقات کنند؟ دختر احساس می کند با شروع گفت وگو و ادامه دادنش کار خود را کرده و پسر فکر می کند با پاسخ به تمام سوالات دختر در این رقابت موفق عمل کرده است.

هردو با حس نارضایتی به منزل رفتند چون پسر فقط به ظاهر دختر توجه کرده و دختر هم نتوانسته با پسر ارتباط عاطفی برقرار کند. شما هم نمی دانید در اولین ملاقات با همسر احتمالی آینده تان باید به چه مواردی توجه کنید؟ اگر دوست دارید در چنین مواقعی اشتباه نکنید، به مواردی که دکتر جان گری، نویسنده کتاب «مردان مریخی، زنان ونوسی» و متخصص روابط زناشویی در ادامه گفته، توجه کنید.

یک تنه بار گفت وگو را به دوش نکشید!
مکالمه، خیابانی دوطرفه است که هر دو نفر هم باید صحبت کنند و هم گوش کنند و اصلا یکطرفه معنا پیدا نمی کند. خانم ها باید توجه داشته باشند وقتی برای آشنایی و ازدواج با آقایان صحبت می کنند، هیچ اشکالی ندارد که نظرشان را بگویند و در مورد موضوع اصلی (ازدواج) بحث کنند.

حتی اگر وسط حرفشان بپرند البته اگر بجا و درست باشد اصلا از طرف آقا بی ادبی محسوب نمی شود. پس خانم ها نباید فکر کنند که مثل یک روبات باید تک تک قواعد دستور نگارش و اصول ادب و نزاکت را رعایت کنند و مطمئن باشند ساکت ماندن و اینکه دائم در پاسخ آقا بگویند «منم موافقم!» یا «منم همین طور!» نه کارساز است و نه جذاب! آقایان هم دقت کنند خانم ها انتظار دارند آنها هم در گفت وگو شرکت کنند و گاهی ادامه بحث را در دست بگیرند و با هر سوالی که پاسخ می دهند، یک سوال از خانم بپرسند، نه اینکه فقط جواب بدهند.

از همان اول، درددل نکنید!
لحن صحبت بسیار مهم است. مکالمه باید روشن و مهم تر از آن مثبت باشد. صحبت از مشکلات در اولین جلسه، باعث می شود طرف مقابل احساس کند شاکی هستید یا دنبال کسی برای درددل می گردید! در صورتی که الان وقت شناخت پیدا کردن است نه درددل! یادتان باشد الان فرصت خوبی است که خودتان را به بهترین نحو معرفی کنید و نگذارید حس و حال ارتباطتان منفی شود.

حداقل الان، بی خیال گذشته ها شوید!
موضوع صحبت در اولین جلسه اهمیت زیادی دارد. همان طور که در اولین جلسه نباید در مورد سیاست یا روابط زناشویی صحبت کنید، در مورد سابقه عشقی و روابط قبلی طرف مقابل هم پرس و جو نکنید. این حرف ها خصوصی تر از آن است که بتوان در چنین موقعیتی از آنها حرف زد. یادتان باشد موضوعاتی مثل عمل جراحی مثانه تان، سابقه خانوادگی مرض قند یا کلکسیون عکس ستاره های سینما هم موضوع خوبی برای این روز نیست.

خوب است در مورد فیلم و موسیقی، کتاب یا رستوران ها و فعالیت های مورد علاقه تان حرف بزنید. بهتر است سوال هایتان را به این شکل بپرسید: برای تفریح و سرگرمی چه می کنید؟ از چه موضوعاتی خوشتان می آید؟ اخیرا چه فیلمی دیده اید؟ کجا بزرگ شده اید؟ به عبارت دیگر، از هر راهکاری برای شناخت بیشتر یکدیگر استفاده کنید. این فرصت عالی را از دست ندهید اولین ملاقات بهترین موقعی است که می توان طرف مقابل را بهتر شناخت و بررسی کرد که آیا تمایلی برای ملاقات مجدد وجود دارد یا خیر؟

یادتان باشد به دلیل تفاوت بسیار زیادی که در شیوه برقراری ارتباط بین زنان و مردان وجود دارد، ممکن است بعد از اولین جلسه یکی از دو طرف یا حتی هر دو، به اشتباه حس کند تمایلی برای ادامه رابطه وجود ندارد و شاید موقعیت را برای یافتن شریک زندگی اش از دست بدهد. به همین دلیل باید این تفاوت ها را شناخت و نحوه مکالمه و برقراری ارتباط را به صورتی اجرا کرد که راه برای دیدار و گفت وگوهای بعدی باز باشد. در ملاقات اول بهتر است سریع قضاوت نکنید و حتما به جلسات بعدی فکر کنید، بنابراین فقط به ظاهر و مسائل سطحی فکر نکنید و سعی کنید حرف هایتان حساب شده و هدفمند باشد تا نتیجه بهتری به دست آورید.

در اولین دیدار، یک نکته را گوشه ذهنتان داشته باشید؛ با بیان و نمایش بهترین های وجودی خود و عملکردی که هم شما را جذاب نشان دهد و هم تمایل طرف مقابل را افزایش می دهد، این ملاقات را می توانید به خاطره انگیزترین اتفاق زندگی تان تبدیل کنید.

مطالب مشابه را ببینید!