مجله تاپ‌ناز‌

کاهش وزن و لاغری با ورزش کمتر !

کاهش وزن و لاغری با ورزش کمتر , لاغر شدن, تنساب اندام

کمتر ورزش کنید بیشتر لاغر شوید

30 دقیقه ورزش روزانه می‌تواند عدد جادویی شما برای کم کردن وزن باشد.

در یک تحقیق جدید مشخص شد که 30 دقیقه ورزش در روز به همان اندازه یک ساعت ورزش به بزرگسالانی که اضافه‌وزن دارند برای پایین آوردن وزنشان کمک می‌کند.محققان دریافته‌اند که درمقایسه با مردانی که یک ساعت در روز تمرین داشتند و حدود 3 کیلوگرم طی سه ماه کم کردند، مردانی که‌ اضافه‌وزن جزئی داشته و به اندازه کافی سخت تمرین کردند که در 30 دقیقه عرقشان دربیاید، طی سه ماه چیزی درحدود 4 کیلوگرم وزن کم کردند.

کاهش کلی حجم بدن برای هر دو گروه یکسان و حدود 4.5 کیلوگرم بود.محققان بر این باورند که نتایج این تحقیق واقعاً شگفت‌آور است. توضیح آن می‌تواند این باشد که برای افراد 30 دقیقه تمرین کاملاً شدنی و امکان‌پذیر می‌رسد و به همین دلیل انرژی و میل کافی برای انجام آن را دارند.

در این تحقیق، محققان روی 60 مرد شرکت‌کننده که اضافه‌وزن متوسط داشتند و می‌خواستند وزن کم کنند، کار کردند. این مردها به صورت اتفاقی به دو دسته تمرینات ایروبیک متوسط و شدید تقسیم شدند.

به گروه تمرینات شدید طوری تمرین داده می‌شد که حسابی عرق کنند، مثل دویدن یا دوچرخه‌سواری برای 60 دقیقه. گروه تمرینات متوسط فقط باید تمرینی برای 30 دقیقه انجام می‌دادند که عرقشان را دربیاورد.

بعد از گذشت 13 هفته، این تحقیق مشخص کرد که 30 دقیقه تمرین در روز نتایجی مشابه یا حتی بهتر از تمرین یک ساعته در بر خواهد داشت. محققان می‌گویند آنهایی که 30 دقیقه در روز تمرین کردند، به طور متوسط یک کیلو وزن بیشتری نسبت به آنهایی که تمرین یک ساعته داشتند، کم کردند.

درمقابل، مردانی که یک ساعت در روز تمرین می‌کردند، نسبت به انرژی که طی تمرینشان سوزانده بودند، نسبتاً وزن کمتری پایین آوردند. 30 دقیقه اضافه تمرین هیچ نتیجه موثری بر کاهش وزن آنها نداشته است.

لاغری

فواید دیگر تمرینات کوتاه

محققان می‌گویند که تحقیقات نشان می‌دهد 30 دقیقه تمرین در روز می‌تواند فواید دیگری نیز برای کاهش وزن داشته باشد. به عنوان مثال، افراد بعد از تمرین هنوز انرژی اضافه‌ای دارند که در طول روز از نظر فیزیکی فعال‌تر باشند.

علاوه‌براین، محققان می‌گویند مردانی که 60 دقیقه در روز تمرین می‌کردند، برای جبران انرژی که در تمرین سوزانده بودند، کالری بیشتری در طول روز مصرف می‌کرده‌اند و درنتیجه وزن کمتری پایین آوردند.

 

مطالب مشابه را ببینید!