مجله تاپ‌ناز‌

کودک چینی که دم دارد! +عکس

کودک چینی با یک دم در پشتش متولد شد!

کودکی چینی دم دار

در اندام تحتانی «شیائو وی»، کودک هفت ماهه چینی به دلیل ابتلا به اختلال «اسپینا بیفیدا» و بسته‌نشدن انتهای ستون فقرات، زایده‌ای به شکل دم ایجاد شده است که همچنان در حال رشد کردن است. این کودک در واقع به ناهنجاری “میلومنینگوسل” مبتلا است. این بیماری کمر باز یا بیرون‌زدگی نخاع نام دارد.

مادر این کودک می‌گوید: جراحان گفته‌اند به راحتی قادر به برداشتن این دم نیستند.

 

یکی از جراحان در مصاحبه با رسانه‌ها گفت: این زائده رشد زیادی کرده و طول آن حدود 10 سانتیمتر رسیده است. در صورتی که این زائده برداشته شود دوباره به راحتی رشد می‌کند. پس برای جلوگیری از شکل‌گیری دوباره این زائده ابتدا باید کانال ستون مهره‌های کودک را ترمیم کرده سپس این زائده را جدا کنیم.

 

کودکان مبتلا به ناهنجاری بیرون‌زدگی نخاع ممکن است دچار اختلال یادگیری شده و در معرض خطر بالای اختلالات کم توجهی و بیش‌فعالی قرار گیرند. در بیشتر موارد برای جلوگیری از آسیب مغزی و نارسایی‌های جسمی، پزشکان عمل جراحی در دوران طفولیت را تجویز می‌کنند. آنها همچنین برای جلوگیری از ابتلا به این اختلال توصیه می‌کنند مادران در طول دوران بارداری اسیدفولیک مصرف کنند.

 

به گزارش ایسنا به نقل از نیویورک دیلی نیوز، بنابر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در ایالات متحده آمریکا سالانه 1500 کودک با اختلالات بیرون‌زدگی نخاع متولد می‌شوند.

مطالب مشابه را ببینید!