مجله تاپ‌ناز‌

۱۰ آبشار ناشناخته و زیبای جهان !

آبشارها از جمله چشم نوازترین مناظر در طبیعت هستند که طرفدارن خاص خود را دارند. بسیاری از مردم جهان محو تماشای ریزش آن حجم عظیم از آب از ارتفاع زیادی می شوند و ناخوداگاه ساعتهای فراوانی را به تماشای این پدیده های زیبای طبیعی می گذرانند. حتما شما تا به امروز نامهایی مثل آبشار “نیاگارا” یا “ویکتوریا” را بسیار شنیده اید اما در این گزارش قصد داریم تا شما را با آبشارهایی زیبا، اما تا حدی ناشناخته جهان آشنا کنیم.

آبشار “دتیان”

۱۰ آبشار ناشناخته و زیبای جهان !

این آبشار زیبا و چشم نواز به مانند آبشار نیاگارا که به شکل یک مرز طبیعی بین کانادا و آمریکا عمل می‌کند، بین دو استان مرزی دو کشور چین و ویتنام قرار گرفته است. شاید این آبشار به بزرگی آبشارهای معروف جهان نباشد اما توانسته است منظره زیبایی را خلق کند. این آبشار به ارتفاع 50 متر و عرض 80 متر در مسیر رودخانه “گوسینگ” در مرز دو کشور قرار گرفته است.


آبشار “ساترلند”

۱۰ آبشار ناشناخته و زیبای جهان !

این آبشار بدون شک معروفترین آبشار کشور نیوزیلند است که در جنوب ناحیه “میلفورد” واقع شده است و سالانه گردشگران زیادی را به این محل جذب می‌کند. این آبشار یکی از بلندترین آبشارهای دنیا با ارتفاع 580 متر است. نکته جالب در مورد این آبشار این است که عرض آن نه خیلی کم و نه خیلی زیاد است. گردشگرانی که از این آبشار دیدن کردند می‌گویند صدای برخورد آب با سطح دریاچه زیر آبشار بسیار زیاد و به نوعی کر کننده است.

آبشار “جیم جیم”

۱۰ آبشار ناشناخته و زیبای جهان !

یک آبشار زیبای 150 متری در پارک ملی “کاکادو” در کشور استرالیا، آبشار بعدی در این لیست است. این آبشار که از کنار تعدادی صخره به پایین می‌ریزد منظره بسیار زیبایی را به وجود می‌آورد. بهترین فصل برای تماشای این آبشار در زمان فصل بارانی در استرالیا از ماه دسامبر تا مارس است. متاسفانه در طول فصل خشک جریان آب به طور کامل در این ناحیه قطع می‌شود.

آبشار “راین”

۱۰ آبشار ناشناخته و زیبای جهان !

این آبشار عظیم و بزرگ یکی از متفاوت‌ترین آبشارها در این لیست به شمار می‌رود و دلیل آن هم ارتفاع کم این آبشار است. این آبشار به ارتفاع 23 متر بر روی رودخانه راین قرار دارد ولی عرض آن بسیار زیاد بوده و در حدود 150 متر می‌باشد. این عرض زیاد به همراه حجم بالای آبی که این آبشار از خود عبور می‌دهد آن را به یکی از آبشارهای منتخب در این لیست تبدیل کرده است.

آبشار “مونت مورنسی”

۱۰ آبشار ناشناخته و زیبای جهان !

این آبشار پس از آبشار نیاگارا زیباترین آبشار کشور کانادا است که در ایالت کبک این کشور قرار دارد. این آبشار به ارتفاع 83 متر و عرض 45 متر بر روی رودخانه مونت مورنسی قرار گرفته و به یکی از جذابترین نقاط برای گردشگران در کشور کانادا تبدیل شده است. البته بسیاری معتقدند که دسترسی گردشگران به این منطقه ممکن است به این ناحیه آسیب وارد کند.

آبشار “تیس ایسات”

۱۰ آبشار ناشناخته و زیبای جهان !

زمانی که اسم کشور اتیوپی به میان می‌آید بسیاری به یاد قهوه تولید شده در این کشور می‌افتند. اما بایستی اشاره کرد که این کشور دارای عجایب زییای طبیعی نیز هست. این آبشار به نوعی انتهای رود نیل، طولانی‌ترین رود در دنیا است. این رود با وجودی که در سر راه آن سدهای بسیاری ساخته شده است همچنان با حجم و قدرت زیادی به حرکت خود ادامه می‌دهد. البته در فصول خشک آبشار نمای ضعیفی دارد. در فصول بارانی عرض این آبشار به 400 متر رسیده و ارتفاع آن نیز بین 35 تا 40 متر است.

آبشار “جاگ”

۱۰ آبشار ناشناخته و زیبای جهان !

آبشاری بسیار زیبا در کشور هندوستان که به طور حتم تعجب و تحسین شما را بر خواهد انگیخت. این آبشار زیبا در فصول بارانی کشور هند دارای عرضی در حدود 472 متر و ارتفاع 273 متر است.

آبشار “دتیفوس”

۱۰ آبشار ناشناخته و زیبای جهان !

با نیرومندترین آبشار در قاره اروپا آشنا شوید. این آبشار که در کشور ایسلند قرار دارد در فصول گرم سال به نهایت زیبایی و قدرت خود می‌رسد. در این فصول با توجه به آب شدن یخ های قطبی عرض این آبشار به 100 متر رسیده و از ارتفاع 44 متری به پایین می‌ریزد.

آبشار “کای ئتور”

۱۰ آبشار ناشناخته و زیبای جهان !

این آبشار زیبا که در کشور “گویان” در آمریکای لاتین قرار دارد نیز یکی از زیباترین آبشارهای جهان است. این آبشار به ارتفاع 221 متر و عرض 100 متر از جمله بزرگترین و نیرومندترین آبشارها در دنیا است. به لطف وجود فصول بارانی طولانی در اکثر مواقع سال این آبشار زیبا در نهایت قدرت حجم زیادی از آب را عبور داده و مناظر زیبا و شگفت انگیزی را خلق می‌کند.

آبشار “آنجل”

۱۰ آبشار ناشناخته و زیبای جهان !

این آبشار نیز که در کشور ونزوئلا قرار دارد یکی از آبشارهای رکوردشکن است که خیلی در کشور ما شناخته شده نیست. این آبشار بلندترین آبشار جهان است. ارتفاع این آبشار در حدود 979 بوده و نمای بسیار زیبایی را برای هر بیننده‌ای ایجاد می‌کند. نیرو و صدای ایجاد شده توسط این آبشار غیرقابل تصور است.

مطالب مشابه را ببینید!