مجله تاپ‌ناز‌

۲۵ جاذبه گردشگری بی‌نظیر + عکس

جاذبه‌هایی توریستی در دنیا وجود دارند که نمی توان از آنها گذشت: واتیکان در روم، برج ایفل در پاریس، اهرام ثلاثه در مصر و …

اینها همان مکان‌هایی هستند که خانواده و دوستان معمولا از توریست‌ها انتظار دارند به آنها سفر کنند. اما خیلی جاها هم هستند که ناشناخته بوده و تنها افراد محلی از وجود آنها با خبرند. ما در اینجا لیستی از ۲۵ مکان بی‌نظیری که از چشم توریست‌ها دور مانده‌اند را به شما معرفی میکنیم. جاهایی که ارزش دیدن دارند.

از پله‌های هایکو در هاوائی بالا روید – پله‌هایی که به اسم “پله‌هایی به سمت بهشت” نیز شناخته می شوند – یک مسیر شیبدار با یک نردبان چوبی در میانۀ آن که بر دیوارۀ یک صخره مستقر شده است. البته این مکان برای بازدید عموم آزاد نیست، اما مردم همچنان از آن بالا می روند و از منظرۀ بالای آن می گویند.

پله‌های هایکو

درون آبِ زلالِ رودخانۀ هیناتوآن واقع در جزیرۀ فیلیپینیِ میندانائو شیرجه بزنید. این رودخانۀ آب‌نمک با نام مستعار “رودخانۀ طلسم شده” نیز شناخته می شود، زیرا در ظاهر از هیچ سرچشمه‌ای جریان ندارد. این رودخانه برای عاشقان آب و آب‌تنی مکانی ایده‌آل است.

آبِ زلالِ رودخانۀ هیناتوآن

به سیاحت در “جنگل خمیده” در لهستان غربی بپردازید. مکانی مرموز با ۴۰۰ درخت کاج که تمام آنها با یک خمیدگی ۹۰ درجه رشد کرده‌اند. دلیل وجود این درختان خمیده تاکنون ناشناخته باقی مانده است.

جنگل خمیده

در میان دره جیوژایگو به گردش بپردازید، یک منطقۀ در جنوب سیچوان در چین که ۱۸۰۰۰۰ هکتار مساحت دارد. این منطقه بیشتر به خاطر روستاهای تبتی، آبشارهای چند مرحله‌ای و دریاچه‌هایِ زلالِ رنگارنگی شهرت دارد که کف آنها به وضوح مشخص است.

دره جیوژایگو

پای خود را درون چشمۀ آب گرم روتوروآ در نیوزلند بکنید. چشمه‌ای که برای آبفشان‌ها و قل‌قل استخر‌های گل‌آلودخود معروف است. نام مستعار این مکان “شهر سولفور” است و البته، بازدیدکنندگان آن می‌توانند در ورزش‌های آبی که در ۱۷ دریاچه این منطقه برگزار می شوند، شرکت داشته باشند.

چشمۀ آب گرم روتوروآ

به دیدن بزرگترین صخرۀ مرجانی دنیا واقع در جزایر لوفوتن بروید. تپه‌ای که محل زندگی سمور‌های آبی، مرغان دریایی، گوزن‌های شمالی و … است.

 بزرگترین صخرۀ مرجانی دنیا

درون پارک هیتاچی واقع در ایباراکیِ ژاپن قدم بزنید. مکانی با مساحت ۴۷۰ هکتار با گل‌های زیبا که در کل سال شکوفه دارند. این مکان مخصوصا به خاطر شمشاد‌های آتشین و لاله‌های خود معروف است.

پارک هیتاچی

به دریاچۀ پانگونگ سو مسافرت کنید. یک دریاچۀ باریک نمک که در هیمالیا مابین هند و تبت واقع است. آب درخشانِ آبی، همراه با کوه‌های دوردست، واقعا نفس انسان را در سینه حبس می کند.

دریاچۀ پانگونگ سو

با قایق در میان جزایر آپاستل به گردش بپردازید. این مجموعه‌ای از ۲۲ جزیره پر از غار‌وه در این مکان می توان یکی از بهترین تجربه‌های غواصی را داشته و آبزیانی مثل دلفین، لاک‌پشت‌های سبز و کوسه‌های کله‌چکشی را مشاهده کرد.

زندگی آبی در رانگیروآ

به سرزمین ناماکوئالا سفر کنید، یک منطقۀ خشک در نامیبیا و جنوب آفریقا که بیش از ۶۰۰ مایل ادامه دارد. هر بهار، این منطقۀ بی‌حاصل به ناگهان پر از بابونه‌های نارنجی و سفید می‌شود و یکی از فراواقعی‌ترین منظره‌های جهان را ایجاد می کند.

سرزمین ناماکوئالا

به طبیعت بکر کوه‌های تیانزی در چین پناه ببرید، که شامل مجموعه‌ای از “برج‌های سنگی” می شود که توسط ابر‌های ضخیم احاطه شده‌اند. این یکی از دیدنی‌ترین نقاط جهان است و البته هیچوقت توریست‌های زیادی اینجا دیده نمی‌شوند.

طبیعت بکر کوه‌های تیانزی در چین

به اکتشاف ساحل جریکوآکوآرا  در شمال شرقی برزیل بروید. این ساحل به عنوان یکی از زیباترین ساحل‌های دنیاشناخته می شود و تپه‌های شنی آن بسیار متمایز هستند. این منطقه تالاب‌های آبی زیبا، شن سفید و آب آرامی دارد.

ساحل جریکوآکوآرا

با یک ماشین صحرایی در هیوآکاچینا چرخی بزنید، یک آبادی که میان بیابان پراویان واقع شده است. این آبادی در اطراف یک دریاچه کوچک طبیعی در جنوب غربی منطقه ایکا بنا شده است و در بین توریست‌هایی که می خواهند بروی شن موج‌سواری کنند پرطرفدار است.

هیوآکاچینا

یک قایق به سمت جزیره سان‌خوآن در نزدیکی ساحل ایالت واشنگتن کرایه کنید. این جزیره‌های زیبا برای فعالیت‌هایی مثل قایق سواری و تماشای نهنگ‌ها فوق‌العاده هستند.

جزیره سان‌خوآن

اگر به پائین یک کلیسای رومی بروید، به سردابۀ راهبه خواهید رسید که شاید ترسناک‌ترین جذابیت کل ایتالیا باشد. این سردابه که در زیر یک کلیسای ۴۰۰ ساله واقع است، حاوی اسکلت باقیمانده از ۳۷۰۰ جسد است که استخوان‌های آنها با الگو‌های پیچیده به دیوار میخکوب شده‌اند.

ترسناک‌ترین جذابیت کل ایتالیا

با تعجب به یخچال‌های طبیعی اسوالبارد خیره شوید که یک مجمع‌الجزایر در بین نروژ و قطب جنوب است. دهکده‌های ماهیگیری و نهنگ‌گیری این منطقه به نقاط توریستی مهمی برای دیدن خرس‌های قطبی، گوزن‌های شمالی و پستانداران دریایی تبدیل شده‌اند.

یخچال‌های طبیعی اسوالبارد

به درون “درب به سوی جهنم” خیره شوید که یک دهانه آتشفشانی در ترکمنستان است. این دهانه را زمین‌شناسان شوروی در هنگام حفر زمین برای گاز‌های طبیعی در سال ۱۹۷۱ به صورت اتفاقی ایجاد کردند. آنها انتظار داشتند که آتش تنها برای چند روز باقی بماند، اما اکنون بعد از چهار دهه هنوز هم آتش آن پابرجا است.

درب به سوی جهنم

شاهد عظمت معبد مرمرین جین در هند باشید که می گویند یکی از زیباترین معابد در نوع خودش است. این معبد شامل ۱۴۴۰ ستون مرمرین می شود و هیچ دو ستون یکسان نیستند.

معبد مرمرین جین

پروازی به “سنت پیتر و میکلون” داشته باشید، یک جزیره که در کنار کانادا قرار دارد و آخرین بازمانده از کنترل فرانسه در آمریکای شمالی است. ساکنین رنگارنگ این جزیره همه فرانسوی صحبت می کنند و شهرهای آن ترکیبی بی‌نظیر از فرهنگ فرانسوی و کانادایی هستند.

سنت پیتر و میکلون

به داخل سالینا توردا بروید که یک معدن نمک در رومانی است. این محل از دهه ۹۰ تاکنون یک جذابیت توریستی پرطرفدار بوده است. قدمت این معدن به قرن هفدهم باز می گردد و در حال حاضر شامل یک چرخ‌فلک و تالار درون خود می شود.

سالینا توردا

نیروی گرانش را در تپۀ مغناطیسی که در منطقۀ کاناداییِ برونزویک واقعه است به چالش بکشید. محلی‌ها می گویند اگر ماشین خود را روی این تپه متوقف کرده و آن را خلاص کنید، ماشین شما خودش به سمت بالای تپه می رود. البته این تنها یک توهم بصری است، اما با این وجود می توانید یک ویدئوی خوب درست کرده و آن را به دوستان خود نشان دهید.

تپۀ مغناطیسی

در جنوب تانزانیا می توانید به حیات وحش نزدیکتر از همیشه باشید. این منطقه تقریبا دو برابر از دانمارک بزرگتر است، و اکثر آن نیز کاوش نشده است و تنها ۲۰% از آن برای بازدید عموم آزاد است.

جنوب تانزانیا

بروی سواحل اُلودنیز استراحت کنید – که به نام “دریای مرده” شناخته می شود – از این منطقه عکس‌های بسیاری گرفته شده است. دهکده کوچکی در ترکیه که اینجا را احاطه کرده برای پاراگلایدینگ، کوهنوردی و قایقرانی معروف است.

۲۵ جاذبه گردشگری بی‌نظیر

مطالب مشابه را ببینید!