مجله تاپ‌ناز‌

چه بنوشیم که لاغر شویم؟

نوشیدنی لاغری

اگر اولین پاسخ شما نوشابه‌ های رژیمی است باید توصیه كنم که زیاد طرف آنها نروید، تمام آنها دارای تركیبات شیمیایی و قندهای مصنوعی هستند و هنوز در هیچ جای دنیا مطمئن نیستند كه آنها كاملاً بی‌خطر باشند، همچنین بدن بسیاری از افراد در برابر آنها واكنش‌های شدیدی از خود نشان میدهد و این به اندازه كافی دلیل مناسبی برای دوری از این نوشیدنی‌ ها است.

یكی از دوستان من می‌گفت اگر سرطان مزه‌ای داشته باشد احتمالاً طعم آن شبیه نوشابه‌های رژیمی است!

البته دانشمندان هنوز مطمئن نیستند كه نوشابه‌های رژیمی بتوانند موجب سرطان یا هر آسیب دیگر به سلامتی انسان شوند. مطالعات جدید نیز برخی عقاید موجود در دهه‌های پیشین را رد می‌كنند. اما به قول معروف چرا سری را كه درد نمی‌كند دستمال ببندیم؟

می‌توانیم از نوشیدنی‌های آزموده شده و مطمئن نظیر آب آشامیدنی، آب میوه‌ها و برخی سبزیجات، در اندازه متعادل، استفاده كنیم. باید توجه داشت كه آب میوه و یا آیس تی (ice tea ) كه در فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند معمولاً دارای مقادیر زیادی شكر و كربوهیدرات هستند و این میزان از مقدار طبیعی آن بیشتر است و آب میوه طبیعی به آن ترجیح دارد.

در مورد پاكت‌های آبمیوه یك نفره باید باز هم توجه كرد كه معمولاً غلیظ‌تر از حالت طبیعی و حاوی شكر اضافی نیز هستند. همچنین برخی نوشیدنی‌هایی كه با طعم‌های گوناگون میوه ارائه می‌شوند معمولاً حاوی آب، شكر و مقدار كمی از میوه مورد نظر هستند. اگر بر چسب‌های روی آنها را بخوانید می‌بینید كه اضافه وزن در انتظار شما است.

قهوه و چای در این مورد عالی هستند. البته همواره تاكید شده است باید در میزان استفاده از آنها تعادل و حد میانه را رعایت كرد. یعنی به طور معمولی حداكثر دو فنجان قهوه به همراه یك یا دو قاشق بزرگ شیر بدون چربی، یا كم چرب، در روز كافی است همچنین از اضافه كردن شكر یا شیرینی‌های مصنوعی به آن خودداری كنید.

البته اگر در حال كم كردن وزن هستید! توجه كنید مقدار زیاد كافئین می‌تواند آسیب‌های دیگری به سلامتی شما وارد كند. كافئین در مقدار متعادل آن سبب كاهش اشتها می‌شود البته باید مسئله بی‌خوابی را هم در نظر داشت و اگر می‌خواهید شب را كامل و خوب بخوابید در ساعات پایانی شب قهوه ننوشید.

مطالب مشابه را ببینید!