مجله تاپ‌ناز‌

بیوگرافی آدریانا لیما بازیگر و مدل معروف برزیلی +عکس

آدریانا لیما

بیوگرافی آدریانا لیما

آدریانا فرانچسکا لیما Adriana Francesca Lima مدل و هنرپیشه برزیلی 12 ژوئن سال 1981 است و به عنوان یکی از زیباترین مانکن های کمپانی ویکتوریا سکرت شناخته می شود و جزو معروفترین مدل های لوازم آرایشی است. 

آدریانا لیما

شروع فعالیت مدلینگ

آدریانا در سن 15 سالگی توانست در رقابت سوپر مدل برزیل مکان نخست را به خود اختصاص دهد و سال بعد در رقابت های سوپر مدل جهان مقام دوم را به دست آورد. پس از این رقابت ها او با کمپانی الیت در نیویرک قرارداد همکاری امضا کرد.

آدریانا لیما اصلا تصور نمی کرد که در آینده مدل تبلیغاتی شود، حتی با وجود اینکه در مدرسه همیشه در مسابقات دختر شایسته شهر و مسابقات زیبایی عنوان اول تا سوم را به دست می آورد.

آدریانا لیما

او در دوران مدرسه یک دوست داشت که قصد داشت وارد عرصه مد شود، و این باعث شد که او تصمیم گرفت که با هم وارد این کار شوند.

در ابتدا عکس هایی از این دو نفر گرفته شد و سپس از لیما خواسته شد که در نمایش ها شرکت کند. آدریانا لیما در کارش بسیار موفق ظاهر شد به طوری که توانست در رقابت های سوپر مدل برزیل عنوان نخست را به دست آورد پس از این موفقیت، او جایزه درخشان دیگری را هم به دست آورد.

آدریانا لیما

سوپرمدل شدن ادریانا لیما

آدریانا در رقابت های سوپر مدل جهان مکان دوم را به دست آورد. سه سال بعد لیما به نیویورک مهاجرت کرد و با کمپانی آزانیش مدیریتی الیت یک قرارداد بست. پس از این بود که کارنامه کاری لیما به سرعت وسعت پیدا کرد، نام او در مجله های معتبری مانند “Vogue” و “Marie Claire” دیده می‌شد.

طراحان معروف “ورا وانگ”، “کریستین لاکرویکس”، “امانوئل اونگارو”، “جورجیو آرمانی”، “فندی” ،” رالف لارن ” و والنتینو همیشه تمایل همکاری با آدریانا را دارند.

آدریانا لیما

لیما به تدریج سابقه هنری اش پربار تر شد، برای کمپانی Maybelling تبلیغ می کرد و کارهای هنری اش را آنجا ارائه می کرد. او بین سال های 2003 تا 2009 یکی از بهترین مدل های این کمپانی به شمار می رفت، همان سال او افتخار دیگری را به کارنامه هنری اش اضافه کرد ، وی برای طراحانی چون “کمپ مال”، “جسیکا وایت”، “جولیا استنگر” و “آنا وانگ” کار اصلاح و ویرایش می‌کرد.

وی همچنین مدل تبلیغاتی برندهای قابل توجهی چون “bebe” , “Mossio” , “Armani” , “Bulgari”, “De Beers” , “Fcuk” , Instimissimi ,Keds, Swatch , Versace و BCBG بوده‌است. عکس لیما مدت‌ها در صفحات اول مجلات مد ظاهر می‌شد مجلاتی مانند Harpers Bazaar , ELLE , GO ,Arena , Cosmopolitan و Esquire. پوستر وی که در سال ۲۰۰۶ روی مجله GO به چاپ رسیده بود رکورد فروش مجله را شکست. او در سال ۲۰۰۵ چهره اول در تبلیغات موبایل شد و کاترین زتاجونز ایتالیایی لقب گرفت. در سال ۲۰۰۶ Sao Paulo تقویمی متشکل از ۲۵ مدل برزیلی منتشر کرد که لیما نیز یکی از صفحات آن را به خود اختصاص می‌داد. به همراه این تقویم یک متن کامل از مصاحبه با این مدل‌ها نیز ارائه می‌شد.

آدریانا لیما

در فوریه سال ۲۰۰۸ عکس لیما روی جلد اول مجله Esquire چاپ شد، عکسی که به تقلید از عکس کلاسیک “آنجی دیکینسون” در سال ۱۹۶۶” گرفته شده بود. این عکس به مناسبت ۷۵ امین سالگرد تأسیس مجله به چاپ رسید و عکس‌هایی نیز از دیگر مانکن‌های ویکتوریا سکرت مانند “الساندرو آمبروسیو “، “کارولینا کورکووا”، “ایزابل گولارت” و “سلینا ای بانکز” نیز در این شماره به چاپ رسیده بود. لیما در سال ۲۰۰۷ تنها در تبلیغات کفش، دستکش و جواهر شرکت می‌کرد. وی در سال ۲۰۰۸ به عنوان چهره سال مکزیک شناخته شد. در سال ۲۰۰۶، لیما مکان پنجم پردرآمدترین سوپرمدل‌ها را به خود اختصاص داد. در سال ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ مجله فوربس لیست سوپرمدل‌های پردرآمد را منتشر کرد و لیما در این لیست در مکان چهارم قرار داشت. ادریانا لیما در میان فرشتگان و مدل‌های ویکتوریا سیکرت با ۸۵ میلیون دلار ثروت در رتبه نخست قرار دارد.

آدریانا لیما

ازدواج آدریانا لیما

آدریانا پیش از ازدواجش، با لنی کراویتس، هنرپیشه راک مشهور آمریکایی و خواننده محبوبش، دوست بود. آنها از سال ۲۰۰۱ باهم دوست شدند و بعد از یکسال دوستی شان رابه صورت هم خانگی ادامه دادند. آدریانا حتی در ویدئوی “کراویتس” با نام “دیروز گذشته” هم ظاهر شد. رابطه آنها ادامه پیدا نکرد و آن دو از هم جدا شدند.

آدریانا لیما در ۲۷ سالگی با بهترین دوستش “مارکو جاریک” ازدواج کرد. او از همان ابتدا بطور آشکار راجع بـه ازدواجش صحبت میکرد. یکی از حقایق جالب در مورد لیما این اسـت کـه او فردی بسیار مذهبی اسـت و برخلاف تعداد زیادی از مدل ها، تا زمان ازدواجش باکره مانده بود. حاصل ازدواج آدریانا و مارکو، دو دختر بنام هاي سیینا و ولنتینا می‌باشد.

آدریانا بسیار مراقب سلامتی خودش اسـت و از سنین پایین بدن خوش فرمی داشته اسـت. زیبایی یقیناً در او ارثی اسـت. شایان ذکر اسـت کـه تا پیش از تولد نخستین فرزندش، هرگز پایش رابه باشگاه نگذاشته بوده اسـت. او هفته اي دو جلسه بوکس تمرین می کند کـه کمک می کند بدنش را روی فرم نگه دارد. آدریانا لیما بسیار مهربان اسـت و بـه این خاطر مشهور اسـت.

آدریانا لیما

او در فعالیت هاي خیریه اش بـه نفع کودکان یتیم بسیار فعال اسـت و برای کودکان فقیر و نیازمند لباس و غذا تهیه می کند. او هم چنین در تعدادی خیریه دیگر هم شرکت می کند و پول گرد آوری کرده و آنرا صرف التیام جامعه می کند. آدریانا بـه شدت بـه تعطیلات علاقمند اسـت. یکی از چیزهایی کـه این مدل سخت بـه آن پایبند اسـت تعطیلاتش اسـت.

او هم مثل هر اروپایی اصیلی «هرچند برزیلی اسـت» هر سال در ماه آگوست بـه تعطیلات می‌رود. سلبریتی هاي بسیاری در مورد تمرینات ورزشی و رژیم غذایی شان دچار افراط می‌شوند تا بدنی خوش فرم داشته باشند و آدریانا هم از این مسئله مستثنی نیست.

تعداد زیادی از متخصصان تغذیه و کارشناسان، وی را مورد انتقاد قرار میدهند کـه یک رژیم غذایی متعادل ندارد ودر وعده هاي غذایی خود از غذای جامد استفاده نمیکند. او از گریه کردن متنفر اسـت. وقتی آدریانا کم سن و سال تر بود از گریه کردن بدش می آمد. در واقع تنها چیزی کـه باعث می شد گریه کند نگرانی از گریه کردن بود!

آدریانا لیما

او مدل پرمشغله اي نیست کـه هرروز را در کشور هـای مختلف بگذراند؛ بلکه بـه خانواده متعهد اسـت و توانسته خانواده و دو خواهرش را هم در مسیرش با خود همراه کند. آدریانا دوست دارد از خواهرانش عکس بگیرد و آنها را در صفحه اینستاگرامش منتشر کند. او یک مسیحی مقید اسـت و بـه کلیسا می‌رود. آدریانا هم مثل هر فرد مذهبی دیگری مرتب بـه کلیسا میرود.

هر یکشنبه بـه کلیسا رفته و دعا می کند و بـه خطبه ها گوش می دهد. او عاشق فرهنگ ژاپنی اسـت و مخصوصاً غذا هاي ژاپنی. رفتن بـه رستوران هاي ژاپنی و خوردن سوشی با دوستانش یکی از تفریحات اوست. او قبلاً خیلی خجالتی بوده؛ اگرچه بارها آدریانا را بعنوان یکی از زیباترین زنان جهان شناخته اند اما او در گذشته از مردان خجالت می کشیده.

آدریانا لیما

آدریانا سگ خودرا درسال ۲۰۱۲ گم کرد. او حتی از طرفدارانش خواست کمک کنند وی را پیدا کند اما هیچوقت نتوانست چنین کاری کند. مجله “ماری کلر” برزیل، نخستین مجله اي بود کـه عکس آدریانا لیما روی آن چاپ شد. این اتفاق در سپتامبر ۱۹۹۸ افتاد. دو سال بعد، تصویر او روی مجله ایتالیایی ووگ جویِلو «Vogue Gioiello» ودر بیستمین سالگرد این مجله ظاهر شد.

آدریانا لیما

او از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ یکی از موفق ترین مدلهای برند آرایشی “میبلین” بود. شهرت او علاوه بر ویکتوریا سکرت، بدلیل حضور در تبلیغات “کیا موتورز” و مسابقات قهرمانی لیگ فوتبال ایالات امریکا “سوپر بول” نیز می باشد. برخی دیگر از برندهای معروفی کـه آدریانا با آنها فعالیت داشته عبارتند از ورساچه، بولگاری، میومیو، سواچ، لویی ویتون، اچ اند ام، ژیوانشی.

آدریانا لیما

اگر فکر می‌کنید آدریانا لیما فقط در ایالات امریکا سوپر مدل اسـت اشتباه میکنید. عکس او روی مجلات متعدد مد و زیبایی در ایتالیا چاپ شده ودر اروپا هم بسیار مشهور اسـت. شهرت او در ایتالیا بـه قدری اسـت کـه بـه او لقب “کاترین زتا جونز” ایتالیا را داده اند. او سفیر برند پوشاک “دسیگوال” در بارسلونا و برند “کالزدونیا” اسـت کـه برند ایتالیایی تولید مایو و لباس شنا اسـت.

علاوه بر بحث مدلینگ، لیما در چند فیلم سینمایی ایفای نقش کرده اسـت. ویکتوریا سکرت خانواده دوم اوست. چراکه او زمان زیادی رابا فرشتگان ویکتوریا سکرت سپری کرده اسـت؛ پس عجیب نیست کـه این برند لباس زیر زنانه را خانواده دوم خودش بداند. او بطور مداوم در شوهای مد ویکتوریا سکرت حضور داشته و خودرا بعنوان یکی از ۱۰ مدل برتر این برند مطرح کرده اسـت.

مطالب مشابه را ببینید!