مجله تاپ‌ناز‌

چگونه یک مشاور املاک موفق باشیم

اگر وارد شغل مشاور املاک شده اید یک سری راز و مرز است که باعث موفقیت شما در این شغل می شود.

مشاور املاک موفق

اگر تازه‌کار هستید و تازه در این وادی شروع به کارکرده‌اید، باید یک نکته را بدانید که در این حیطه کاری هستند مشاوران املاک موفق زبردستی که کهنه‌کار این میدان بوده‌اند و راه و چاه معامله را از شما بهتر فراگرفته‌اند. برای حضور پررنگ و موفق در حرفه مشاور املاکی تاکنون مطالب بی‌شماری را برای شما آماده کرده‌ایم، اما در این مقاله آسمونی قصد داریم راهنمای موفق شدن در شغل مشاور املاک را برای شما عزیزان منتشر کنیم.

چگونه یک مشاور املاک موفق باشیم، جملاتی که نباید به زبان بیاورید!

مشاور املاک موفق باشیم

گفتن جمله در ساعات کاری پاسخگوی شما هستم ممنوع

مشتریان شما اگر این نکته را بدانند که شما همواره پاسخگوی سوالاتشان درزمینهٔ خریدوفروش ملک هستید، تبدیل به مشتری دائمی شما شده و اطمینان نسبت به شما و کارتان پیدا خواهند کرد. برای آنکه خود را برده مشتریانتان نکنید که مجبور باشید در هر حالاتی پاسخگوی آن‌ها باشید، بهتر است در طی ملاقات خود تأکید داشته باشید که بهترین راه برای برقراری ارتباط با شما در ساعاتی مشخص از روز بوده اما برای پاسخگویی همواره در کنارشان هستید، یا می‌توانید به آن‌ها این اطمینان را بدهید که در صورت پاسخ ندادن به تماس آن‌ها حتماً با آن‌ها تماس خواهید گرفت.

گفتن جمله وب‌سایت ندارم ممنوع

هرگز به مشتریان خود نگویید که وب‌سایت ندارید، چراکه در دنیای دیجیتال امروزی دسترسی افراد به اینترنت و جستجو و شناخت شما از این راه برای آن‌ها ساده‌تر است. ازاین‌رو افراد علاقه‌مندند به‌سادگی و تنها با چند کلیک ساده بتوانند شمارا بیشتر شناخته و اطمینان کسب کنند که شما برای کار آن‌ها مناسب هستید یا خیر… اگر تمایل به داشتن وب‌سایتی مخصوص به خود نیستید می‌توانید از وب‌سایت‌هایی رایگان همچون eskano.com استفاده کرده و به‌راحتی ثبت‌نام کنید و اطلاعات خود به‌علاوه آگهی‌های خریدوفروش را در آن ثبت کنید، ازاین‌رو مشتریان شما به‌سادگی شمارا یافته و می‌توانند با تمامی آگهی‌های فروش و خرید شما آشنا شوند.

گفتن جمله بازدید عمومی انجام نمی‌دهم ممنوع

برای فروش ملک، تنها به نشان دادن عکس‌های آن به مشتری بسنده نکنید و زمانی که مشتری شما درخواست بازدید عمومی از آپارتمان را دارد او را همراهی کنید. در این حالت هم با مشتری خود بیشتر آشنا می‌شوید و هم به فروشنده ملک نشان می‌دهید که به دنبال کار او هستید و در تلاشید تا خانه او را به بهترین قیمت ممکن بفروشید.مشاور املاک موفق باشیماگر در حال حاضر تمایلی به بازدید عمومی از آپارتمان با مشتری را ندارید، به او بگویید که برای بازدید عمومی از ساختمان با فروشنده هماهنگ کرده و زمان را به او اطلاع خواهید داد.

گفتن جمله این خانه‌ را برایتان می‌گیرم ممنوع

سعی کنید برای معامله‌ای که انجام‌نشده، قول ندهید! درصورتی‌که روند پیشرفت معامله خوب نباشد و قرارداد فروش بسته نشود، شما می‌مانید و یک قول پوچ که در آخر اعتماد مشتری خود را ازدست‌داده‌اید. بجای اینکه بگویید این خانه را برایتان می‌گیرم، بگویید هر کاری از دستم بربیاید برای نتیجه مثبت این معامله انجام خواهم داد.

۵ کاری که یک مشاور املاک موفق باید انجام دهد!

مشتریان آنلاین را بررسی کنید

هرروز تکنولوژی بیشتر پیشرفت می‌کند و ارتباط مردم با فضاهای مجازی نیز بیشتر می‌شود. هر فرد برای شما یک فرصت به‌حساب آمده و باید از آن بهترین استفاده را ببرید. از فضاهای مجازی بیشترین استفاده را کرده و برای پیشبرد هدف‌هایتان از آن بهره بگیرید. هرروز آنلاین باشید، ایمیل‌هایتان را چک کرده و سعی کنید مشتریان احتمالی خود را به فهرست ایمیل‌های گروهی اضافه کنید تا از این طریق بتوانید بخش بسیاری از مشتریان خود را از تغییرات و اطلاعات روز املاک باخبر کنید.

پاسخ تلفن‌هایتان را داده و پیگیری تلفنی داشته باشید

تصور اینکه آژانس‌های املاک پاسخ تلفن‌های خود را نمی‌دهند را از ذهن مشتریانتان حذف کنید. با مشتریان خود در ارتباط باشید و با جواب دادن به تماس‌های تلفنی و پیگیری، مشتریان احتمالی را تحت تأثیر قرار دهید.

رسانه‌های اجتماعی را فراموش نکنید

یک واقعیت این است که هر شخصی قبل از تماس و برقراری ارتباط با شما، سری به گوگل زده و درباره کاری که قصد انجامش را دارد در دنیای مجازی جستجو می‌کند. حال باید اشخاص بتوانند در جستجوهای اینترنتی خود چیزی درباره شما کسب کنند تا به‌سوی شما جذب شوند. شما به‌عنوان یک مشاور املاک باید با حضور فعال در رسانه‌های اجتماعی نتایج این جستجو را به نفع خود تغییر دهید. هرروز بخشی از وقت خالی خود را برای بررسی کانال‌های اجتماعی، ارسال پیام، برقراری ارتباط جدید و نوشتن پستی جالب بگذارید.مشاور املاک موفق باشیم

در دنیای واقعی با دیگران نیز ارتباط برقرار کنید

درست است که ارتباط با مشتریان آنلاین کاری سودمند است، اما فراموش نکنید ارتباط رودررو برای برند سازی کارتان یکی از مهم‌ترین اقدامات شما به‌حساب خواهد آمد. روزی یک‌بار از دفتر خود بیرون زده و با صاحبان کسب‌وکار محله خود ارتباط برقرار کنید. قرار ملاقات با دیگر حرفه‌ای‌های کسب‌وکارتان یا دیگر صنایع می‌تواند راهی باشد تا شما اثری مثبت در دیگران ایجاد کرده و احتمال رجوع افراد به شما بیشتر شود، چه کسی می‌داند که مشتری بعد شما از کجا می‌آید…؟

همواره در حال یادگیری باشید

موفق‌ترین‌ها در این کار کسانی هستند که همواره در حال یادگیری هستند. هر چیز جدیدی که برای مشتریان شما و کسب کارتان می‌تواند مفید واقع شود یاد بگیرید. هیچ‌کس با اتکا بر دانسته‌های پیشین خود نمی‌تواند در دنیای امروز موفق باشد. ازاین‌رو هر اطلاعاتی که می‌تواند سرمنشاء یک ارتباط خوب و پایدار بین شما و مشتری باشد را یاد بگیرید، این اطلاعات می‌توانند اخبار روز دنیا باشند و یا قوانین خریدوفروش ملک و …

مطالب مشابه را ببینید!