مجله تاپ‌ناز‌

آموزش تقویت ریش با مواد طبیعی + موادی که ریش را تقویت می کنند

در این مطلب شما آموزش تقویت ریش با استفاده مواد طبیعی را می خوانید و موادی را به شما معرفی می کنیم که باعث زیبایی و پر پشت شدن ریش های شما می شوند.

در سال های اخیر داشتن ریش بلند مد شده است و پسرانی که ریش و سبیل بلند دارند جذاب تر به نظر می رسند. باید بدانید که ریش و سبیل پر پشت برای سلامت پوست مفید است و می تواند باعث افزایش رطوبت پوست شود و در نهایت منجر به جوان سازی پوست گردد.

روش تقویت ریش + مواد تقویت کننده ریش

تقویت ریش روش های متفاوتی دارد که در ادامه می خوانید. چنانچه از هر نوع ماسکی برای هر قسمت از بدن استفاده  می کنید، در ابتدا باید به صورت جزئی امتحان کنید تا اگر حساسیت و آلرژی ایجاد کرد، آن را مصرف نکنید.

 

روغن طبیعی نارگیل

اگر به روغن نارگیل حساسیت ندارید می توانید آن را روی صورت خود ماساژ دهید. یکی از روش های موثر برای تقویت ریش استفاده از روغن نارگیل است. کارکرد روغن نارگیل به این صورت است که می تواند باعث افزایش آبرسانی به پوست و افزایش گردش خون در پوست و رشد بهتر فولیکول های مو شود و در نهایت منجر به رش ریش و سبیل می شود. برای استفاده از این روغن می توانید یک قاشق غذاخوری از روغن نارگیل را با روغن رزماری مخلوط نمایید و روی ریش خود بمالید و اجازه دهید تا 15 الی 20 دقیقه روی صورت شما بماند و سپس این روغن را با آب سرد بشویید. برای گرفتن نتیجه بهتر می توانید هفته ای سه بار این روش را امتحان کنید. برای گرفتن نتیجه بهتر می توانید 4 الی 5 بار از این روغن استفاده کنید.

 

روغن آرگان

یکی از موادی که تاثیرات زیادی روی رشد مو، سبیل و ریش دارد روغن آرگان است و بسیار مفید است. می توانید دو قاشق غذاخوری از روغن آرگان را با 8 الی 10 قطره روغن اسطوخودوس مخلوط کنید و برای اثر گذاری بهتر می توانید 5 الی 7 قطره روغن رزماری هم به این مواد اضافه کنید و روی صورت خود ماساژ دهید و بگذارید که 20 تا 30 دقیقه بماند و سپس می توانید این روغن را با آب سرد بشویید.

 

روغن اکالیپتوس

یکی از روغن هایی که برای تقویت ریش بسیار موثر است روغن اکالیپتوس است که اثرات زیادی روی ریش و مو دارد و می تواند باعث رشد چند برابری ریش شود. برای استفاده از روغن اکالیپتوس می توانید 2 قطره از این روغن و چند روغن زیتون و کنجد را ترکیب کنید و بگذارید 15 الی 20 دقیقه بگذرد. این مواد را با آب سرد از روی صورت بشویید.

 

رزماری و اسطوخودوس

رزماری هم برای تقویت ریش ها بسیار موثر است. رزماری را با اسطوخودوس برای ریش ها استفاده کنید. این مواد می توانند باعث آبرسانی و تقویت ریش شما شوند. می توانید با استفاده از 6 قطره رزماری و 6 قطره روغن اسطوخودوس با روغن زیتون باعث تقویت ریش شوید و باید این مواد را 10 دقیقه روی ریش ها ماساژ دهید. می توانید پس از 10 دقیقه ریش های خود را با آب ولرم بشویید.

آموزش تقویت ریش با مواد طبیعی

لیمو ترش و دارچین

یکی از روش های تقویت فولیکول مو ترکیب لیمو ترش و دارچین است. یک قاشق چای خوری پودر دارچین را با آب یک لیموی تازه مخلوط نمایید. این ترکیب را 30 دقیقه روی ریش های خود بزنید و بعد از 30 دقیقه می توانید صورت خود را با آب سرد بشویید. بهتر است که از این ماسک هفته ای دو بار استفاده کنید. اگر در هرزمانی دچار مشکل شدید و پوست شما دچار سوزش شد، خیلی سریع پوست را با آب خنک بشویید.

 

تغذیه مناسب

برای رشد بهتر مو و ریش باید تغذیه مناسبی داشته باشید. از مواد غذایی پروتئین دار بیشتر استفاده کنید. این مواد شامل لوبیای سفیأ، چیتی و قرمز می شود. می توانید شاهدانه، اجیل و سبزیجات را در هر وعده غذایی استفاده کنید. علاوه بر پروتئین ها باید از ویتامین هایی مانند ویتامین E، C و A هم استفاده کنید زیرا این ویتامین ها می توانند باعث افزایش گردش خون شوند و خونرسانی را بیشتر کنند و باعث رشد بیشتر مو می شوند. باید از انواع میوه هم استفاده کنید تا با رساندن انواع مواد معدنی و ویتامین ها به بدن رشد مو و ریش شما افزایش پیدا کند.

 

ورزش

باید در نظر داشته باشید که می توانید با ورزش منظم در برنامه هفتگی خود باعث رشد ریش و موهای خود شوید. ورزش باعث افزایش خون رسانی به پوست می شود. بهتر است برای گرفتن نتیجه بهتر هر روز ورزش کنید و اگر وقت شما کم است حداقل 20 تا 30 دقیقه در روز پیاده روی کنید.

 

مرطوب کردن پوست

اگر پوست شما در طول روز خشک می شود بهتر است از کرم های مرطوب کننده و آبرسان پوست استفاده کنید. بهتر است از روش های پاکسازی پوست استفاده کنید تا با پاکسازی سلول های مرده بتوانید آبرسانی بهتر برای پوست خود را انجام دهید.

 

نوشیدن آب

در طی روز آب به اندازه کافی بنوشید. آب دارای انواع مواد معدنی مهم است و می تواند باعث تقویت مو شود. می توانید با نوشیدن آب به اندازه کافی باعث آبرسانی پوست خود شوید.

 

خواب کافی

داشتن خواب کافی باعث تنظیم هورمون های شما می شود و می توانید با این کار باعث تقویت ریش های خود هم شوید. یکی از عوامل ریزش ریش، استرس بدون دلیل است و با خواب کافی می توانید این استرس را مقداری کم کنید. متخصصان توصیه می کنند که هر شب 7 الی 8 ساعت باید بخوابید تا بیماری ها از شما دور شوند.

مطالب مشابه را ببینید!