مجله تاپ‌ناز‌

آموزش دوخت دامن پلیسه + تصاویر مرحله به مرحله آموزش دوخت

در این بخش آموزش مرحله به مرحله دوخت دامن پلیسه را می خوانید و می توانید این نوع دامن زیبا را در منزل بدوزید و از آن لذت ببرید.

دامن پلیسه یکی از طرح های شیک و محبوب است و خانم ها و دختران جوان این مدل را بسیار می پسندند و اگر شما در زمینه خیاطی تبحر لازم را دارید خودتان می توانید این دامن را در منزل بدوزید و با تن پوشی مناسب ست کنید.

آموزش مرحله به مرحله دوخت دامن پلیسه در منزل

اگر شما پوشش و استایل خاصی را می خواهید می توانید طرح های مختلف دامن کلوش را برای پوشیدن انتخاب کنید. در ادامه این مطلب آموزش دوخت دامن پلیسه را می خوانید و با طی کردن مراحل فوق می توانید یک طرح دامن را به راحتی در منزل بدوزید.

آموزش دوخت دامن پلیسه

آموزش روش دوختن دامن پلیسه

۱. برای دوختن دامن پلیسه ابتدا الگوی آن را روی کاغذ خیاطی رسم نمایید.

۲. برای کشیدن الگو ابتدا مستطیلی با طول ۱/۲ کمر و عرض ۶۰ سانت ( قد دامن ) را روی کاغذ مخصوص خیاطی ترسیم کنید.

۳. کادر ترسیم شده یا مستطیل را به بخش های مساوی تقسیم نمایید. توجه داشته باشید که تعداد قسمت های تقسیم شده به دلخواه شما است. به عنوان مثال اگر تمایل دارید دامن پلیسه تان دارای پیله هایی به اندازه ۵ سانت باشد باید اندازه دور باسن خود را به ۵ قسمت مساوی تقسیم نمایید سپس تعداد پیله ها را بدست آورید همچنین می توانید خط طولی مستطیل را به صورت ۵ سانت ۵ سانت علامت بزنید و تقسیم نمایید.

۴. در این مرحله از آموزش دوختن دامن پلیسه بعد از تقسیم بندی باید خط هر پیله را به سمت پایین ادامه بدهید.

۵. برای مطمئن شدن از اندازه صحیح دور کمر باید ۱/۲ دور باسن را از ۱/۲ دور کمر کم کنید سپس عدد بدست آمده را بر پیله ها تقسیم نمایید و عدد بدست آمده را بر ۲ تقسیم کنید.

مثال

۱۵= ۳۵ – ۵۰

۱.۵= ۱۰ ÷ ۱۵

۰.۷ = ۲ ÷ ۱.۵

۶. سپس باید عدد ۰.۷ را از دو طرف هر کدام از پیله ها کم نمایید و بعد از علامت گذاری کردن این قسمت ها را به کمک خط اریب به خط باسن متصل نمایید.

آموزش دوخت دامن پلیسه

۷. در این مرحله باید قسمت های ۱ ، ۲ ، ۳ ، ۴ ، ۵ ، ۶ ، ۷ ، ۸ ، ۹ ، ۱۰ را به کمک قیچی از هم جدا کنید و با فاصله دلخواه این قسمت ها را روی پارچه دامن قرار دهید و دور هر یک از آن ها کوک شل بزنید. برای راحتی کار نیز می توانید الگوی کشیده را روی پارچه پلیسه شده در اتوشویی قرار دهید و طبق الگو پارچه را به راحتی برش بزنید.

۸. برای دوخت قسمت کمر دامن باید کش را در داخل کمر قرار دهید سپس آن را بدوزید.

آموزش دوخت دامن پلیسه

مدل های شیک دامن پلیسه

آموزش دوخت دامن پلیسه

با 8 مرحله ساده در این بخش آموزش دوخت دامن پلیسه را فرا گرفتید و امیدواریم که مورد توجه شما قرار گرفته باشد و دامنی زیبا را دوخته باشید.

مطالب مشابه را ببینید!