مجله تاپ‌ناز‌

آموزش دوخت مقنعه کراواتی + مراحل تصویری و الگوی دوخت

در این بخش برای هنردوستان خیاطی، آموزش دوخت مقنعه کرواتی را قرار داده ایم که به صورت تصویری و مرحله به مرحله به همراه الگوی دوخت می توانید مشاهده کنید.

مقنعه کراواتی پوششی راحت، مناسب و رسمی برای خانم های شاغل در محیط های اداری است و خانم های دانشجو علاوه بر پوشیدن مقنعه دانشجویی می توانند این مقنعه های زیبا را استفاده کنند. در دوخت مقنعه کرواتی می توان از پارچه تترون، کرپ، حریر و زورژت استفاده کرد.

 

آموزش دوخت مقنعه کراواتی با الگو تصویری

برای دوخت مقنعه کرواتی پارچه مورد نظر شما باید مربعی شکل باشد و سایز آن به دلخواه شما می تواند متوسط، بلند، کوتاه و بلند در نظر گرفته شود که به ترتیب دارای یکی از ابعادی زیر می باشد.

  • ۹۰ * ۹۰
  • ۱۲۰ * ۱۲۰
  • ۱۵۰ * ۱۵۰

اگر می خواهید از پارچه طرح دار برای دوخت استفاده کنید، به جای تهیه کردن پارچه طرح دار می توانید یکی از روسیری های خود را در منزل استفاده کنید.

برای رسم کردن الگو و پیاده کردن آن بر روی پارچه باید در ابتدا با استفاده از متر، دور تا دور ثورت اندازه گیری شود که بین 55 الی 60 سانتی متر است، سپس نصف این اندازه را روی الگو یا پارچه بزنید. باید توجه داشته باشید که در هنگام تا زدن پارچه یا روسری، محل تا زدن آن روی لبه اریب قرار می گیرد که در این صورت باید میزان کشش روسری یا پارچه هم مد نظر قرار داشته باشد، پس پیش از علامت زدن نصف اندازه دو صورت باید پارچه یا روسری به مقداری کم کشیده شود.

پارچه مربعی شکل را مانند روسری، به حالت سه گوش تا بزنید، به صورتی که تای داخلی آن نسبت به تای رویی از هر طرف، 15 سانتی متر کوتاه تر باشد.

 

آموزش دوخت مقنعه کراواتی

دوباره مجددا تا بزنید، سپس از نصف اندازه دور صورت میزان کشش پارچه را کم کنید و سپس اندازه بدست آمده را روی لبه چهار لای پارچه علامت بزنید. سپس مطابق تصویر به اندازه ۲ تا ۳ سانتی متر به سمت داخل پارچه بروید و به اندازه ۸ تا ۱۰ سانتی متر به سمت پایین پارچه حرکت کنید و علامت گذاری نمایید(این قسمت برای برش کراوات در نظر گفته می شود).

آموزش دوخت مقنعه کراواتی

در این مرحله از دوخت مقنعه کراواتی باید فضای زیر گلو خالی گردد و برش داده شود(قسمتی که هاشور خورده است). در صورت عدم رعایت این مساله، مقنعه قابل استفاده نخواهد بود.

آموزش دوخت مقنعه کراواتی

بعد از برش قسمت هاشور خورده، پارچه مورد نظر شما باید به صورت تصویر زیر باشد.

بیشتر بخوانید: آموزش دوخت مانتو + الگوی دوخت مانتو

آموزش دوخت مقنعه کراواتی

اکنون باید پارچه را باز کنید و بعد از این مرحله شروع به دوخت مقنعه کرواتی نمایید.

آموزش دوخت مقنعه کراواتی

برای دوختن مقنعه کراواتی باید، همانند تصویر پارچه را از پشت تا بزنید و کروات ها را بدوزید.

آموزش دوخت مقنعه کراواتی

در نهایت باید کروات ها را به سمت رو برگردانید و چرت کوچکی را در محل زیر گلو ایجاد کنید، سپس درزها را برگردانید و بدوزید. به منظور مخفی ماندن درز، باید درزها دو به دو دخته شوند.

آموزش دوخت مقنعه کراواتی

در نهایت برای زیبایی کار می توانید، حلقه های آماده برای بستن کروات مقنعه و یا حلقه های روسری را خریداری و استفاده کنید. اکنون شما صاحب یک مقنعه کرواتی زیبا می باشید، البته لازم به ذکر است که مهم ترین اصل در آموزش خیاطی رعایت تمامی نکات، جزئیات در مراحل ترسیم الگو، برش پارچه و دوخت آن می باشد.

آموزش دوخت مقنعه کراواتی

امیدواریم که از این طرح زیبا لذت ببرید و به آسانی آن را تهیه کرده باشید.

مطالب مشابه را ببینید!