مجله تاپ‌ناز‌

آموزش دوخت کاور مبل برای مبلمان راحتی و استیل + تصاویر از آموزش مرحله به مرحله

در این بخش آموزش دوخت مرحله به مرحله کاور موبایل را آموزش می دهیم. روش های کاربردی و ساده ای برای دوخت کاور مبل راحتی و سلطنتی وجود دارد و با استفاده از این آموزش می توانید کاورهایی زیبا و شیک از جنس پارچه یا ژلاتین برای مبلمان منزل خودتان بدوزید.

دوخت کاور مبل برای انواع مبلمان یکی از آموزش های بسیار جالب و پرکاربرد است که با یاد گرفتن آن می توانید خیلی راحت و با صرف هزینه ای کم اقدام به دوخت کاور مبل کنید. در این بخش قصد داریم که آموزش مرحله به مرحله دوخت انواع کاور مبل را ارائه کنیم و امیدواریم که بتوانید از این آموزش استفاده ببرید.

دوخت کاور مبل استیل و راحتی مرحله به مرحله

کاور مبل با توجه به تنوع بالایی که انواع مبلمان دارند، نمی توان الگوی خاصی برای دوخت آن ارائه داد. ولی آنچه که می تواند در این مورد مفید باشد، کشیدن طرح و الگوی کاور پس از اندازه گیری دقیق برای هر نوع مبل است. برای دوخت کاور مبل همچون دوخت روتختی و روبالشی، در ابتدا باید پارچه با جنس مناسب را تهیه کنید و در صورت نیاز آن را اتو بکشید و بشویید.

برای دوخت کاور مبل می توانید طرح را بکشید و الگوی کاور را پس از اندازه گیری دقیق برای هر نوع مبلی بدوزید.

 

آموزش دوخت کاور مبل

نخستین کار برای دوخت انواع کاور مبل برای انواع مدل مبل راحتی یا سلطنتی اندازه گیری دقیق مبلمان می باشد. بدین منظور باید تمامی بخش های مبل از جمله نشیمنگاه، پشت و جلوی مبل، تکیه گاه، پایین مبل، دسته های مبل و … را به صورت دقیق و از زوایای مختلف اندازه گیری کنید. باید توجه داشته باشید که باید در اندازه گیری بخش های مختلف مبل به عرض، طول و ارتفاع هم توجه داشته باشید.

آموزش دوخت کاور مبلآموزش دوخت کاور مبلآموزش دوخت کاور مبلآموزش دوخت کاور مبل

پس از به دست آوردن اندازه های دقیق، شروع به کشیدن الگو با توجه به مدل مبل و مدل کاور کنید. برای قسمت ایی که قرار است دوخته شود و درزهای کاور حدود دو سانتی متر بیشتر از اندازه اصلی فاصله بگذارید. بهتر است که در ابتدا الگوی را روی روزنامه و یا کاغذ بکشید و سپس روی پارچه منتقل کنید.پارچه را برش بزنید و تکه های الگو را با کوک های درشت به هم متصل کنید. دلیل کوک زدن این است که می توان کاور را در همین مرحله اولیه تست کرد و پس از اطمینان از دقیق بودن اندازه ها، اقدام به دوخت کاور مبل با چرخ خیاطی کرد.

آموزش دوخت کاور مبلآموزش دوخت کاور مبل

برای بهتر نتیجه گرفتن، می توانید از دکمه یا زیپ برای کاورهای مبل استفاده کنید. با این روش هر موقع که نیاز به شستشو داشتید می توانید براحتی کاور را خارج کنید و باز هم آن را روی مبل ها قرار دهید.

آموزش دوخت کاور مبلآموزش دوخت کاور مبلآموزش دوخت کاور مبل

اتو کشیدن کاور قبل از نصب کردن روی مبل ها، نقش مثبتی در زیبایی کاورهای شما دارد.

آموزش دوخت کاور مبلآموزش دوخت کاور مبل

دیگر روش دوخت کاور مبل که بسیار راحت تر است، دوخت کاور سراسری است که می تواند مبل شما را زیباتر نشان دهد. در این روش اندازه ها به صورت کلی گرفته می شود و اجزای کاور کاملا متصل به هم می باشد. عکس های زیر مرحله دوخت این مدل کاور را نشان می دهد.

آموزش دوخت کاور مبلآموزش دوخت کاور مبلآموزش دوخت کاور مبلآموزش دوخت کاور مبل

در آخر این نکته را باید گفت که کشیدن الگوی کاور و دوخت آن با توجه به مدل مبلمان کاملا متفاوت است و شما می توانید از انواع کاور ژلاتینی یا پارچه ای و در مدل های پیراهنی و ساده استفاده کنید.

آموزش دوخت کاور مبلکاور پارچه ای کش دوزی شده برای مبل راحتی

آموزش دوخت کاور مبلمدل کاور ژلاتینی برای مبل سلطنتی

آموزش دوخت کاور مبلمدل پیراهن مبل جدید و شیک

آموزش دوخت کاور مبل

امیدواریم این مدل های کاور مبل مورد پسند شما قرار گرفته باشند.

مطالب مشابه را ببینید!