مجله تاپ‌ناز‌

آموزش ساخت دستبند با بند کفش + آموزش 2 مدل دستبند جالب ساخته شده با بند کفش

در این بخش آموزش ساختن دستبند زیبا با استفاده از بند کفش را به شما آموزش می دهیم که می توانید یک دستبند شیک و جالب داشته باشید.

دستبند یک اکسسوری زیبا و شیک است و می توانید با وسایل ساده دستبندهای اسپرت و بی نظیر را در منزل بسازید. یکی از وسایل برای ساخت دستبند، بند کفش است و می توانید خیلی راحت دستبند زیبا و خاص را با بند کفش، کفش های رنگی بسازی و این کار اصلا پیچیده نیست و بسیار راحت است.

آموزش ساخت دستبند زیبا با بند کفش با 2 روش متفاوت

با استفاده از بند کفش می توانید دستبندهای دخترانه و پسرانه را با طرح های متنوع بسازید و بهتر است برای ساخت دستبند دخترانه از بند ظریف استفاده کنید و برای زیبایی طرح دستبند در لابه لای بندها از مهره یا منجوق می توانید استفاده کنید. برای دستبند پسرانه هم بهتر است از بند کفش ضخیم تر استفاده شود.

روش اول

 ساختن دستبند به کمک بند کفش

وسایل مورد نیاز 

  • بند کفش
  • قیچی

روش ساختن دستبند با روش اول

برای بافت این مدل دستبند باید در ابتدا بافت زنجیزه بزنید و نکته ای در این مدل بافت رعایت گردد این می باشد که در ابتدای زنجیز یک حلقه باقی گذاشته می شود که این مکان قلابی برای نصب بست دستبند است.

آموزش ساخت با بند کفش

پس از اینکه طول زنجیر به اندازه مشخصی رسید و مناسب دور دست ها بود باید گره آخر زنجیر ایجاد کنید سپس بند آبی رنگ را قیچی کنید.

بخوانید: آموزش دوخت دامن پلیسه + تصاویر مرحله به مرحله آموزش دوخت

آموزش ساخت با بند کفش

در این مرحله از ساخت دستبند با بند کفش برای دستبند باید چفتی ببافید تا در قلاب برود و بتوانید دستبند را به راحتی دور دست های خود قفل کنید.

آموزش ساخت با بند کفش

دستبند در این مرحله آماده استفاده می شود و می توانید از این اکسسوری زیبا در مکان های مختلف استفاده کنید و اگر مایل هستید تیپ و ظاهر اسپرت داشته باشید این طرح دستبند می توانید برای شما انتخابی ایده آل باشد.

مطلب پیشنهادی: پاپیون پارچه ای + آموزش دوخت پاپیون پارچه ای و الگوی ساخت پاپیون

آموزش ساخت با بند کفش

روش دوم

ساختن دستبند به کمک بند کفش

وسایل مورد نیاز 

  • بند کفش دو رنگ
  • بست مخصوص سربند
  • انبردست
  • قیچی
  • متر خیاطی

آموزش ساخت با بند کفش

مراحل بافتن دستبند با روش دوم

برای ساختن این مدل دستبند در ابتدا باید دور مچ را اندازه بگیرید. اندازه دور هر مچ باید 8 سانت به آن اضافه کنید، همچنین بند کفش ها را هم به همان اندازه ببرید. دو رشته همرنگ از بند کفش ها را با یکدیگر بگیرید و به کمک آنها حلقه ای درست کنید.

آموزش ساخت با بند کفش

برای دو رشته با رنگ دیر هم همین مراحل را انجام دهید.

آموزش ساخت با بند کفش

انتهای هر کدام از بندهای مربوط به رشته دوم را تیز بگیرید و از مرکز حلقه مربوطه به نخستین رشته ها رد کنید.

آموزش ساخت با بند کفش

انتهای هر کدام از بندها را آرام بکشید تا گره ای که بین آنها وجود دارد محکم شود. باید توجه داشته باشید که نباید بین بندها تاب بیفتد.

آموزش ساخت با بند کفش

در این مرحله دستبند به صورت کامل آماده است برای ساخت دستبند به کمک بند کفش می توانید از رنگ های متفاوت و متضاد استفاده کنید که در این صورت، دستبند شما طرحی خاص و متفاوت دارد.

آموزش ساخت با بند کفش

روش سوم

 بافت دستبند به کمک بند کفش 

در این روش باید از هر رشته بند کفش به طول مشخص و هم اندازه ببرید. باید توجه داشته باشید که از هر رنگ به دو رشته نیاز دارید.

یک رشته از هر رنگ را بردارید و به کمک این دو رشته حلقه ای را درست کنید و مطمئن شوید که انتهای این دو رشته از روی انتهای دیگری رد شده است. به این ترتیب مجموعه اول بندها تشکیل می شود.

آموزش ساخت با بند کفش

رشته ای دیگر از هر رنگ را بردارید و در زیر حلقه مجموعه اول بند کفش ها آن را قرار بدهید تا مجموعه دوم بند ها ساخته شود.

آموزش ساخت با بند کفش

قسمت آخر بالای مجموعه دوم بندها را روی انتهای بالایی مجموعه اول بندهای بگذارید.

آموزش ساخت با بند کفش

دوباره انتهای بالایی مجموعه دوم بندها را بگیرید و انها را به زیر انتهای پایینی مجموعه اول بندها ببرید.

آموزش ساخت با بند کفش

در این مرحله از ساخت دستبند انتهای بالایی مجموعه دوم بندها را بگیرید و آن را از میان حلقه مجموعه اول بندها رد کنید که در موقع رد کردن از میان حلقه ها باید توجه داشته باشید که آن را از زیر ادامه مجموعه اول رد کنید.

آموزش ساخت با بند کفش

بندها را صاف کنید و مطمئن شوید که در تمام مجموعه، رنگ های بیرونی در هر طرف شبیه است و بند کفش ها را هم نباید پیچ و تاب پیدا کند، سپس به آرامی بندها را از دو طرف بکشید تا گره شما شکل بگیرد.

آموزش ساخت با بند کفش

پس از انجام مراحل در انتهای دو طرف دستبند 4 بند قرار می گیرد که باید آنها را با قیچی هم اندازه کنید تا براحتی در زیر دهانه بست سربند قرار بگیرند.

آموزش ساخت با بند کفش

در این مرحله از ساخت دستبند با بند کفش بست سربند دارای دهانه کوچکی می باشد که هر چیزی در بین آن قرار بگیرد را به صورت محکم نگه میدارد کافی است که دو لبه آن را به کمک انبردست فشار بدهید بدین ترتیب دو طرف دستبند را می توانید به کمک بست سربند ببندید همچنین برای گره زدن دستبند می توانید از انواع قفل فانتزی استفاده نمایید.

آموزش ساخت با بند کفش

برای ساختن دستبند به کمک بند کفش باید از رنگ هایی استفاده نمایید که با یکدیگر مطابقت و همخوانی داشته باشند همچنین رنگ ها را می توانید به صورت متضاد با یکدیگر انتخاب نمایید که در هر صورت رنگ های به کار برده شده باید به گونه ای انتخاب شوند که دستبند خوشرنگ و جذاب تر به نظر برسد.

آموزش ساخت با بند کفش

دستبند جالب با بند کفش

آموزش ساخت با بند کفش

مطالب مشابه را ببینید!