مجله تاپ‌ناز‌

آموزش گلسازی با پارچه + روش مرحله به مرحله گلسازی با انواع پارچه

در این مطلب تاپ ناز روش گلسازی با پارچه را به علاقه مندان به هنر گلسازی آموزش می دهیم و می توانید با روش ساخت گل پارچه و مدل های زیبای گل پارچه آشنا شوید.

گل های پارچه ای بیشتر در تزیینات انواع لباس کلیپس سر و کش مو، انواع آویز تزیینی و … مورد استفاده قرار می گیرد. به همین منظور در ادامه آموزش گلسازی با پارچه را به اشتراک می گذاریم.

روش مرحله به مرحله گلسازی با پارچه

ساخت گل با پارچه ایده ای جذاب است و خانم ها می توانند با این روش با انواع پارچه برای تزیین لباس، تزیین کوسن، تزیین کیف نمدی و … استفاده کنند. برای گلسازی با پارجه خیلی راحت می توانید با انواع پارچه این کار را انجام دهید.

 

وسایل لازم

  • پارچه ساده یا توری
  • لیوان
  • مقوا
  • مداد یا صابون خیاطی
  • قیچی
  • نخ و سوزن

برای ساخت این گل باید در ابتدا برای برش پارچه، یک الگوی دایره ای مانند داشته باشید که می توانید خیلی راحت با یک لیوان این الگو را روی یک مقوا پیاده کنید.

گلسازی با پارچه

الگوی کشیده شده را بر روی مقوا ببرید و آن را روی پارچه دلخواه قرار دهید و پس از ترسیم این الگو بر  روی پارچه، به وسیله قیچی این اشکال دایره ای را ببرید. تعداد پارچه های دایره ای شکل باید 14 عدد باشد.

گلسازی با پارچه

در مرحله بعدی گلسازی با پارچه باید، 2 پارچه دایره ای شکل را روی هم قرار دهید و با کمک نخ و سوزن مرکز این دو پارچه را به هم وصل کنید. مرکز دایره در واقع پایه گل است.

گلسازی با پارچه

آنگاه ۴ پارچه دایره شکل را از وسط تا بزنید و مطابق تصویر زیر بر روی دو پارچه متصل شده به یکدیگر بگذارید، که برای ثابت ماندن چهار پارچه تا زده شده، باید وسط آن را کوک بزنید.

گلسازی با پارچه

هر یک از ۸ پارچه دایره مانند دیگر را همانند تصویر تا بزنید و لبه پایینی گلبرگ ها را نیز چند بخیه (کوک) بزنید، تا پایه کار ثابت بماند. سپس گلبرگ های ساخته شده را به هم متصل کنید.

گلسازی با پارچه

اکنون گل پارچه ای زیبا شما ساخته شده است.

گلسازی با پارچه

انواع گل پارچه ای

همانطور که در بالا نیز اشاره شد با استفاده از مدل های مختلف پارچه می توان گل های پارچه ای بسیار زیبا و جالب ساخت، از این رو در ادامه می توانید نمونه های متفاوت از گلسازی با پارچه را ملاحظه نمایید.

گلسازی با پارچه

ساخت گل با پارچه

گلسازی با پارچه

آموزش ساخت گل نمدی به شکل گل رز

گلسازی با پارچه

گل زیبا و خوشگل پارچه ای

گلسازی با پارچه

زیباترین گل رز پارچه ای

گلسازی با پارچه

گل رنگارنگ پارچه ای

گلسازی با پارچه

آموزش مرحله به مرحله گل پارچه ای

گلسازی با پارچه

ساخت گل با تور و پارچه زیبا

گلسازی با پارچه

مدل های گل پارچه ای برای تزیین کش مو و تل

گلسازی با پارچه

ساخت گل توپی با پارچه و نمد

گلسازی با پارچه

 

ساخت گل چرمیساخت کاردستی با نی نوشابه

 

امیدواریم با این آموزش براحتی بتوانید زیباترین گل های پارچه ای را بسیازید.

مطالب مشابه را ببینید!