مجله تاپ‌ناز‌

آیا می توانید با خیانت در ازدواج کنار بیایید؟

کنار آمدن با خیانت در زندگی مشترک، شرایط دشواری است که معمولا به جدایی منجر می شود. وقتی یکی از طرفین خیانت می کند، اعتماد بین آن ها به طور قابل ملاحظه ای خدشه دار می شود. زنده کردن اعتماد از دست رفته،انرژی و اراده بسیار زیادی می طلبد و این چیزی است که بسیاری از زوج ها ترجیح می دهند که انجام ندهند.

ازدواج
اگر هر دوی شما واقعا تمایل دارید که زندگی مشترک خود را نجات دهید، امکان کنار آمدن با خیانت وجود دارد. به هر حال، برای التیام بخشیدن به این زخم ها، زمان، انرژی و مشاوره های زیادی لازم است. همچنین بسیار مهم است که هر دوی شما صرفا به خاطر یکدیگر و نه به اهداف مالی یا خانوادگی در کنار هم بمانید. اگر عشق بین شما رخت بربسته است و شما به دلایل دیگری قصد حفظ زندگی خود را دارید، این رابطه محکوم به شکست و فناست.
 
فرایند عزاداری
با این که به نظر احمقانه می رسد، کنار آمدن با خیانت در زندگی مشترک می تواند شبیه به عزاداری برای فردی باشد که عاشقش بودیم. در هر دو موقعیت، یک بخش عمده از حقایقی که به آن باور داشتید، ناگهان به بدترین شکل تغییر کرده است. هر دو باید با از دست دادن کسی یا چیزی که آن را گرامی و عزیز می داشتید، کنار بیایید.
اگر قصد دارید بر خیانت همسرتان فائق شده و زندگی مشترک را حفظ کنید، مهم است که هر دو، مراحل عزاداری را درک کنید. این فرایند شامل ناباوری، خشم، غم، استدلال و پذیرش امیدوارانه یا بخشش خواهد بود. متاسفانه، بسیاری از افراد هرگز از مرحله خشم و غم عبور نمی کنند که همین عامل، اغلب اوقات دلیل جدایی آن هاست.
سوالات اساسی
اگر تصمیم دارید با خیانت کنار بیایید، سوالات مهمی وجود دارند که شما و همسرتان باید در مورد آن ها فکر کنید.
 با این که افراد دیگر نیز می توانند کمک کنند اما انتخاب اصلی برای در کنار هم ماندن، تنها توسط شما دو نفر انجام می گیرد.
برای تعیین این که آیا زندگی مشترک شما می تواند بر خیانت برتری یابد، هر دو باید این سوال را از خود بپرسید که آبا این زندگی ارزش نجات یافتن دارد، آیا شما واقعا می خواهید آن را نجات دهید؟ آیا شما هر دو تصمیم دارید سخت تلاش کرده و آن را حفظ کنید و آیا هنوز هم یکدیگر را دوست دارید؟ هر دوی شما همچنین باید عوامل مسبب این خیانت را شناخته، آن را حل کرده و مطمئن شوید که این اتفاق دیگر رخ نخواهد داد و قادر باشید که زندگی مشترک را پیش ببرید.
کمک به زندگی مشترک
غلبه بر خیانت معمولا نیاز به گرفتن کمک برای بیشتر زوج ها دارد. این کمک می تواند به شکل گرفتن مشاوره از یک روان درمانگر یا یک مقام مذهبی باشد.
 مشاوره ازدواج ممکنست به شکل کتاب یا فیلم  و یا مشاوره زنده با فردی به عنوان میانجی باشد که البته این گزینه نتیجه بهتری خواهد داشت. در ضمن ممکنست برای هر دوی شما بهتر باشد که به طور جداگانه مشاوره هایی بگیرید.
حتی اگر نمی خواهید مشاوره داشته باشید، مواردی وجود دارند که زوج هایی که در زندگی مشترک خود، خیانت را تجربه کرده اند، باید روی آن ها کار کنند. هر دوی شما باید روی مهارت های ارتباطی و حل تضادها کار کنید چرا که تاثیر عاطفی خیانت اغلب منجر به بروز مشکلاتی در این حوزه می شود. شما باید رابطه خود را از یک رابطه مخدوش به رابطه ای کاملا باز و صادقانه بدل کنید./سیمرغ

مطالب مشابه را ببینید!