مجله تاپ‌ناز‌

از بین بردن زبری پارچه با استفاده از روش های خانگی بسیار ساده

از بین بردن زبری پارچه با استفاده از روش های خانگی بسیار ساده

روش های زیادی برای از بین بردن زبری پارچه و لباس وجود دارد که دو نوع هستند، یکی استفاده از نرم کننده های تجاری و صنعتی آماده و دیگر ترفندهای خانگی که در این بخش تکنیک های ساده را برای رفع زبری پارچه مشاهده می کنید.

در بیشتر خانه های انواع مواد شوینده و مواد نرم کننده برای مو، دست و صورت، لباس وجود دارد که برای اهداف متفاوت به کار می روند. رفع زبری انواع پارچه با روش های راحت خانگی ممکن است که هم برای سلامت بی خظر هستند و هم بسیار به صرفه هستند و سریع تهیه می شوند.

تکنیک و روش های خاص برای از بین بردن زبری پارچه

انسان های علاقه و نیاز شدید به پاکیزگی دارند و مرتب لباس های خود را می شویند تا آلودگی های آن رفع شود و لباس را اتو می کنیم تا آراسته شود ولی برای نرم شدن لباس بدون معطلی سراغ نرم کننده ها می رویم و از آنها استفاده می کنیم. لباس باید نرم و لطیف باشد به خصوص برای کوچکترها که بدن حساسی دارند و ممکن است گاهی به مواد نرم کننده حساسیت نشان دهند زیرا دارای مواد شیمیایی است. به شما پیشنهاد می کنیم از مواد طبیعی در دسترس در منزل استفاده کنید.

خانم های با سلیقه می توانند با استفاده از مواد طبیعی مانند جوش شیرین، توپ خشک کننده پشمی، سرکه و پلاستیک نرمی و لطافت را به پارچه های لباس، حوله، ملحفه و هر چیز دیگری ببخشند و از مواجهه با مواد شیمایی مانند نرم کننده دور شوند، که این مواد شیمایی شامل لیمونین، لبنانول، استات بنزیل، و کلروفروم، بنتان می باشند که عوارض زیادی از جمله سرطان دارند.

می توانید با استفاده از توپ های خشک کن به جای نرم کننده های صنعتی و تولید شده  در کارخانه ها، باعث شوید که لباس های شما با هزینه ای اندک نرم باشند. با استفاده از توپ های خشک کن لاستیکی و پلاستیکی که بیشتر بر آمدگی های مانند میخ روی آنها وجود دارد، در از بین بردن زبری پارچه ها موفق هستیم.

توپ های خشک کن را هم زمان با لباس ها درون لباسشویی بگذارید، این توپ ها با توجه به عاج هایی که دارد باعث ساییده شدن و نرم شدن لباس ها می شود، از دیگر فواید این توپ ها می توان به کاهش چروک در لباس ها اشاره نمود، به این صورت که گرمای حاصل از برخورد و تولید شده را به لباس انتقال می دهد و رمان کمتری برای خشک کردن لباس توسط ماشین لباسشویی گرفته می شود.

جوش شیرین محصول طبیعی و ادویه ای پر خاصیت است که در غذاها استفاده می رود و برای سلامت مفید است و برای پخت کیک هم استفاده می شود. جوش شیرین خاصیت نرم کنندگی دارد و برای رفع زبری پارچه استفاده می شود و جایگزین خوبی برای نرم کننده است.

یک دوم پیمانه از جوش شیرین را به آب درون لباسشویی اضافه کنید، نکته مهم این است که باید جوش شیرین را قبل از لباس های در آب حل کنید.

سرکه یکی از مواد در دسترس و پر کاربرد مواد در هر خانه ای است، از فواید بی شمار سرکه در هر زمینه ای چه آشپزی و چه ترفندهای خانگی فقط به یک مورد آن اشاره می کنیم. با توجه به اینکه سرکه خاصیت اسیدی دارد، می تواند حالت قلیایی صابون را از بین ببرد و به پارچه های شما لطافت بدهد. سرکه خاصیت ضد میکروبی دارد و از ویژگی های مهم آن به حساب می آید که در شستن انواع پارچه ها مورد توجه است.به کار نبردن همزمان و با هم مواد سفید کننده و سرکه می باشد، که به دلیل انجام یک واکنش شیمیایی گازهای سمی بسیاری انتشار میدهد که برای سلامتی مضر می باشد.

سرکه را به مقدار یک چهارم پیمانه با مقدار آب لازم برای شستشو مخلوط کنید و یا وقتی که می خواهید لباس ها را درون خشک کن بگذارید روی آنها بپاشید. اگر از بوی سرکه بدتان می آید و نمی خواهید که لباس ها بوی سرکه بگیرند می توانید عطر مورد علاقه خود را هم به آن اضافه کنید.

سکس دیگر از ایده های نرم کننده های خانگی برای از بین بردن زبری پارچه و لباس توپ تنیس است، به صورتی که این توپ ها را با لباس درون لباسشویی می گذاریم، ولی در کنار مزین نرم کنندگی این توپ ها به دلیل جنس پلاستیکی که دارند، با گرمای خشک کن تولید مواد شیمایی می کنند، که هم بوی بدی دارد و هم ممکن است برای سلامت مضر باشند و کاربرد ندارد.
 

مطالب مشابه را ببینید!