مجله تاپ‌ناز‌

از بین بردن موهای زیر پوستی + روش های درمان و رفع این مشکل و عارضه

موهای که به صورت عمده رشد نمی کنند با ورود به درون پوست پیچ می خورند، موهای زیر پوستی هستند. در ادامه روش هایی برای از بین بردن موهای زیر پوستی وجود دارد و می توانید این عارضه و مشکل را رفع کنید.

وقتی که موی زائد در بدن جای رشد در خارج از پوست، به درون آن نفوذ می کند، این مو زیر پوستی است و ایجاد عارضه می کند. از عوامل اصلی بروز این مشکل استفاده زیاد از ژیلت و انسداد فولیکول های مو است. در این مورد می توانید از روش های پاکسازی پوست مانند استفاده از مرطوب کننده و کرم های موبر نام برد که برای رفع موهای زائد هیچ ضرری ندارند.

در ادامه روش های از بین بردن موهای زیر پوستی که باعث تیره شدن بخش هایی از بدن می شود را به شما آموزش می دهیم.

عارضه موهای زیر پوستی و رفع آن

موقع رشد مو در زیر پوست، جوش های کوچکی هم در کنار آنها ظاهر می شود که در بیشتر مواقع پوست اطراف آن تیره تر از باقی نقاط بدن دیده می شود. حتی در این شرایط هم امکان ایجاد درد و خارش های آزار دهنده در محل احساس می باشد که افراد دارای موهای ضخیم و فر بیشتر از دیگر افراد مستعد ابتلا به این عارضه می باشند. این اختلال در بیکینی بیش از دیگر نقاط بدن ایجاد می شود.

چه شرایطی باعث ایجاد موهای زیر پوستی می شود؟

وقتی که موها را شیو می کنید؛ موهای زائد را به درون پوست هدایت می کنید. در این شرایط ممکن است بعضی از ساقه های مو با این موضوع مشکل نداشته باشند و بعضی دیگر هم به داخل پوست حرکت کنند. وقتی که مو به درون پوست حرکت می کند، با آن به شکل جسمی خارجی برخورد می کنند که در بیشتر مواقع با واکنش جدی همراه می شود. در این زمان علائمی مانند خارش، درد، سوزش و یا جوش روی پوست نمایان می شود.

مطلب پیشنهادی: روش های از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی

کدام مناطق بدن بیش از دیگر قسمت ها دچار این مشک می شود؟

موهای ضخیم و زائد بیشتر مواقع روی قسمت هایی که در ادامه مطلب به آنها اشاره کرده ایم رشد می کنند.

  • صورت به خصوص قسمت ریش
  • باسن
  • خط بیکینی
  • ساق پا
  • زیر بغل

روش های از بین بردن موهای زیر پوستی

در ادامه روش های طبیعی برای از بین بردن این موهای زیر پوستی را توضیح می دهیم.

سرکه سیب

سرکه سیب یک روش بدون خطر است که پوست بدن را نرم می کند. این محلول دارای خاصیت ضد التهابی است و از ایجاد عفونت روی پوست جلوگیری می کند. یک تکه پنبه را به سرکه سیب آغشته کنید و به مدت 10 الی 15 دقیقه روی نواحی مورد نظر ماساژ دهید و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

چای کیسه ای

اگر یک روش مطمئن برای از بین بردن موهای زیر پوستی می خواهید پس خواص چای کیسه ای را در نظر داشته باشید. برای استفاده از این روش باید پس از مصرف چای کمی صبر کنید تا چای کیسه ای خوب خنک شود سپس به مدت 5 الی 10 دقیقه پوست را به وسیله آن ماساژ دهید. برای تاثیرگذاری هر چه سریع تر این روش درمان باید در طی روز آن را 2 بار تکرار کنید.

ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا خاصیت نرم کنندگی و آنتی اکسیدانی دارد و از رویش موهای زیر پوست جلوگیری می کند. برای این کار ژل را روی نواحی مورد نظر به مدت نیم ساعت بمالید و سپس آن را با آب سرد بشویید.

از بین بردن موهای زیر پوستی

جوش شیرین

جوش شیرین قدرت التهابی و آنتی باکتریالی بالای دارد و می تواند از رشد موی زیر پوستی جلوگیری کند. برای این روش باید 1 قاشق چای خوری جوش شیرین را با 2 قاشق آب ترکیل کنید و سپس خمیر تهیه شده را روی موضع بزنید.

مرطوب نگه داشتن سطح پوست

برای پیشگیری از بروز این عارضه بهتر است سطح پوست را همیشه مرطوب نگه دارید زیرا دلیل بروز این عارضه خشک شدن پوست است.

محصولات آرایشی فاقد الکل

بسیاری از محققین پوست به این نتیجه رسیده اند که استفاده از لوازم آرایشی ارگانیک و بدون الکل می تواند تاثیر زیادی بر سلامت پوست و رهایی از موهای زیر پوستی داشته باشد.

شیو کردن

در طول هفته 2 بار شیو کردن می تواند از بروز این عارضه به صورت جدی پیشگیری کند.

بخوانید: مشکل موهای زیرپوستی و جلوگیری از رشد موهای زیر پوست

کمپرس آب گرم

48 ساعت بعد از وکس و شیو از کمپرس اب گرم برای باز شدن منافذ پوست و جلوگیری از رویش مو در زیر پوست استفاده کنید. باید توجه داشته باشید که لیف و حمام پس از پاکسازی بدن از موهای زائد می تواند از بروز این امر جلوگیری کند.

انتخاب لباس های آزاد برای پوشش

باید توجه داشته باشید که پوشیدن لباس های گشاد و آزاد پس از وکس و شیو می تواند از رشد این نوع موها جلوگیری کند.

لایه برداری مکرر

برخی از محققان معتقد هستند که وقتی سح پوست مملو از سلول های مرده باشد این مشکل بیشتر ظاهر می شود و به همین جهت شرایط رویش مو تغییر پیدا می کند و به سوی داخل پوست راه پیدا می کند و برای پشیگری از این امر بهتر است که لایه برداری مکرر را با مواد طبیعی و گیاهی انجام دهید.

استفاده از کرم های موبر

شیو با ژیلت کهنه یکی از عوامل بروز این مشکل است. استفاده از کرم های موبر می تواند تاثیر زیادی در پیشگیری از این امر داشته باشد.

خیار

خیار یکی از درمان های طبیعی است زیرا با داشتن خاصیت ضد التهابی می تواند آبرسانی پوست را انجام دهد. ویتامین C موجود در این میوه باعث می شود تا به عنوان یک خوراکی برای رفع خاش و درد به حساب آید.

برای این کار در طول روز 1 عدد خیار را به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا خوب خنک شود، سپس به صورت حلقه ای برش بزنید و در نواحی مورد اختلال بگذارید.

آسپرین

یکی از روش های درمان استفاده از قرص آسپرین است زیرا باعث کاهش و رفع التهاب، عفونت، تورم و قرمزی می شود و در طولانی مدت می تواند رشد موی زیر پوستی را متوقف نماید. برای استفاده از این روش باید چند عدد قرص آسپرین را با کمی آب گرم حل کنید و سپس عسل را به آن اضافه کنید. مواد را تا جایی که خمیری نرم ایجاد شود با هم ترکیب کنید و سپس آن را با مدت 12 دقیقه روی نواحی مورد نظر بگذارید. بعد از اینکه خواص خمیر جذب پوست شد، محل را با اب گرم بشویید.

عسل

عسل یک درمان معجزه آسا برای درمان رفع موهای زیر پوستی است. عسل خواص آنتی باکتریال دارد و مرطوب کننده سطح پوست است و از بروز التهاب و درد پیشگیری می کند. برای استفاده از این روش درمان باید، کمی از عسل را روی پوست خود بزنید و پس از 12 الی 15 دقیقه موضع را با آب سرد بشویید.

شیر گرم و نان تست

این روش یکی از روش های موثر برای درمان است و توصیه می شود که قبل از مصرف و داروهای شیمایی آن را امتحان کنید. در این روش باید تکه ای نان تست را به شیر گرم آغشته کنید و سپس روی نواحی مورد نظر بزنید. این کارها را تکرار کنید و سپس با دستمال، ناحیه مورد نظر را پاک کنید.

نکاتی در مورد رفع عارضه موی زیر پوستی

این کارها را بهتر است انجام ندهید زیرا تاثیر زیادی در ایجاد موهای زیر پوستی دارند.

  • استفاده از کمپرس آب گرم به روی مناطق مورد عارضه نیز می تواند در رفع آنان تاثیر به سزایی قائل شود.
  • از کرم های ضد التهاب برای محل های مورد نظر استفاده کنید.
  • از رتینوئید ها استفاده کنید، چرا که در پاکسازی سلول های مرده تاثیر به سزایی دارا می باشد.
  • از کشیدن این موها پیشگیری کنید، چرا که می تواند مسبب بروز عفونت در این ناحیه شود.
  • جوش های اطراف را به هیچ وجه فشار ندهید، چرا که مسبب بروز عفونت و زخم می شود.
  • از وسیله هایی همچون موچین برای شیو آن ها استفاده نکنید، چرا که چال هایی به مرور زمان در سطح پوست ایجاد می کند.
  • از اصلاح موهای این منطقه تا زمانی که موهای زیر پوستی نیز به بیرون بیایند، پیشگیری کنید.

مطالب مشابه را ببینید!