مجله تاپ‌ناز‌

از بین بردن پرز لباس + روش های کاربردی و توصیه های لازم برای از بین بردن پرز

پرز لباس می تواند باعث زشت شدن لباس ها شود و ظاهری بد به لباس بدهد. از بین بردن پرز لباس کار سختی نیست و می توانید با استفاده از روش های کاربرد و توصیه های لازم که در این مطلب آورده ایم، پرز لباس را از بین ببرید، با ما همراه باشید.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که لباسی را خیلی دوست داشته باشید ولی شروع به پرز انداختن کرده باشد و زیبایی خود را از دست داده باشد. باید توجه داشته باشید که دلیل این پرزها رشته های تار و پود مانند لباس است که با گذر زمان و استفاده زیاد از آن شروع به از هم گسیختن می کند و به صورت پرزهای گرد بر روی لباس ظاهر می شوند.

 

روش های رفع پرز از روی لباس

باید بدانید که در بیشتر لباس های بافتنی فیبر وجود دارد که با گذشت زمان و استفاده زیاد باعث آزاد شدن فیبر می شود و وقتی که آزاد می شوند در یک محیط دور هم جمع می شوند و گره می خورند و به صورت پرز قابل مشاهده هستند.

ولی جای نگرانی نیست زیرا در ادامه این مطلب روش هایی را معرفی می کنیم که شما بتوانید پرزهای موجود روی لباس را از بین ببرید و لباسی را که می پسندید برای مدت ها داشته باشید.

از بین بردن پرز لباس

استفاده از یک اسفنج یا پد مرطوب

برای انجام دادن این روش توصیه می شود که یک اسفنج یا پد تمیز را با آب خیس کنید و آن را فشار بدهید تا رطوبت اضافه خارج گردد و سپس قسمت خشن یا زبر را روی پارچه بکشید و توصیه می شود که این عمل را به صورت رو به پایین انجام دهید تا پرزهای موجود روی لباس به صورت کلی از بین بروند.

 

استفاده از سرکه

برای انجام این روش توصیه می شود که حدود 60 میلی لیتر سرکه به ماشین لباسشویی اضافه کنید و می توانید به این صورت پرزها را جدا کنید. سرکه باعث جلوگیری از چسبیدن پرز به لباس می شود و خیلی راحت می توانید از شر پرزها خلاص شوید.

 

خالی کردن جیب های لباس

موقع شستن لباس باید تمام جیب ها را چک کنید و خالی کنید. مواردی مانند دستمال کاغذی می تواند اوضاع را بدتر کند و پرز بیشتری به لباس می چسبد و به همین دلیل توصیه می شود که حتما جیب ها را خالی کنید.

از بین بردن پرز لباس

استفاده از غلتک

می توانید از غلتک برای از بین بردن پرز لباس استفاده کنید و از فروشگاه های مربوط به ماشین لباسشویی تهیه کنید. برای انجام این روش باید غلتک را روی لباس به سوی بالا و پایین حرکت بدهید و به آرامی می بینید که غلتک کم کم پرزها را جمع می کند. پس از اینکه ورق روی غلتک پر شد توصیه می شود که ورق روی آن را عوض کنید و این روش را تا از بین رفتن تمام پرزها استفاده کنید.

 

استفاده از نوار چسب

برای انجام دادن این روش نیاز به یک نوار پهن است و تیکه از آن که دارای چند طول اینچ باشد جدا کنید. حالا قسمت چسبنده را به سوی پایین و در محل آسیب دیده لباس قرار دهید و اینکه جهت لباس با جهت نوار یکسان باشد اطمینان پیدا کنید. حالا انگشت خود را روی نوار بکشید و آن را صاف کنید و سپس آن را بکشید. باید توجه داشته باشید که هر چه نوار پهن تر باشد سطح بیشتری را پوشش می دهد و انجام دادن آن راحت تر است.

از بین بردن پرز لباس

استفاده از ریش تراش الکتریکی

باید توجه داشته باشید که ریش تراش یک وسیله الکتریکی است و می توانید خیلی راحت روی لباس خود بچرخانید تا از شر پرزهای موجود روی بافت های لباس راحت شوید. لازم است بدانید که پس از پایان کار باید ریش تراش را باز کنید و پرزها را درآورید.

 

استفاده از سنگ پا

می توانید با استفاده از سنگ پومیس یا همان سنگ پا هم برای از بین بردن پرز لباس خود استفاده کنید. باید توجه داشته باشید که حتما باید سنگ را به جهت پارچه روی لباس بکشید نه بر خلاف جهت آن. توصیه می شود که این کار را خیلی محکم انجام ندهید و از کشیدن روی نقطه از لباس به صورت چند بار خودداری کنید زیرا سنگ پا لایه های پارچه را از بین می برد و در آخر با پارگی لباس مواجه می شوید.

 

استفاده از تیغ

اگر ریش تراش الکتریکی در دسترس ندارید می توانید از تیغ که گزینه ای ارزان است استفاده کنید. در هنگام انجام این کار باید مراقب پاره نشدن لباس هم باشید. بهتر است بدانید که این روش برای پرزهایی که به لباس چسبیده اند خیلی مفید است. برای انجام این روش باید در ابتدا یک تیغ بردارید و خیلی آرام روی لباس خود بکشید و سپس آن را بلند کنید و پرزهای اضافی را از درون آن خارج کنید. توصیه می شود که این روش را چند بار تکرار کنید تا پرزها به صورت کامل برداشته شوند.

 

استفاده از یک دستکش لاستیکی

برای انجام دادن این روش نیاز به دستکش لاستیکی دارید و دقیقا باید مانند زمانی که ظرف ها را می شویید اقدام کنید. حالا دست خود را از بالا به سوی پایین پارچه بکشید و اینگونه تمامی پرزها به دستکش می چسبند و می توانید آنها را توسط دستکش جمع کنید و دور بریزید.

 

شستن لباس البته بدون مواد شوینده

اگر پس از بیرون آوردن لباس خود از ماشین لباسشویی متوجه وجود پرز روی آن شدید توصیه می شود که باز آن را درون ماشین لباسشویی قرار دهید ولی این بار هیچ نوع مواد شوینده ای به آن اضافه نکنید. پس از پایان شستشوی دوم آن را خارج کنید و چندین بار بتکانید تا اگر پرزی روی آن باقی مانده است از لباس جدا شود و سپس لباس خود را خشک کنید.

 

خشک کردن لباس در فضای باز

باید بدانید که معمولا خشک کن ها مقدار زیادی پرز ایجاد می کنند و اگر تمیز نباشند آنها را به لباس انتقال می دهند و به همین دلیل توصیه می شود که لباس خود را در فضای باز خشک کنید زیرا درصد ایجاد پرز روی آنها کاهش پیدا می کند. به صورت کلی می توان گفت که برخورد نور خورشید و هوای تازه به لباس هر نوع باکتری و بوی بدن را از بین می برد و در نهایت لباس را خوشبو می کند.

مطالب مشابه را ببینید!