مجله تاپ‌ناز‌

اسپا، چند پله بالاتر از ماساژ…!

با فراگیر شدن ماساژ درمانیT امروزه مراکز و سالن های ماساژ، اسپا و … طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند و با ارائه خدمات ویژه و خاص محبوبیت زیادی نیز به دست آورده‌اند. اما واقعا اسپا چیست و آیا با ماساژ یکی است؟ مهم‌ترین عاملی که اسپا را از ماساژ متفاوت می‌کند، استفاده از خواص طبی و درمانی با قرار دادن ماسک‌های گیاهی روی پوست، بودن در فضایی معطر با موسیقی گوش‌نواز و درگیر شدن حواس پنجگانه تا رسیدن به آرامش و رفع خستگی است. در این مقاله قصد داریم مواردی را درباره اسپا بیان کنیم.

اسپا چیست؟

اسپا، چند پله بالاتر از ماساژ...!

اسپا یک محل مناسب برای آب درمانی بوده و معمولا از آب های معدنی و یا آب دریا برای این منظور استفاده می شود. علاوه بر این خدمات متنوعی در این سالن ها نیز ارائه می شود که به طور کلی می توان به خدمات مراقبت از پوست صورت، مراقبت از پوست بدن، ماساژ و … اشاره کرد.

معرفی اسپا

عبارت درمان اسپا گستره وسیعی از درمان را نشان می‌دهد که ممکن است با آکوا تراپی در ارتباط باشد. کلمه اسپا در گذشته در اشاره به آب درمانی مورد استفاده قرار می‌گرفت. کلمه Spa از کلمه لاتین Spargere به معنای تمیز کردن یا مرطوب شدن می‌باشد.

اعتقاد به خواص درمانی آب‌های معدنی، به سال‌های دور باز می‌گردد. این باور به صورت مشخص در ژاپن و کشورهای اروپایی گسترده شده است. برخی نیز بر این عقیده‌اند که اسپا، از شهری به همین نام در کشور بلژیک برگرفته شده است که در زمان روم باستان به نام آکوئا اسپادانا معروف بود.اما در حال حاضر اسپا به محلی می‌گویند که با استفاده از خواص درمانی آب‌ چشمه‌های معدنی که از دل طبیعت خارج می‌شوند، به مراقبت، درمان و بهبود جسم و روح انسان می‌پردازند.

تجهیزات مرکز اسپا

برای راه اندازی یک مرکز اسپا در مرحله اول باید اطلاعات دقیق و کاملی در رابطه با این موضوع کسب کنید و سپس تمام جزییات و خدمات مربوط به یک اسپا را فراهم نمایید.
برای شروع کار حتما باید از یک فرد متخصص و ماهر کمک بگیرید تا خدمات ارائه شده در مرکز اسپا شما کاملا تخصصی، علمی و مورد تایید پزشکی باشد. علاوه بر این باید هزینه‌هایی برای شروع این کسب و کار را در نظر بگیرید.

یک سالن اسپا متناسب با تعداد خدماتی که ارائه می دهد باید دارای فضای تفکیک شده و مشخص باشد. فراهم کردن تجهیزات مختلف در مرکز اسپا به معنی ارائه خدمات به بهترین شکل ممکن و به دنبال آن کسب سود است. گاهی لازم است برای ارائه یکی از خدمات در مرکز اسپا مانند آب درمانی تجهیزات و زیر ساخت های حرفه ای مانند لوله کشی آب، برق و …داشته باشید. شما می توانید آب درمانی را به بهترین شکل ممکن راه اندازی کنید و به تدریج با افزایش تعداد مشتریان تعداد خدمات ارائه شده در مجموعه اسپا خود را گسترش دهید.

برای هریک از خدمات مرکز اسپا بهتر است از لوازم و تجهیزات جدید استفاده کنید و فضایی کاملا شیک و مدرن را برای آن ایجاد نمایید تا مراجعه کنندگان بیشتر و بهتری داشته باشید.
گاها دیده شده است در برخی از مراکز اسپا با خرید صندلی ماساژ و قرار دادن آن در محیط مرکز، خدمات ویژه ای مبنی بر ماساژ درمانی نیز در برخی مراکز راه اندازی می شود.

اسپا، چند پله بالاتر از ماساژ...!

انواع اسپا

ماساژ اسپا با توجه به محل انجام و نوع خدمات اجرا شده به 9 دسته طبقه‌بندی می‌شود.

Urban Spa: این نوع اسپا در مراکز شهر، مراکز خرید، باشگاه‌های سلامتی، هتل‌ها، فرودگاه‌ها و فروشگاه انجام می‌شود.

Destination Spa: شامل اقامت کوتاه در محل آبگرم است و هدف آن بهبود سلامتی است.

Medical Spa: درمان‌های پزشکی عادی را همراه با تمرکز بر برخی درمان‌های تخصصی که توسط پزشک متخصص تجویز می‌شوند؛ فراهم می‌کند.

Thermal or Mineral Spa: این نوع اسپاها معمولا در اطراف آب‌های معدنی طبیعی ارائه خدمات می‌کنند.

Thalassotherapy Spa: در این نوع از اسپا از آب دریا استفاده می‌شود چرا که آب دریا مزایای درمانی بسیاری دارد.

تذکر مهم: با وجود اینکه اسپا و ماساژ فواید درمانی بسیاری دارند اما گاها سوء استفاده‌هایی از این راه انجام می‌شود که وظیفه خود می‌دانیم تا در این باره تذکر دهیم. یکی از روش‌هایی که جدیدا در کشور نیز با نام ماساژ اسپا از طریق آن سوء استفاده می‌شود، ماساژ هپی است که هدف آن به هیچ وجه ماساژ نمی باشد. این نوع ماساژ اغلب با اهداف جنسی انجام می شود که می‌تواند اثرات مخربی به جا بگذارد و ابداً توصیه نمی گردد.

پایان رپورتاژ آگهی

مطالب مشابه را ببینید!