مجله تاپ‌ناز‌

اسکراب بدن خانگی با مواد طبیعی در منزل + روش تهیه و استفاده

پوست زیبا و درخشان نقش مهمی در زیبایی پوست ایفا می کند و با اسکراب خانگی می توانید سلولهای مرده را از روی پوست بردارید و پوستی درخشان داشته باشید. در ادامه این مطلب تاپ ناز بهترین اسکراب هاب بدن خانگی را به شما معرفی می کنیم و روش تهیه و استفاده این اسکراب های موثر را توضیح می دهیم.

همه افراد برای داشتن پوستی زیبا و درخشان از روش های مختلف مانند استفاده از کرم مرطوب کننده و شوینده مخصوص استفاده می کنند ولی شاید به نتیجه دلخواه نرشند و البته آلودگی های محیط، استفاده مرتب از لوازم آرایشی و سلولهای مرده پوست باعث بسته شدن منافذ پوست می شوند و در نتیجه پوست شما کدر می شود که با کمک اسکراب خانگی سلولهای مرده پوست از بین می روند و پوست درخشان و زیبا می شوند.

 

اسکراب بدن خانگی

برای پاکسازی صورت از سلول های مرده حتما هزینه سنگینی را صرف نمایید بلکه با کمک موادی که در منزل خود دارد می توانید اسکراب بدن طبیعی تهیه کنید، در ادامه روش تهیه چند نوع اسکراب بدن خانگی و موثر آشنا می شوید.

چای سبز

برای تهیه این اسکراب می توانید چند قاشق غذاخوری چای سبز غلیظ و سرد را با مقداری عسل ترکیب کنید و سپس به آن چند قاشق چای خوری شکر سفید اضافه کنید حالا خمیر به دست آمده را روی پوست خود قرار دهید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه روی پوست شما بماند.

خیار، شکر و روغن آووکادو

افرادی که پوست حساس دارند می توانند از این اسکراب موثر استفاده کنند. می توانید 2 قاشق چای خوری شکر و یک قاشق چای خوری روغن آووکادو را با هم مخلوط کنید سپس یک عدد خیار را له کنید و به آن اضافه کنید و روی پوست به آرامی قرار دهید و پس از گذشت چند دقیقه پوست خود را بشویید. برای نرم و درخشان شدن پوست هفته ای یک بار از این اسکراب می توانید استفاده کنید.

موز و شکر

موز و شکر هم اسکرابی طبیعی و بدون ضرر است. یک موز را با چنگال له کنید و به آن 2 تا 3 قاشق غذاخوری شکر و چند قطره روغن معطر یا عصاره وانیل اضافه کنید سپس مخلوط به دست آمده را به مدت چند دقیقه روی پوست قرار دهید.

مطلب پیشنهادی: طرز تهیه لوسیون و اسکراب نعنایی برای زیبایی پاها

اسکراب بدن خانگی با مواد طبیعی

پوست پرتقال و قهوه

در ابتدا یک قاشق چای خوری پوست پرتقال تازه، نصف فنجان پودر قهوه استفاده شده ونصف فنجان عسل را با هم ترکیب کنید سپس مخلوط به دست آمده را با یک حوله یا دست روی پوست بمالید برای رسیدن به نتیجه دلخواه هفته ای سه بار از این روش می توانید استفاده کنید.

توت فرنگی

دیگر لایه بردار موثر پوست، اسکراب توت فرنگی است که برای تهیه این اسکراب بدن خانگی روغن بادام را با مقداری شکر ترکیب کنید سپس توت فرنگی رسیده را له کنید و به مواد اضافه کنید حالا به مدت 10 دقیقه اجازه دهید مخلوط روی پوست شما بماند و پس از آن، شما پوستی نرم خواهید داشت.

اسکراب بدن خانگی با مواد طبیعی

شکر و روغن نارگیل

اسکراب شکر و روغن نارگیل یکی از بهترین اسکراب ها برای لایه برداری و پاکسازی پوست است و باعث افزایش رطوبت پوست می شود. می توانید نصف فنجان روغن نارگیل جامد را با یک دوم شکر درون کاسه ای با هم ترکیب کنید و پس از تمیز کردن پوست بدن مقداری اسکراب را به صورت حرکات دایره ای به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست ماساژ دهید و اجازه دهید 1 تا 2 دقیقه بماند و در نهایت با آب گرم آن را بشویید، می توانید از این اسکراب 2 تا 3 بار در هفته استفاده کنید.

جو دوسر پرک و شکر قهوه ای

استفاده کردن از این اسکراب باعث از بین رفتن سلولهای مرده پوست می شود و به همین جهت می توانید یک دوم فنجان جو دو سر پرک، یک دوم فنجان شکر قهوه ای را با هم مخلوط نمایید و سپس یک دوم فنجان عسل طبیعی، یک چهارم فنجان روغن جوجویا و دو قطره روغن اسطوخودوس را به آن اضافه کنید و کمی از اسکراب به دست آمده را روی پوست به مدت 5 تا 10 دقیقه ماساژ دهید و پس از ماندن به مدت 1 تا 2 دقیقه پوست خود را با آب گرم بشویید، برای رسیده به نتیجه دلخواه دو بار در هفته می توانید این اسکراب بدن خانگی را استفاده کنید.

شکر و روغن زیتون

ترکیب شکر و روغن زیتون یکی دیگر از اسکراب های موثر برای بدن است و برای درخشان شدن پوست گزینه مناسبی می باشد، پس یک چهارم فنجان روغن زیتون، یک فنجان شکر قهوه ای و پانزده قطره روغن نعناع را با هم ترکیب نمایید و به صورت حرکات دایره ای اسکراب را به مدت 5 تا 10 دقیقه روی بدن ماساژ دهید و پس از 1 تا 2 دقیقه صورت خود را بشویید، می توانید برای رسیدن به نتیجه مورد نظر از این روش 2 تا 3 بار در هفته استفاده نمایید.

ماست و شکر

ماست می تواند به طرز شگفت انگیزی سلولهای مرده را از بین ببرد، یک قاشق غذاخوری ماست، یک چهارم فنجان روغن زیتون، یک قاشق چای خوری عسل طبیعی و سه قاشق غذاخوری شکر را با هم ترکیب کنید و به مدت 5 تا 10 دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت 1 تا 2 دقیقه بماند و هفته ای 2 تا 3 بار از این نوع اسکراب می توانید استفاده کنید تا پوستی درخشان داشته باشید.

زردچوبه، شکر و روغن نارگیل

زردچوبه ادویه ای بسیار پرکاربرد به حساب می آید و در ترکیب اسکراب می تواند به عنوان ضد عفونی کننده وجود داشته باشد. یک فنجان شکر، دو قاشق چای خوری پودر زردچوبه و یک پنجم فنجان روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید و مانند دیگر اسکراب ها به مدت 5 دقیقه دایره ای روی پوست ماساژ دهید و بگذارید به مدت 1 تا 2 دقیقه روی پوست بماند، می توانید هفته ای دو تا سه بار برای داشتن پوستی زیبا و درخشان از این اسکراب استفاده کنید.

لیموترش، شکر و عسل

لیمو ترش دارای ویتامین سی است و باعث آب رسانی به پوست می شود و پوست را نرم می کند. دو قاشق غذاخوری شکر، یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی و یک عدد لیمو ترش تازه را با هم مخلوط کنید و روی پوست به صورت دایره ای به مدت 5 تا 10 دقیقه ماساژ دهید و پس از یک تا دو دقیقه پوست خود را با آب گرم بشویید، برای رسیدن به بهترین نتیجه هفته ای دو بار این اسکراب را استفاده کنید.

 

مطالب مشابه را ببینید!