مجله تاپ‌ناز‌

اعتماد به نفس جنسی چیست و چطور افزایش پیدا می کند؟

داشتن اعتماد به نفس جنسی باعث می شود که شما از بدن خود راضی باشید و وقتی که حرف از اعتماد به نفس جنسی می شود می توانید بدون هیچ ترسی از قضاوت شدن در مورد بدن از خودتان راضی باشید و اصلا نگران نشوید. تا پایان مطلب همراه ما باشید تا روش دست پیدا کردن به این نوع اعتماد به نفس را به شما توضیح دهیم

یکی از مسائل مهم در زندگی مشترک داشتن اعتماد به نفس جنسی است. فقدان این نوع از اعتماد به نفس می تواند باعث از بین رفتن یک زندگی شود زیرا داشتن رابطه خوب باعث تداوم زندگی می شود.

اعتماد به نفس جنسی چیست؟

توجه کردن به هم در رابطه می تواند نیازهای بسیاری را در فرد پاسخ دهد و زندگی را برای هر دو نفر راحت تر کند. داشتن حس رضایت از زندگی مشترک کار راحتی نیست و افراد برای رسیدن به آرامش و رضایت باید به هم توجه کنند و بتوانند نیازهای خود را رفع کنند. زمانی به این اعتماد به نفس دست پیدا می کنید که بتوانید خود را قبول داشته باشید و خواسته های خود را بدون نگرانی و تردید بیان کنید.

چگونه اعتماد به نفس جنسی را بیشتر کنیم؟

داشتن اعتماد به نفس جنسی بدین معنی است که بدن خود را همان طوری که هست قبول داشته باشید و به آن احترام بگذارید. این توانایی به آسانی ایجاد نمی شود و باید برای داشتن آن تلاش کرد. پس بهترین راهکار برای بدست آوردن این نوع از اعتماد به نفس این است که بدن خود را با هر آنچه که در آن وجود دارد قبول کنید که شما منحصر بفرد هستید.

بیشتر خانم ها درگیر عدم اعتماد به نفس جنسی می باشند و دوست دارند بدنی ایده آل و آن چیزی که مد نظر است را داشته باشند که برای خیلی از افراد این مورد ممکن نیست پس بعضی از افراد دست به عمل جراحی می زنند تا بتوانند خود را قانع کنند که بسیار جذاب هستند.

اعتماد به نفس جنسی

اگر خانمی از سوی همسرش دوست داشته شود و مورد احترام قرار گیرد باعث می شود اعتماد به نفس پیدا کند و در غیر این صورت اصلا از خود راضی نخواهد بود و اعتماد به نفسی نخواهد داشت. در ادامه این مطلب با تکنیک هایی برای بالا بردن اعماد به نفس در خدمت شما هستیم.

با خودتان صادق باشید

برای آمادگی روحی و جسمی سعی کنید که با خودتان صادق باشید و به احساسات خود به میزان خوبی بها بدهید. بها دادن بیش از حد به احساس باعث می شود که آنها شما را کنترل کنند و این موضوع می تواند اعتماد به نفس شما را کاهش دهد. پس باید سعی کنید از مغز خود استفاده کنید و به او اجازه دهید در بعضی از امور شرکت کرده و رابطه ای هیجان انگیز برای شما به همراه داشته باشد.

ورزش کنید

چنانچه به مدت نیم ساعت در روز پیاده روی کنید می توانید خیلی خوب از بدن خود مراقبت کنید و افکار خود را در مورد بدنتان بهتر کنید تا اعتماد به نفس شما باز افزایش پیدا کند و بتوانید زندگی خوبی را تجربه کنید.

موسیقی گوش کنید

گوش دادن به موسیقی آرامش بخش است و به شما کمک می کند تا افکار خود را سامان دهید و خوب از بدن خود یاد کنید. وقتی که موسیقی گوش می کنید بهتر می توانید فکر کنید و در نهایت باعث بهترین تصمیم گیری ها می شود.

 

 

اجتناب نکنید

چنانچه اعتماد به نفس خوبی ندارید نباید از داشتن روابط زناشویی اجتناب کنید. برای داشتن زندگی بهتر لازم است که گاهی تظاهر کنید و سعی کنید در آینده این نوع تظاهران را به واقعیت ها تبدیل کنید تا زندگی شما سر و سامان بگیرد.

توجه نکنید

باید در نظر داشته باشید که گاهی با توجه نکردن به احساسات منفی خود می توانید از نا امیدی و تخریب اعتماد به نفس دور شوید. به افکار نا امید کننده اصلا توجه نکنید و آنها را با جملاتی مانند من خاص هستم از ذهن پاک کنید.

اعتماد کنید

گاهی به همسر خود اعتماد کنید و از ترس قضاوت نشدن خود را طوری دیگر نشان ندهید. در واقع بیشتر افراد از ترس قضاوت شدن از سوی همسر خود واقعی نشان نمی دهند پس نمی توانند به اعتماد به نفس مناسبی در مورد خود دست پیدا کنند. سعی کنید همسری ایده آل باشید و هم را از لحاظ جنسی سرکوب نکنید.

مقایسه نکنید

حافظه جسمی شما تمامی مواردی که در مورد خود می گویید را می فهمد و آنها در خود ذخیره می کند. برای بالا بردن عزت نفس جنسی خود باید تجربه های مثبت را در مورد بدن خود بالا ببرید.

شجاع باشید

باید سعی کنید شجاع باشید و هر آنچه از یک رابطه می خواهید را با همسر خود در میان بگذارید. یادتان نرود که همسر شما تا جایی که می تواند این خواسته های شما را برآورده می کند. در واقع این شجاعت به بالا بردن اعتماد به نفس شما کمک زیادی می کند.

در واقع هر نوع اعتماد به نفسی نیاز به حمایت دیگران دارد پس سعی کنید با استفاده از روش های گفته شده اعتماد به نفس خود را بالا ببرید و از هیچ چیزی خجالت نکشید.

 

مطالب مشابه را ببینید!