مجله تاپ‌ناز‌

افزایش هوش کودک + 10 روش تمرینی و غذایی برای باهوش شدن کودکتان

افزایش هوش کودک

افزایش هوش کودک می تواند اکتسابی باشد و با انجام بعضی از تمرین ها و مهارت ها می توان تا حدود زیادی هوش کودک را افزایش داد. تغذیه خوب و ورزش هم دو عامل بسیار موثر در این زمینه هستند. پدر و مادر نقش موثر در افزایش هوش کودک خود دارند.

تمام افراد تمایل دارند که فرزندی با هوش زیاد داشته باشند. اکثر افراد توانایی هوش را ذاتی می دانند، با این حال روش های زیادی وجود دارد که باعث افزایش هوش به خصوص در بچه ها می شود. داشتن برنامه ریزی برای افزایش هوش، از همان دوران قبل بارداری می تواند تاثیر زیادی در هوش کودک داشته باشد.

روش های موثر تمرینی و غذایی برای باهوش کردن کودک

در ادامه روش های مفید برای داشتن کودک باهوش را می خوانید.

تحرک و بازی

از همان دوران کودکی سعی کنید به کودک خود ورزش کردن را آموزش دهید. ورزش کردن و داشتن تحرک بدنی می تواند باعث تخلیه انرژی کودک شود، سلامتی جسمی او را هم برقرار می کند. ورزش کردن بچه ها در دوران دبستان، می تواند باعث کاهش استرس و اضطراب او شود و تمرکز کودک را افزایش می دهد. برای داشتن هوش بیشتر یادگیری مهارت تمرکز خیلی مهم است. یکی از ورزش هایی که برای بچه های زیر 5 سال در مورد افزایش هوش خیلی توصیه می شود ورزش شنا است.بررسی ها نشان داده است که کودکان زیر 5 ساله که آموزش شنا داده اند در مقایسه با دیگر کودکان خیلی سرع تر از مرحله کودکی به مرحله آموزش می رسند و توانایی یادگیری در آنها بیشتر می شود.

بازی کردن با کودک

با کودک مرتب بازی کنید. باید بدانید که شرکت کودک در بازی های گروهی، مهارت های هوشی اجتماعی آنها را بسیار افزایش می دهد.

هیچ موقع به کودک خود نگویید تو چیزی نمی فهمی زیرا کودک این حرف را باور می کند.

✅ مطلب پیشنهادی: تست هوش کودک | آزمون تصویری برای تست هوش کودکان و سنجش هوش

داشتن استراحت کافی کودک

کودک باید در طول شبانه روز به اندازه کافی استراحت کند و خواب 10 ستعت در شبانه روز برای کودک ضروری است. باید مطمئن شوید که فرزند شما به مقدار کافی می خوابد. نور اتاق کودک باید در حد متوسط باشد و با او حرف بزنید و صداهای مزاحم مانند رادیو و تلویزیون را خاموش کنید. البته بازی های فکری هم باعث افزایش هوش کودک می شوند.

شیر مادر

کودکانی که شیر مادر استفاده کرده اند نسبت به کودکانی که از شیر مادر محروم بوده اند، حدود 7 درصد باهوش تر می باشند. تغذیه مادر در دوران بارداری و استفاده از مواد غذایی در تکامل مغز و افزایش هوش جنین موثر است.

موسیقی

یکی دیگر از روش هایی که باعث افزایش هوش کودکان بین 6 تا 11 سال می شود، آموختن موسیقی به آنها است. یاد گرفتن موسیقی علاوه بر اینکه یک هنر است، می تواند قدرت مغز را افزایش دهد و باعث افزایش هوش کودک شود.

صبحانه

صبحانه وعده غذایی مهمی است که همه افراد باید مصرف کنند. مصرف صبحانه کافی برای کودک تاثیرات گسترده ای دارد و می تواند ضریب هوشی را افزایش دهید.

حرف زدن

صحبت کردن با کودک از همان دوران بارداری و جنین مهم است. در صورتی که پدر و مادر با کودک بیشتر حرف بزنند، داده ها و اطلاعات کودک افزایش پیدا می کند و باعث می شود یادگیری کودک هم خیلی سریع تر باشد و تکلم کودک سریع تر اتفاق می افتد. به همین دلیل توصیه می شود مادران از دوران بارداری با جنین حرف بزنند و برای او داستان تعریف کنند تا هوش او تقویت شود.

ماساژ

تحقیقات نشان داده که ماساژ دادن کودک به دست پدر و مادر باعث رشد مغزی او می شود.

✅ مطلب پیشنهادی: این مواد غذایی و ادویه ها کودک شما را باهوش می کنند

خواندن کتاب و دادن اسباب بازی های آموزشی

کتاب خواندن برای کودک بسیار مفید است و با این کار می توانید فرهنگ مطالعه کردن را از کودکی به او بیاموزید. توصیه می شود برای کودک مرتب کتاب بخاونید.

خرید و تهیه کردن اسباب بازی های کمک آموزشی هم باعث افزایش هوش بچه می شود.

دادن میان وعده های سالم به کودک

تغذیه کودک بسیار مهم است و باید غذاهای سرشار از آهن استفاده کند. دادن میان وعده مغذی و سالم می تواند برای کودک مفید باشد و از دادن میان وعده هایی مانند پفک و چیپس که برای سلامت بچه مضر است باید خودداری کنید.

مطالب مشابه را ببینید!