مجله تاپ‌ناز‌

انواع تاتو (لب چشم ابرو) و نحوه پاک کردن تتو خالکوبی

آشنایی با انواع خالکوبی (تتوی ابرو تتوی چشم و تتوی لب) و نحوه پاک کردن تتو یا خالکوبی

انواع تاتو (خالکوبی)
انواع تاتو: تاتو انواع مختلف و كاربردهای متنوعی دارد. می توان از يك منظر تاتو را تنها روشی برای تزيين، نشان دادن وابستگی شخص به گروه يا عقيده ای خاص، تنوع طلبی، آرايش دائمی و… دانست؛ اما از منظری ديگر می توان تاتو (تتو) را راهی برای پوشاندن و از بين بردن نقايص مختلف مانند نقايص مادرزادی يا اكتسابی دانست. اگر چه در ايران تاتو كردن، حتی از نگاه يك روش درمانی باز هم توسط پزشكان انجام نشده و يا بسيار به ندرت انجام می شود، اما نمی توان منكر فوايد درمانی تاتو برای افراد نيازمند شد.”

تاتوی (تتو) لب
تاتو لب : تاتوی لب روشی درمانی برای رفع نقص افرادی است كه به دلايل مادرزادی يا اكتسابی “خط لب” خويش را از دست داده اند. به طور مثال در افراد “لب شكری” پس از درمان نقص اصلی، می توان از تاتو كردن برای ترميم “خط لب” بهره برد.
 

تاتوی (تتو) لب

تاتو انواع مختلف و كاربردهای متنوعی دارد
تاتوی (تتو) ابرو
تاتوی ابرو :تاتوی ابرو نيز كاربردی درمانی برای افرادی كه به دلايل مختلف ابروی خويش را از دست داده اند يا دچار نقص مادرزادی هستند، محسوب می شود و از بارزترين نمونه های آن می توان به بيمارانی اشاره كرد كه بر اثر”شيمی درمانی” ابروی خود را از دست داده اند.

تاتوی (تتو) ابرو

آرایش تاتوی چشم برای رفع نقص ها نیز به کار میرود
تاتوي (تتو) چشم
تاتوی چشم نيز برای رفع نقص ها چون افتادگی چشم، افتادگی پلك ، آسيب و جراحت و … به كار می رود.

چگونه می توان تاتو را پاک کرد؟
پاک کردن تاتو :گاهی پس از انجام تاتو(خالکوبی) شرایطی پیش می آید که فرد تصمیم می گیرد تاتو (خالکوبی) را پاک کند که مهم ترین دلایل آن عبارت است از عوض شدن مد ، عدم رضایت از شکل به دست آمده گاهی خرابکاری ، فراهم شدن مشکل استخدام و … است.
روش های مختلفی برای پاک کردن تاتو (خالکوبی) وجود دارد که شامل جراحی، کوتر کردن، منجمد کردن، تراشیدن پوست و لایه برداری عمیقی که این روش ها ارزان بوده ولی نتیجه آنها کامل و صد در صد نیست و معمولا جای زخم و اسکار به جای می گذارند. روش دیگر پاک کردن تاتو ،استفاده از لیزر ساده ترین ، با عارضه کمتر و گاهی با نتایج بسیار عالی می باشد که در صورت موثر بودن اکثرا جای زخم و اسکار به جا نمی گذارد . اما لیزر محدودیت هایی هم دارد که یکی گران بودن ، دوم غیر قابل پیش بینی بودن نتایج آن است سومین محدودیت لیزر بی اثر بودن آن روی بعضی از خالکوبی ها می باشد.

تاتو چشم,پاک کردن تاتو,آموزش تاتو

 

مطالب مشابه را ببینید!