مجله تاپ‌ناز‌

با بدترین عادت های آقایان آشنا شوید!

بسیاری از ما به فکر سلامتی خود هستیم و سعی می کنیم با کارهایی مثل تمرین، ورزش و رژیم غذایی سالم سلامتی خود را حفظ کنیم. اما گاهی بدون این که بدانیم با غفلت از بعضی نکات مهم سلامتی خود را به خطر می اندازیم. در زیر به بعضی عادت های ناسالم آقایان اشاره می کنیم:

مرد عصبی


1.خودداری از مراجعه به پزشک

تحقیقات نشان می دهند که آقایان نسبت به خانم ها طول عمر کمتری داشته و بیشتر از آنها مستعد ابتلا به سرطان هستند، و با این وجود 20 درصد کمتر از خانم ها به پزشک مراجعه می کنند. اگرچه مراجعه به پزشک تجربه خوشایندی نیست، ولی فراموش نکنید که تشخیص به موقع می تواند مانع پیشرفت بیماری شود. پس هرگز نشانه های بیماری را نادیده نگیرید و به محض مشاهده این نشانه ها با پزشکتان مشورت کنید.

2. عدم توجه به وضعیت بدن

بسیاری از آقایان به دلایلی همچون ترس و انکار وضعیت بدن خود را بررسی نمی کنند. لازم است آقایان مرتباً نشانه های وجود سرطان بیضه را در بدن خود بررسی کنند چراکه میزان ابتلا به این بیماری، به خصوص بین مردان جوان  و میانسال، رو به افزایش است. اگر نمی دانید چگونه بدن خود را بررسی کنید، به یک وب سایت معتبر مراجعه کنید یا از پزشکتان بخواهید چگونگی این عمل را به شما بیاموزد.

سکوت و خودداری از ابزار احساسات. به طور کلی می توان گفت مردان کمتر از زنان راجع به احساساتشان صحبت می کنند یا از دیگران کمک می خواهند. شاید به همین دلیل باشد  که گرچه موارد تشخیص افسردگی در مردان کمتر است ولی میزان خودکشی در آنها 77 درصد بیشتر از زنان است. همچنین مردان افسرده دو برابر زنان افسرده به الکل یا موادمخدر روی می آورند. سکوت و خودداری از ابراز خشم و ناراحتی به سلامتی فرد آسیب می زند و خطر حمله قلبی را افزایش می دهد.

3.استرس در محل کار

اگرچه زنان و مردان در محل کار به یک میزان در معرض استرس هستند، مردان چهار برابر بیشتر از زنان به بیماری های ناشی از استرس مبتلا می شوند و دو برابر بیشتر از زنان به مصرف الکل رو می آورند.  از آن جایی که استرس کار یکی از عوامل اساسی ایجاد افسردگی، بیماری های قلبی و سکته مغزی است، لازم است راهی برای مبارزه با آن پیدا کرد، از صحبت کردن با رئیس گرفته تا تغییر شغل یا مراجعه به یک مشاور.

4.استفاده از آب داغ در وان حمام 

بیشتر آقایان از اینکه خود را در آب گرم وان رها کنند لذت می برند، اما ما به شما توصیه می کنیم که  دوش را جایگزین وان کنید. محققان دانشگاه کالیفرنیا در پژوهشی سه ساله به این نتیجه رسیدند که استفاده از آب گرم در وان می تواند قدرت باروری مردان را تا حد زیادی کاهش بدهد. از آنجایی که اسپرم ها در محیط سرد بیشتر و بهتر به وجود می آیند، لازم است مردان از گرم کردن بیش از حد این ناحیه بپرهیزند. عواملی که باعث گرم شدن این ناحیه می شود عبارتند از استفاده از آب گرم در وان یا جکوزی، یا استفاده دائم  و طولانی از لپ تاپ.

5.عدم استفاده از کرم ضدآفتاب

سرطان پوست رایج ترین نوع سرطان در ایالات متحده آمریکا است و پژوهش ها نشان می دهد که تعداد افرادی که از محصولات ضد آفتاب استفاده می کنند بسیار اندک است. در طی یک نظرخواهی مشخص شد که 53 درصد زنان حداقل گاهی از کرم ضدآفتاب استفاده می کنند در حالی که این درصد در مورد مردان 36 درصد است. متاسفانه از هر 10 مرد 6 مرد اعتراف کرده اند که هرگز از کرم ضدآفتاب استفاده نمی کنند. این در حالی است که بسیاری از مردان روزانه زمان زیادی را در محیط های باز برای ورزش، کار یا فعالیت های دیگر سپری می کنند.

6.نَشستن دست ها بعد از رفتن به دستشویی

آیا شما دست هایتان را بعد از خروج از دستشویی می شویید؟ تحقیقات نشان می دهد که از هر 3 مرد یکی این کار را انجام نمی دهد! نشستن دست ها سریع ترین راه برای انتشار میکروب ها و عفونت هاست، بنابراین حتما دست های خود را بشویید و مراقب سلامتی خود و دیگران باشید.

7.عدم استفاده از مسواک

انجمن دندانپزشکی آمریکا اعلام کرده است که تنها 66 درصد از مردان  دندان های خود را 2 یا بیشتر از 2 بار در روز مسواک می زنند، در حالی که این رقم در مورد زنان 86 درصد است. همچنین زنان دو برابر بیشتر از مردان به دندانپزشک ماجعه می کنند. عم توجه کافی به بهداشت دهان و دندان نه تنها باعث ایجاد بیماری های دندان و لثه می شود، بلکه تحقیقات نشان می دهد ابتلا به بیماری لثه خطر بیماری های قلبی و اختلالات نعوظ را افزایش می دهد.

8.مصرف فست فود و غذاهای آماده

پژوهش ها حاکی از آن است که 47 درصد مردان حداقل به طور هفتگی در رستوران های فست فود غذا می خورند. این غذاها بیش از نیمی از کالری مجاز روزانه این افراد را تامین کرده و حاوی مقادیر بسیار زیاد نمک هستند. بهتر است بیشتر به فکر سلامتی خود باشیم و به جای فست فود تا جایی که می توانیم از غذاهای خانگی استفاده کنیم. /برترین ها

البته در اینجا به عادت های بد خانم ها هم اشاره کرده ایم: با بدترین عادت های خانم ها آشنا شوید!

مطالب مشابه را ببینید!