مجله تاپ‌ناز‌

برای جلوگیری از لخته شدن خون ورزش هوازی انجام دهید

برای جلوگیری از لخته شدن خون ورزش هوازی انجام دهید
برای جلوگیری از لخته خون قرص آسپرین نخورد ورزش هوازی انجام دهید
بهترین جایگزین آسپرین، برای جلوگیری از لخته شدن خون ورزش های هوازی است .
وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان آن وجود دارد بدون تجویز پزشک از آسپرین استفاده کرد؟گفت: این امر به هیچ وجه از نظر علمی پذیرفته شده نیست.
افرادی وجود دارند که از همه لحاظ سالم هستند و تصور می‌کنند با افزایش سن باید شروع به مصرف آسپرین کنند اما باید متذکر شد که تحقیقات نشان می‌دهد عوارض آن بسیار بیشتر از فواید آن است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه عوارض گوارشی یکی از مهمترین عوارض این دارو به شمار می‌رود، تصریح کرد: درصد خون ریزی‌های شدید در افرادی که روزانه آسپرین مصرف می‌کنند بالا است. در بعضی از موارد این خون‌ریزی‌های گوارشی منجر به مرگ هم می‌شود.
این متخصص قلب گفت: در افرادی که آسپرین مصرف می کنند احتمال سکته قلبی حدود 35 درصد کاهش می‌یابد ولی در مقایسه به عوارض آن برای افراد سالم تجویز آسپرین دارای ریسک بالایی است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه مصرف آسپرین کمکی به پایین آوردن فشار خون نمی‌کند خاطر نشان کرد: بهترین راه برای جلوگیری از سکته‌های قلبی انجام ورزش مناسب است، بهترین جایگزین آسپرین انجام ورزش‌های هوازی به صورت منظم سه روز در هفته و به مدت زمان نیم ساعت تا دو ساعت است.

ابراهیم محمودی فوق تخصص نارسایی های قلبی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به عوارض مصرف آسپرین افزود: آسپرین از نوع داروهای آنتی پلاکت است که باعث جلوگیری از چسبندگی پلاکت‌ها بهم و ایجاد لخته در خون می‌شود.

مطالب مشابه را ببینید!