مجله تاپ‌ناز‌

بررسی موشکافانه کنسول پلی استیشن 5

ps5 1 e1625002087647

شرکت سونی بالاخره پس از سال‌ها انتظار از کنسول نسل جدید خودش رونمایی کرد! پلی استیشن 5 یک کنسول نسل نهمی است که قابلیت‌ها و امکانات آن فراتر از حد تصور بوده و می‌تواند جایگزین مناسبی برای کنسول محبوب پلی استیشن 4 باشد.

PS5 با این‌که از نظر سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، طراحی ظاهری و کنترلرها بسیار جذاب و کاربردی است، اما بازهم می‌توان نقاط ضعفی را در آن پیدا کرد. به همین دلیل، می‌خواهیم در این مقاله به بررسی کامل و دقیق کنسول پلی استیشن 5 بپردازیم و با نحوۀ خرید گیفت کارت ps5 برای انجام بازی‌های انحصاری آن آشنا شویم؛ پس تا انتها همراه ما باشید.

 

PS5 از نظر طراحی ظاهری

اولین چیزی که با مشاهده پلی استیشن 5 به آن توجه می‌کنیم، طراحی ظاهری آن است. یک طراحی جذاب، متفاوت و خیره‌کننده باعث شده است که بتوان PS5 را زیباترین کنسول بازی جهان نام‌گذاری کرد. در شرایطی که اکثر کنسول‌ها به شکل مکعبی و یا جعبه‌های هندسی طراحی می‌شوند، شرکت سونی از صفحه‌های خمیده برای طراحی ظاهری PS5 استفاده کرده است.

از جمله ویژگی‌های منحصربه‌فرد در طراحی ظاهری کنسول پلی استیشن 5 می‌توان به استفاده از خطوط منحنی، نورپردازی هنرمندانه و ترکیب رنگی مناسب اشاره کرد. علاوه‌برآن، طراحی PS5 طوری انجام شده است که بتوان آن را به‌صورت ایستاده و یا افقی روی میز قرار داد.

ps5 2 e1625002100731

بررسی‌های دقیق‌تر ما نشان می‌دهد که کنسول پلی استیشن 5 علاوه‌بر ویژگی‌های مثبت گفته شده، چند ویژگی منفی نیز در طراحی خود دارد که عبارتند از:

1- وزن و ابعاد بالا در مقایسه با سایر کنسول‌ها

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما PS5 بیش از 4 کیلوگرم وزن دارد و از این جهت سنگین‌تر از کنسول PS4 است. همچنین از نظر ابعادی نیز با کنسول بزرگتری نسبت با کنسول‌های نسل قبل طرف هستیم که برای برخی از افراد ممکن است خوشایند نباشد.

2- نامتقارن بودن طراحی در مدل دارای دیسک درایو

پلی استیشن 5 در دو مدل به بازار عرضه شده است. یک مدل آن به نسخۀ دیجیتالی معروف است و قابلیت دیسک درایو ندارد. اما نسخۀ دیگر دارای یک دیسک درایو است و می‌توان علاوه‌بر گیفت کارت Play Station از دیسک‌های فیزیکی نیز برای بازی استفاده کرد.

نکتۀ منفی اینجاست که طراحی ظاهری دیسک درایو به‌گونه‌ای انجام شده است که تقارن موجود در طراحی کنسول را از بین برده است.

ps5 3 e1625002114586

3- مقاومت کم بدنه در برابر خط و خش و لکه

بدنۀ کنسول PS5 با اینکه بسیار ظریف و هنرمندانه ساخته شده است، اما متاسفانه در برابر خط و خش و همچنین لکه‌ها و اثر انگشت بسیار حساس بوده و مقاومت کمی از خود نشان می‌دهد.

PS5 از نظر سخت افزاری

مهم‌ترین برتری کنسول پلی استیشن 5 در برابر سایر کنسول‌ها، قدرت سخت‌افزاری است. شرکت سونی تمام تلاش خود را کرده است تا گیمرها بدون هیچ دغدغه‌ای بتوانند بازی‌های سنگین و گرافیکی را با بالاترین سرعت اجرا کرده و از تجربۀ آن لذت ببرند.

استفاده از پردازندۀ هشت هسته‌ای Zen2 با فرکانس 3.5 گیگاهرتز سبب شده است که پردازش بازی‌های انحصاری PS5 به بهترین شکل ممکن انجام شود. علاوه‌برآن، قابلیت بازی با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه نیز در پلی استیشن 5 وجود دارد که ناشی از همین پردازندۀ قوی است.

یکی دیگر از ویژگی‌های سخت‌افزاری در PS5 استفاده از حافظه SSD به جای حافظه HDD است. در حقیقت، حافظه‌های SDD دارای سرعت بالاتر و همچنین بازدهی بیشتر نسبت به حافظه‌های HDD هستند. همچنین گرمای کمتری نیز تولید می‌کنند که در بازی‌های سنگین کاملاً مشهود است.

ps5 4 e1625002125452

PS5 از نظر کنترلر یا دسته بازی

بسیاری از گیمرها به کنترلرهای نسل قبلی یعنی PS4 عادت کرده بودند! چراکه این کنترلرها دارای ارگونومی مناسبی بودند و بازی کردن با آن‌ها نیز بسیار لذت بخش بود. اما شرکت سونی با معرفی کنترلرهای PS5 هوش از سر گیمرها پراند!

“دوال سنس” نام کنترلرهای جدید شرکت سونی است؛ طراحی ظاهری این کنترلرها آنقدر جذاب و دلنشین است که در همان نگاه اول چشمان شما را خیره خواهد کرد. با این حال، سونی علاوه‌بر طراحی زیبا به ویژگی‌های دیگری نیز توجه کرده است.

انتقال حس بازی از طریق دکمه‌ها یکی از جذاب‌ترین بخش‌های دوال سنس است. علاوه‌برآن استفاده از متریال مرغوب و همچنین طراحی مدرن باعث شده است که بازی کردن با این کنترلر حس خوبی را به شما القا کند.

قابلیت ویبره و لرزش نیز در دوال سنس به‌طور حیرت آوری پیشرفت کرده است. به‌طوری که در بازی‌های مختلف می‌توان لرزش‌های متنوعی را حس کرد و از این طریق ارتباط بهتری با شخصیت اصلی بازی داشت. از نظر میزان شارژدهی نیز کنترلر PS5 دارای باتری 1500 میلی آمپری است و در مدت زمان بیشتری به شارژ مجدد نیاز پیدا می‌کند.

ps5 5 e1625002133925

PS5 از نظر رابط کاربری و بازی‌های انحصاری

رابط کاربری پلی استیشن 5 نیز دچار تغییرات اساسی شده است. به‌عنوان مثال، صفحۀ پیش‌زمینه به رنگ طوسی و نقره‌ای درآمده و آیکون‌ها نیز به سمت چپ کشیده شده‌اند. علاوه‌برآن، نحوۀ انتخاب بازی‌ها تغییر کرده و جذاب‌تر شده است.

بازی‌های جدید و انحصاری نیز برای PS5 طراحی شده است که به دلیل سخت‌افزار قدرتمند و حافظه SSD به‌سرعت لود شده و با کیفیت بالا اجرا می‌شوند. همچنین می‌توان گفت که همه‌ی بازی‌های PS4 قابلیت اجرا روی PS5 را نیز دارند. بنابراین، اگر به بازی‌های قدیمی علاقه دارید، بهتر است از کنسول PS5 استفاده کنید.

یکی از مشکلات گیمرها برای اجرای بازی‌های جدید روی کنسول PS5، پرداخت هزینۀ این بازی‌ها است. چراکه شرکت سونی بسیاری از بازی‌ها و امکانات کنسول را تنها با خرید اشتراک و پرداخت هزینۀ آن‌ها فعال می‌کند. برای حل این مشکل باید از گیفت کارت پلی استیشن استفاده کنید. در بخش بعدی با یکی از معتبرترین سایت‌های خرید گیفت کارت آشنا خواهیم شد.

ps5 6 e1625002142620

 خرید گیفت کارت پلی استیشن از موبوگیفت

موبوگیفت یکی از سایت‌های مطمئن برای خرید انواع گیفت کارت است. در این سایت می‌توانید گیفت کارت‌ های مختلفی مانند گیفت کارت پلی استیشن پلاس ، گیفت کارت ایکس باکس، گیفت کارت اپل موزیک و غیره را به راحتی خرید کرده و در کمتر از چند ثانیه تحویل بگیرید.

بررسی‌های ما نشان داده است که خرید آنی گیفت کارت از موبوگیفت بهترین گزینه برای شما خواهد بود. چراکه این سایت دارای نشان اعتماد دو ستاره از وزارت صنعت، معدن و تجارت است و پس از خرید، اسکن معتبر گیفت کارت را به شما ارائه خواهد کرد.

علاوه‌برآن، برای استفاده از بازی‌های آنلاین نیز می‌توانید گیفت کارت پلی استیشن پلاس را از موبوگیفت با قیمت مناسب خریداری کنید. رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه را ببینید!