مجله تاپ‌ناز‌

بهترین روش چربی‌سوزی چیست

بهترین روش چربی‌سوزی چیست

بهترین روش چربی‌سوزی چیست

سعید ساسانی در گفت وگو با فارس گفت: برای چربی سوزی بدن سه کار لازم است.یعنی همزمان باید برای متناسب تر شدن شکل رژیم غذایی، ورزش و مصرف مکمل های غذایی یا مواد چربی سوز را در نظر گرفت.
وی در مورد رژیم غذایی گفت: منظور از رژیم غذایی نخوردن یا سختی کشیدن نیست بلکه رژیم یعنی اصول صحیح خوردن. برای رسیدن به تناسب اندام باید بخورید اما درست و اصولی بخورید.خوراکی هایی باید در برنامه غذایی گنجانده شوند و چیزهایی باید حذف شوند که اولا به سلامتی بدن شامل سلامتی پوست و مو و…. آسیب نرسد و به هدف چربی سوزی کمک کند.
ساسانی ادامه داد: به هیچ عنوان رژیم هایی که بر اساس نخوردن هستند توصیه نمی شوند چراکه نه تنها باعث چربی سوزی نمی شوند بلکه صرفا باعث کاهش وزن می شوند و باعث آسیب های جسمانی زیادی مثل سنگ کیسه صفرا، بیماری زخم معده و …. نیز می شوند.
عضو کمیته پزشکی فدراسیون جهانی تناسب اندام و بدنسازی گفت:صحیح خوردن در هر شخصی می تواند با شخص دیگر فرق کند به همین علت رژیم غذایی افراد با هم فرق خواهد داشت.اما به طور کلی باید برای کمک به چربی سوزی میزان غذاهای چرب و پر کالری و روغن را در برنامه غذایی به شدت کاهش داد ،میزان کربوهیدرات ها را کم کرد و میزان متعادلی از پروتئین مصرف کرد. از میوه و سبزیجات در این نوع رژیم ها نیز باید استفاده بیشتر شود.
وی تصریح کرد:ورزش ها نیز انواع مختلفی دارند عده ای از آنها تحت عنوان ورزش های هوازی هستندو بدن در این نوع ورزش ها بیشتر از سوخت چربی استفاده می کند و دسته دیگر ورزش های غیر هوازی اند که بدن در آن ها از سوخت قند بیشتر استفاده می کند.
ساسانی ادامه داد:برای چربی سوزی ورزش های هوازی اهمیت بیشتری دارند.از انواع مناسبتر این ورزش ها می توانیم به تردمیل، دوچرخه ثابت، پیاده روی تند، دویدن، فوتبال و… اشاره کنیم.میزان نیاز به این ورزش ها نیز بستگی به میزان چربی بدن دارد هرچه میزان چربی بیشتر باشد میزان نیاز به انجام این ها نیز بیشتر است.
عضو کمیته پزشکی فدراسیون جهانی تناسب اندام و بدنسازی در مورد مکمل های غذایی چربی سوز نیز گفت: این گونه مواد دارو نیستند بلکه همانگونه که از نام آنها مشخص است مکمل غذایی هستند.مکمل های غذایی انواع بسیار زیادی دارند برخی برای چاقی ،برخی برای لاغری و چربی سوزی، و برخی برای افزایش نیرو و افزایش خون‌رسانی به عضلات و غیره بکار می روند.
ساسانی تصریح کرد:اما برای چربی سوزی مکملهای چربی سوز اهمیت دارند که با افزایش متابولیسم بدن باعث تبدیل چربی ها به انرژی می شوند و از جذب چربی غذا نیز جلوگیری می کنند.برای مصرف این مکملها حتما باید با پزشک یا متخصص تغذیه ای که با این مواد آشنایی کامل دارد مشورت کرد.

مطالب مشابه را ببینید!