مجله تاپ‌ناز‌

بیوگرافی تام هاردی + عکس های تام هاردی و همسرش شارلوت رایلی

تام هاردی

تام هاردی یکی از بایگران معروف هالیوودی است. او را احتمالا به دلیل بازی در فیلم جنگ ستارگان، ونوم، مکس دیونه، بت من(شوالیه تاریکی بر می خیرد) و تلقین می شناسید. بتازگی هم در فیلم ونوم ایفای نقش کرده است که سری 2 آن در سال 2020 منتشر می شود. در این مطلب تاپ ناز بیوگرافی کامل تام هاردی و عکس های او و همسرش شارلوت رایلی را مشاهده می کنید.

بیوگرافی تام هاردی

ادوارد توماس تام هاردی متولد 15 سپتامبر سال 1977 در هَمِراِسمیت  لندن در انگلستان است و تنها فرزند خانواده هنری است.

پدر او ادوارد نام دارد و نویسنده رمان است و مادرش آنی هم به صورت حرفه ای نقاشی می کشد.

تام هاردی

ترک اعتیاد

او در دوران نوجوانی یک معتاد و الکلی سرسخت بود ولی با اراده ای که داشت توانست مواد را ترک کند و هم اکنون پاک است.

تام هاردی

شروع بازیگری

تام هاردی در سپتامبر سال 1998 وارد مرکز سنتر درام لندن شد و شاگرد آنتونی هاپکینز شد و بازیگری را در این اکادمی به سبک و روش متد اکتینگ، یاد گرفت.

او نخستین موفقیت رسمی اش را هنگامی تجربه کرد که در ماسبقه تلویزیونی به عنوان یک سوپر مدل برتر انتخاب شد.

سریال جوخه برادران

سال بعد توانست در سریال جوخه برادران به کارگردانی استیون اسپیلبرگ نقشی را بازی کند و برای نخستن بار در مقابل دوربین حاضر شد. او تحصیلاتش را به دلیل حضور در این سریال به صورت نیمه رها کرد.

فیلم شقوط شاهین سیاه

تام هاردی در سال 2001 بعد از نخستین حضور در فیلم سقوط شاهین سیاه به کارگردانی ریدلی اسکات در فیلم های متعدد دیگری هم بازی کرد که بیشتر فیلم ها او به موفقیت تجاری رسیدند.

فیلم کیک لایه ای

پس از مدتی فیلم کیک لایه ای را بازی کرد ولی در سال 2003 به دلیل بازی در نمایش در عربستان همگی شاه خواهیم شد بسیار مورد توجه قرار گرفت.

مطلب مشابه: بیوگرافی کریستن استوارت از زندگی شخصی تا ناگفته ها و ازدواج

تام هاردی

فیلم برانسون

تام هاردی در فیلم «برانسون» به عنوان نقش اصلی به ایفای نقش پرداخت و توانست با بازی فوق العاده ی خود توجه مردم و رسانه ها را به سمت خود جلب نماید.

پس از آن به ایفای نقش در سریال های تلویزیونی مشغول شد و در سریال تلویزیونی «بلندی های بادگیر» حضور پیدا کرد. او در همین سریال با «شارلوت رایلی» همکاری کرد.

نمای مسیر سرخ

تام هاردی در ابتدای سال ۲۰۱۰ در یک نمایش به نام «مسیر سرخ دراز» که کارگردانی آن را «فیلیپ سیمور» بر عهده داشت، بازی کرد. او در پایان همین سال به یک پروژه ی بزرگ علمی تخیلی به نام «تلقین» به کارگردانی «کریستوفر نولان» ملحق شد و در این فیلم نقش «ایمس» را بر عهده گرفت.

شاید بتوان از این فیلم به عنوان نقطه ی عطف کارنامه وی یاد کرد، زیرا پس از این فیلم توانست خود را بیش از پیش به هالیوود نزدیک کند. همچنین نباید از فرصت همبازی شدن وی با بزرگان این عرصه نظیر «ماریون کوتیار» و «لئوناردو دی کاپریو» که به واسطه این فیلم برای وی فراهم شده بود، چشم پوشی کرد.

تام هاردی

فیلم مبارز

در سال ۲۰۱۱ پس از فیلم تلقین، تام هاردی در فیلم های موفق دیگری نیز حضور داشت که از آن قبیل می توان به فیلم های «مبارز» و «بندزن خیاط سرباز جاسوس» که در آن با دیگر بزرگان عرصه ی بازیگری فرصت همکاری داشت، اشاره کرد.

فیلم بت من

تام هاردی در سال ۲۰۱۲ میلادی در یک فیلم مهم و بزرگ دیگر به کارگردانی کریستوفر نولان به ایفای نقش پرداخت، او در فیلم مطرح و پر سر و صدای «شوالیه تاریکی بر می خیزد» در نقش چهره مقابل بتمن یعنی «بین»، حضور پیدا کرد و به خاطر این فیلم توانست مورد تحسین فراوانی قرار گرفته و توجه زیادی را به سمت خود جلب نموده و از محبوبیت بیشتری نیز برخوردار شود.

فیلم مکس دیوانه

در سال ۲۰۱۵ تام هاردی بازیگر نقطه ی اوج خود را در هالیوود با بازی در نقش «لئو دمیدوف» در فیلم «کودک ۴۴» تجربه کرد. پس از آن توسط «جرج میلر» برای ایفای نقش در فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» برگزیده شد. وی با نقش آفرینی در این فیلم و قرار گرفتن در کنار «شارلیز ترون» بسیار مورد تحسین قرار گرفت.

فیلم بازگشت از مرگ

هاردی در همان سال در فیلم «بازگشت از مرگ» در نقش «جان فیتزجرالد» به عنوان نقش مکمل «لئوناردو دی کاپریو» حاضر شد و بیشتر از قبل مورد تحسین همگان واقع شد. وی به دلیل نقش آفرینی در این فیلم موفق شد نامزد جایزه ی اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شود.

تام هاردی

زندگی خصوصی و همسرانش

تام هاردی بعد از آشنایی با سارا وارد که به عنوان تهیه کننده در فیلم های مختلف حضور داشت در تاریخ ژانویه ال 1999 ازدواج کرد. ازدواج آنها زیاد دوام نداشت و در سال 2004 بعد از 5 سال زندگی مشترک از هم جدا شدند.

او یک سال بعد از جدا شدن از همسر اولش با ریچل اسپید که کارگردان بود وارد رابطه شد. پس از سه سال آنها در سال 2008 صاحب فرزند پسری شدند و نامش را لوئیس توماس گذاشتند. ولی رابطه با ریچل هم چنان دوام نداشت و در سا 2009 پس از چهار سال از هم جدا شدند.

در همین سال با یکی از همکارانش به نام شارلوت رایلی رابطه جدیدی را شروع کرد. این رابطه خیلی جدی تر شد و در سال 2014 با هم ازدواج کردند. حاصل ازدواج آنها یک فرزند پسر دیگر می باشد.

تام هاردی در سال 2015 به عنوان یکی از پنجاه مرد شیک پوش در انگلستان از سوی مجلو گو انتخاب شد. این بازیگر الگویش را گری الدمن معرفی می کند.

تام هاردی

جوایز و افتخارات تام هاردی

تام هاردی، این هنرپیشه موفق شده است در مدت زمانی که در این حرفه مشغول بوده است، کاندید دریافت جوایز مختلفی شود و همچنین توانسته برخی از این جوایز را به دست آورد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد:

کسب جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد به دلیل ایفای نقش در فیلم سینمایی برانسون، در جشنواره فیلم مستقل بریتانیا در سال ۲۰۰۹ میلادی

کسب جایزه اسکریم تحت عنوان بهترین برک آوت مرد در سال ۲۰۱۰ میلادی، به دلیل ایفای نقش در فیلم تلقین

برنده جایزه بهترین ستاره نو ظهور، به خاطر بازی در نقش ایمس در فیلم سینمایی تلقین در سال ۲۰۱۱ میلادی

کسب جایزه بهترین بازیگر مرد از سوی انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس در ایالات متحده آمریکا به دلیل ایفای نقش در فیلم سینمایی لاک در سال ۲۰۱۴ میلادی

کسب عنوان بهترین بازیگر مرد بریتانیایی در انجمن منتقدان فیلم لندن به دلیل هنرنمایی در فیلم مکس دیوانه: جاده خشم، در سال ۲۰۱۶ میلادی

مطلب مشابه: بیوگرافی لئوناردو دی‌کاپریو + اطلاعات زندگی شخصی و هنری و رابطه های او

معرفی بهترین فیلم های تام هاردی

در ادامه بهترین فیلم های تام هاردی را بررسی می کنیم. این هنرمند در فیلم های موفقی ایفای نقش کرده است که همگی پرفروش شده اند.

تام هاردی و فیلم اینسپشن 2010 Inception

تام هاردی

کارگردان: کریستوفر نولان امتیاز متاکریتیک: 74 از 100

تریلر علمی-تخیلی کریستوفر نولان کـه جهانی تقریباً فانتزی دارد درباره یک تیم از متخصصان خواب و رویاست. آنها می توانند از لایه‌هاي مختلف ناخودآگاه آدم‌ها در خواب اسرار ارزشمندی را استخراج کنند و حالا این تیم بـه سرکردگی کاب «لئوناردو دی‌کاپریو» ماموریت پیدا میکنند وارد ذهن مدیرعامل یک شرکت تجاری بزرگ شوند.

یکی از اعضای تیم ایمس با بازی تام هاردی اسـت کـه متخصص جعل هویت اسـت. او می تواند هویت افراد را از آنها بدزدد. هاردی مهارت خودش را در آن لباس‌هاي شیک دراین فیلم نمایش می دهد و اعتماد بـه نفس کسی را دارد کـه فیلمنامه را خوانده و می داند کـه میتواند این نقش رابه بهترین وجه ایفا کند.

تام هاردی و فیلم شوالیه تاریکی برمی‌خیزد 2012 The Dark Knight Rises

تام هاردی

کارگردان: کریستوفر نولان امتیاز متاکریتیک: ۷۸ از 100

کریستوفر نولان با سه‌گانه «بتمن» تحت‌عنوان شوالیه تاریکی فیلم‌هاي ابرقهرمانی را وارد فاز تازه‌اي کرد. فازی کـه سیا ه‌تر و تیره‌تر و رئال‌تر از فیلم‌هاي ابرقهرمانی پیش ازآن بود. داستان شوالیه تاریکی برمی‌خیزد 8 سال بعد از عصیان جوکر کـه فرمان حکومت شهر را در دست گرفت، بتمن بـه کمک کت‌وومن مرموز از تبعید بیرون می آید تا شهر گاتهام را نجات دهد. گاتهام زیر دست تروریست خطرناک و خشنی بنام بین افتاده اسـت.

او شهر را در دسترس نابودی کامل قرار داده. تام هاردی نقش بین را بازی می کند. تمام مدت یک نقاب روی صورتش اسـت. هاردی با بازی‌اش نشان میدهد کـه حرکت و اکشن بیشتر از هزار کلمه روی پرده میتواند تاثیر داشته باشد. بین کم حرف اسـت و مرد عمل. بـه هرحال باوجود این کـه در فیلم اهمیت بین بـه اندازه بتمن اسـت اما در صحنه‌هاي دوتایی آنها بین کاراکتر شریر و ابرقهرمان طبعا کریستین بیل بیشتر دیده شد.

تام هاردی و مکس دیوانه: جاده خشم 2015 Mad Max: Fury Road

تام هاردی

کارگردان: جورج میلر امتیاز متاکریتیک: 90 از ۱۰۰

قابلیت‌هاي فیزیکی قوی تام هاردی وی را تبدیل بـه انتخابی برجسته برای نقش اصلی فیلم ماجراجویانه پسا آخرالزمانی جورج میلر کرد کـه چند دهه قبل‌تر توسط مل گیبسون بازی شده بود. برای این کـه بازی‌اش بیشتر بـه چشم بیاید، شیمی میان او و بازیگر برنده اسکار چارلیز ترون بی‌نقص عمل می کند.

آنها یکی از بهترین تیم‌هاي اکشن تاریخ سینما هستند. فیلم بعد از آخرالزمان اتفاق می‌افتد. زمانی کـه نیروی بشر بدلیل نبود آب زیر سلطه موجودی شرور قرار گرفته. زنی بنام فیوروسا علیه ایمورتان شورش میکند ودر این میانه یک زندانی فراری بنام مکس هم بـه او می‌پیوندد. بازهم این جا تام هاردی از مهارت‌هاي فیزیکی‌اش بهره میبرد چون فیلم بسیار کم دیالوگ اسـت.

تام هاردی و فیلم از گور برگشته 2015 The Revenant

تام هاردی

کارگردان: الخاندرو گونزالس ایناریتو امتیاز متاکریتیک: 76 از 100

اواخر سال 1823 هیو گلس راهنمای گروهی شکارچی دریک منطقه دورافتاده می شود کـه تحت حفاظت نیست. گروه آنها مورد حمله قرار میگیرد و بازماندگان بـه کمک گلس با بازی دی‌ کاپریو از مهلکه جان سالم بـه در میبرند. گلس توسط یک خرس بـه شدت مجروح میشود و این جا پای فیتزجرالد با بازی تام هاردی وسط می آید. یکی از شکارچیان کـه معتقد اسـت برای نجات گروه گلس باید قربانی شود.

در بازی تام هاردی در نقش یک بیمار روانی وحشی کـه فقط بـه نجات خودش فکر می کند چیزی روحبخش وجوددارد. او آن قدر محکم اسـت کـه وقتی کاراکترش جان سالم بـه در می برد حتی مخاطبان پای تلویزیون هم میخواهند از جا بلند شوند و تشویقش کنند. دو تایی هاردی و دی‌ کاپریو در زمینه تصویربرداری شاعرانه امانوئل لوبتسکی تعارضی میان زیبایی و خشونت بـه وجود می‌آورد کـه نفس‌گیر اسـت.

تام هاردی و فیلم دانکرک 2017 Dunkirk

تام هاردی

کارگردان: کریستوفر نولان امتیاز متاکریتیک: 94 از ۱۰۰

تام هاردی دوباره با کارگردان «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» تشکیل یک تیم میدهند و یکبار دیگر هاردی در فیلم نولان با صدایش بازی می کند. در حالیکه چهره‌اش پشت یک ماسک پنهان اسـت. نقابی کـه این‌بار ماسک اکسیژن یک خلبان هواپیمای بمباران کننده در جنگ جهانی دوم اسـت. در صحنه‌هایي کـه کاراکتر او زیر آتش بمب‌ نیروهای آلمانی رها شده، شجاعت رابا قدرت هر چـه تمام‌تر در بازی‌اش نمایش میدهد.

آن هم در یکی از پیچیده‌ترین فیلمنامه‌هاي کریستوفر نولان از لحاظ کاراکتر چون فیلم در حقیقت شخصیت‌محور نیست. فیلم «دانکرک» بیشتر از لحاظ بصری مورد توجه منتقدان قرار گرفت و نکات فنی از جمله موسیقی متن آنرا تحسین کردند. کمتر کسی بـه توانایی بازیگران از جمله تام هاردی اشاره کرد. در حالیکه بازی در فیلمی شبیه «دانکرک» کـه همه ی چیز در لانگ شات می‌گذرد کار بسیار دشواری اسـت.

تام هاردی و فیلم کندو 2014 The Drop

تام هاردی

کارگردان: مایکل آر.راسکام امتیاز متاکریتیک: 69 از ۱۰۰

هاردی در فیلم راسکام زیرکانه همه ی ورق‌هایش را بازی می کند. در درامی کـه بـه کندی پیش می رود و دنیس لیهان فیلمنامه آن رابا اقتباس از یکی از داستان‌هاي خودش نوشته اسـت. درام درباره فعالیت‌هاي مجرمانه زمان گذشته و حال باب ساگینوفسکی اسـت کـه خودش را وسط سرقتی می بیند کـه دارد از مسیرش منحرف می شود و بعد وسط یک بازجویی بـه گذشته محله‌اش نقب می زند.

جاییکه دوستان، خانواده و حتی دشمنانش باهم برای زنده ماندن کار میکردند بدون این کـه بـه هزینه‌هاي کارهایشان فکر کنند. تیم رابی منتقد ارشد تلگراف با اشاره بـه فیلمنامه لیهان کـه قبلا از او کارهای مهمی مثل «رودخانه میستیک» دیده بودیم می‌‌نویسد: «اما در فیلم بالاتر از هر چیزی اجرای تام هاردی قرار میگیرد. بازی او مخاطب را تسخیر می کند.». این نخستین‌بار نیست کـه بازی هاردی مـا را یاد مارلون براندو می‌اندازد.

تام هاردی و فیلم برانسون 2008 Bronson

تام هاردی

کارگردان: نیکلاس وندینگ رفن امتیاز متاکریتیک: 71 از 100

مرد جوانی کـه بدلیل ارتکاب سرقت محکوم بـه هفت سال حبس شده اسـت درنهایت سه دهه را در زندان انفرادی می‌ گذراند. دراین مدت زمان شخصیت او جای گزین با پرسونایش بنام چارلز برانسون می شود. یک پدیده روانی عجیب‌وغریب کـه تام هاردی روند آنرا در فیلم بـه طرز شگفت‌انگیزی باورپذیر ایفا می کند. چون این فیلم در حقیقت نمایشی یک نفره برای بازیگر نقش اولش اسـت.

تام هاردی و فیلم افسانه 2015 Legend

تام هاردی

کارگردان: برایان هلگلند امتیاز متاکریتیک: 55 از 100

فیلمی کـه در آن تام هاردی با تام هاردی همبازی میشود! درام باسلیقه هلگلند درباره رگی و ران کری، دو برادر دوقلوست کـه نقش هردو را تام هاردی بازی میکند. این دو برادر در دهه 60 در لندن زندگی میکنند و بعنوان دو گنگستر می خواهند کاری کنند کـه نام‌شان در افسانه‌ها بیاید. بخش زیبای این بازی در دو نقش این اسـت کـه بعد از مدتی شـما از این کـه بخواهید حقه فنی سینمایی پشت آنرا کشف کنید، دست برمی‌دارید.

فقط روی این تمرکز می کنید کـه این بازیگر تا چـه حد با انرژی و درخشان هر کدام از برادرها را تعریف و شخصیت‌ پردازی می کند. ران برادری اسـت کـه گاهی یادآور هاردی در نقش کاراکتر برانسون اسـت با کاراکتری دمدمی مزاج و رگی برادر باثابت‌تر اسـت، جاه‌طلب و تصویری از یک گنگستر کـه روی خودش تسلط کامل دارد.

تام هاردی و فیلم مبارز 2011 Warrior

تام هاردی

کارگردان: گاوین اوکانر امتیاز متاکریتیک: ۷۱ از ۱۰۰

جوان ترین پسر یک بوکسور سابق بـه خانه برمی‌گردد. قهرمان سابق بوکس حالا الکلی شده اما شروع بـه آموزش پسرش میکند تا در مسابقات هنرهای رزمی شرکت کند. مسیری کـه مبارز را در مواجه با برادر غریبه و بزرگترش قرار میدهد. تام هاردی در مواجهه با جوئل ادگارتون در نقش برادرش پیروز میدان بازیگری اسـت و البته سکانس‌هاي دوتایی او با نیک نولتی در نقش پدر هم احساس‌برانگیز و جذاب از کار درآمده.

برای تعداد زیادی از منتقدان این نخستین نقشی بود کـه توانایی‌هاي واقعی فیزیکی تام هاردی را در صحنه‌هاي مبارزه روبه‌روی ادگارتون نشان داد. برای نخستین‌بار دراین فیلم منتقدان هاردی رابا مارلون براندو قیاس کردند. او در دوراهی میان گناه و خشم هم درونگرا و هم جوششی اسـت.

تام هاردی و فیلم لاک 2013 Locke

تام هاردی

کارگردان: استیون نایت امتیاز متاکریتیک: ۸۱ از ۱۰۰

فیلمی کـه از نود دقیقه بیش از دو سوم آن داخل خودرو می‌گذرد. مردی موفق در کار و اهل خانواده کـه یک تماس تلفنی همه ی برنامه‌ریزی‌هایش را نابود میکند. جای دیگری دارد پدر میشود و تصمیم دارد مسئولیتش را برعهده بگیرد اما اداره کردن همه ی چیز از کار گرفته تا خانواده با این مشکل جدید کار ساده‌اي نیست. این جا با یک تام هاردی کاملا متفاوت طرف هستیم. تام هاردی کـه تحسین همگان را برانگیخت.

این‌بار هاردی از فیزیک قوی‌اش استفاده می کند. فیلم کاملا روانشناسانه اسـت و از آنجایی کـه جای چندان برای بازی با بدن هم ندارد هاردی فقط با صدا و چهره‌ اش حالات درونی‌ اش از آشفتگی تا خستگی را بازتاب می دهد. «لاک» یکی از فیلم‌هاي مورد توجه هزاره سوم و قطعا بهترین بازی تام هاردی تا امروز اسـت. نبردی یک نفره برای تام هاردی کـه در آن پیروز میشود. فیلم جایزه حلقه منتقدان لس‌ آنجلس را برایش بـه ارمغان آورد.

ونوم Venom – جدید‌ترین اثر تام هاردی

تام هاردی

سال ساخت: 2018

آخرین فیلم دیده شده از تام هاردی ونوم است. تام هاردی در ونوم نقش ادی براک را بازی می‌کند. فیلم روایتی داستانی و تخیلی از موجودی فضایی است که برای زندگی روی زمین نیاز به جسم یک فرد دارد. فیلمنامه ونوم بر اساس کمیک‌های کمپانی مارول کامیکس نوشته شده و روبن فیشر این فیلم را کارگردانی می‌کند.

ونوم در واقع تلاشی برای بازگرداندن یکی از شخصیت‌های مشهور کمیک‌های کمپانی مارول بود. فیلمی که از نظر بسیاری منتقدان با ساخت و پرداخت اضافی برای صحنه‌های خشن روایت داستانی آن حذف شده است. تام هاردی در این فیلم نقش روزنامه‌نگاری را بازی می‌کند که در پی حل مشکلات خود است؛ اما ناگهان با ابرنیروی فضایی به نام ونوم آشنا می‌شود و بدن خود را در اختیار وی قرار می‌دهد.

مطالب مشابه را ببینید!