مجله تاپ‌ناز‌

بیوگرافی عالیه صبور جوان ترین استاد دانشگاه های آمریکا +تصاویر

بیوگرافی عالیه صبور جوان ترین استاد دانشگاه های آمریکا +تصاویر

عالیه صبور

عالیه صبور (به انگلیسی: Alia Sabur)‏، زادهٔ ۲۲ فوریه ۱۹۸۹ در نیویورک دانشمند علوم مواد آمریکایی و در حال حاضر جوان‌ترین استاد دانشگاهدر جهان است.

عالیه صبور

مادر وی ژولین صبور است که تا سال ۱۹۹۵ به عنوان خبرنگار کار می‌کرد در سال ۱۹۸۰ با محمد صبور که پاکستانی الاصل است ازدواج کرد. و عالیه در ۲۲ فوریه ۱۹۸۹ به دنیا آمد.نبوغ عالیه از دوران کودکی آشکار شد. او هم‌زمان با به پایان رساندن سال چهارم دبستان، دیپلم دبیرستان خود را نیز دریافت کرد و در ۱۰ سالگی به دانشگاه استونی بروک نیویورک راه یافت. او توانست در سن ۱۴ سالگی با بالاترین نمره سوماً کوم لائوده در رشته ریاضیات کاربردی فارغ‌التحصیل شده و وارد دانشگاه درکسل بشود. عالیه توانست در این دانشگاه فوق لیسانس خود را در رشته متالورژی گرفته و جایگاهی موقت در دانشگاه کونکاک کره جنوبی گرفت. قرارداد آن یک ساله بود که او بدون تمدید آن به خانه اش برگشت.

نام او در تاریخ ۱۹ فوریه ۲۰۰۸ در لیست رکوردهای جهانی گینس نوشته شد و رکورد کولین مک‌لورین (رکورددار پیشین) را شکست.

وی تأکید دارد که ریشهٔ ایرانی ندارد ، وی در عین حال ملیت پدر و مادر خود را مساله‌ای شخصی خواند که دلیلی به بیان آن نمی‌بیند. و او خود را دانشمندی متعلق به همه جهان می‌داند.

او در رابطه با ملیت خود اعلام کرده است که ملیت پدر و مادر او، امری شخصی است و نیازی به نشان دان آنها نمی‌بیند. او همچنین می‌گوید که متولد شهر نیویورک می‌باشد و خودش را نیز دانشمندی متعلق به تمام جهان می داند.

عالیه صبور عالیه صبور عالیه صبور عالیه صبور عالیه صبور عالیه صبور عالیه صبور عالیه صبور

مطالب مشابه را ببینید!