مجله تاپ‌ناز‌

بیوگرافی لیلا فروهر خواننده قدیمی و درباره زندگی هنری و شخصی

در این بخش بیوگرافی لیلا فروهر خواننده زن قدیمی ایرانی را با اطلاعاتی در مورد زندگی شخصی و هنری اش ارائه کرده ایم با ما همراه باشید.

بیوگرافی لیلا فروهر خواننده زن قدیمی

لیلا فروهر یکی از خوانندگان محبوب نسل قدیم و جدید است، اکثر افراد از دهه ۵۰ تا ۸۰ ،آهنگ های این خواننده معروف و محبوب را گوش داده و با آنها خاطره دارند، در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با بیوگرافی و زندگی شخصی او بیشتر آشنا کنیم.

بیوگرافی لیلا فروهر خواننده قدیمی و درباره زندگی هنری و شخصی

بیوگرافی

لیلا فروهر متولد ۴ اسفند سال ۱۳۳۷ در یک خانواده هنرمند و اصفهانی چشم به جهان گشود، او در سال های اولیه کاری خود به عنوان بازیگر مشغول به فعالیت بود و تقریبا در زمان بازیگری خود ۵۰ فیلم و سریال بازی کرد و بعد از آن به سوی خوانندگی سوق داده شد ، و حال او یک هنرمند و خواننده محبوب در میان مردم ایران زمین است، لیلا فروهر تقریباً هفت سال بعد از انقلاب به ترکیه و از آنجا به پاریس و از سال ۱۹۸۸ تا کنون در ایالات متحده آمریکا (لس آنجلس)زندگی می کند.

ایشان فرزند جهانگیر فروهر و فرنگیس فرحزادی دو تن از بازیگران محبوب و مشهور ایرانی قبل از انقلاب است،او علاوه بر پدر و مادرش یک خواهر به نام فریبا فروهر دارد.

مطلب مشابه: بیوگرافی بیژن مرتضوی | عکس های بیژن مرتضوی خواننده و نوازنده و همسرش

بیوگرافی لیلا فروهر خواننده قدیمی و درباره زندگی هنری و شخصی

آغاز کار هنری

از آنجایی که پدر و مادر لیلا فروهر دو بازیگر کارکشته در عرصه بازیگری بودند ،لیلا نیز خیلی سریع تر از حد تصور وارد این عرصه شد و تقریباً از ۳ سالگی در تئاتر سپاهان اصفهان شروع به کار کرد و در کنار هنرمند معروف ارحام صدر روز به روزحرفه ای تر شد،و در نتیجه در سن ۵ سالگی وارد سینما شد و کار هنری خود را آغاز کرد، او در دو فیلم مراد و لاله و خروس جنگی حضور داشت و نقش‌آفرینی کرد، سپس در ۹ سالگی با نقش آفرینی در فیلم سلطان قلبها در کنار هنرمند خوش قلب، محمد علی فردین تجربه بازیگری خود را بیش از پیش پربارتر کرد ،هنر لیلا فروهر در فیلم سلطان قلبها آنقدر برای آقای فردین درخشان و دلنشین بود که تولد این خواننده محبوب را در سندیکای هنرمندان برگزار کرد، او همچنین در فیلم من هم گریه کردم با هنرمند محبوب بهروز وثوقی همکار بود،او در ایام نوجوانی نیز فیلم های مختلفی از جمله میهمان، گل خشخاش ،اضطراب و شب آفتابی را بازی کرد.

سپس در سن ۱۴ سالگی به سمت خوانندگی سوق داده شد  و موسیقی را به طور حرفه ای آموخت، ایشان جزو خوانندگانی است که توانایی اجرای موسیقی پاپ و سنتی را دارد،اژ آثار او می‌توان به شمیم ،دلم تنگه، دو پرنده، کلاغ های خبرچین ،چشمه نور، نیاز و … اشاره کرد.

بیوگرافی لیلا فروهر خواننده قدیمی و درباره زندگی هنری و شخصی

ازدواج

در ارتباط با ازدواج خانم لیلا فروهر از زبان خودش ایشان نقل شده است که :در اوایل ورود به لس آنجلس وقتی که تقریباً ۳۰ سال داشتم ازدواج کردم اما بعد از گذشت دو سال این رابطه به جدایی ختم شد و سپس برای دومین بار در ۲۹ مرداد ۱۳۸۳ با فردی به نام اسماعیل نبی که معروف به اسی است ازدواج کردم ،لیلا فروهر فرزندی ندارد و اکنون در شهرستان اورنج در کالیفرنیا زندگی میکند.

مهاجرت

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران لیلا فروهر که به عنوان بازیگر و خواننده در ایران فعالیت داشت به دادگاه انقلاب اسلامی احضار شد، در این جلسات لیلا فروهر از خوانندگی و بازیگری محروم شد،و او به دلیل ممنوعیت در حرفه اصلی و مورد علاقه اش و همچنین برخی از مشکلاتی که برای او در این مدت ایجاد شده بود در سال ۱۳۶۵ به ترکیه مهاجرت کرد،سپس به فرانسه رفت،در فرانسه بود که خانواده خود را بعد از یکسال دوری ملاقات کرد ،در سال ۱۹۸۸ میلادی به آمریکا مهاجرت کرد و در آنجا به ادامه فعالیت خوانندگی خود پرداخت،او در سال ۱۹۹۹ با یک هنرمند ایرانی محبوب پرویز صیاد و خواهرش فریبا نمایشنامه یک صمد و دو لیلا را به اجرا گذاشت که این نمایش برگرفته از زندگی خود لیلا فروهر ،ممنوعیت کاری و مهاجرت وی بود، این نمایش بیشترین آمار یک تئاتر ایرانی در خارج از کشور را داشت.

مطلب مشابه: بیوگرافی کامیار، زندگی شخصی کامیار خواننده و عکس های کامیار و همسرش

بیوگرافی لیلا فروهر خواننده قدیمی و درباره زندگی هنری و شخصی

کنسرت ها

از آنجایی که لیلا فروهر خواننده بسیار محبوب و مشهوری است قطعاً تاکنون کنسرت های زیادی را در کشورهای مختلف برگزار کرده، اما جالب است بدانید اولین آلبوم لیلا  به نام مخمل ناز در بازار عرضه شد که به دلیل موفقیت این البوم توانست کنسرت های زیادی را در سراسر دنیا برگزار کند، ایشان برای اولین بار در دبی و در ادامه در کشورهای ژاپن، تاجیکستان، دوشنبه و … برنامه اجرا کرد، که در هر کدام از این کنسرت ها ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر حضور داشتند.

بیوگرافی لیلا فروهر خواننده قدیمی و درباره زندگی هنری و شخصی

یکی از کنسرت های دیگر لیلا فروهر کنسرت و تئاتر کداک و اجرای سه برنامه در سالن مراسم اسکار بود،همچنین برای اولین بار به همراه گروه موسیقی رومی به رهبری امیر بدخش با ۲۶ ارکستر،آلبوم از قلب من را به صورت زنده در سالن رویس هال اجرا کرد،یکی دیگر از مراسم هایی که لیلا فروهر در آن حضور داشت، مراسم بزرگداشت نوروز در تالار توماس جفرسون در کنگره آمریکا بود.

آشنایی با آلبوم های لیلا فروهر

لیلا فروهر تا کنون ۲۶ آلبوم از خود به یادگار گذاشته  که از جمله آنها می‌توان به آلبوم های، حدیث ،بوی توقف، مخمل ناز ،هدیه با همکاری شهرام صولتی، شانس ،بهانه، همسفر، دو پرنده، اتل متل با همکاری ابی، پرنده ها با همکاری مهستی ،معین ،شهرام صولتی ،تپش، سراب، آهنگ های عاشقانه، قصه عشق، دیدار با همکاری شهرام شب پره، یک صمد و دو لیلا، قهرمانان وطن با همکاری اندی و داریوش اقبالی ،جونی جونوم، تصویر، قصه توقصه من، کنسرت زنده در کداک تئاتر ،یک بوسه، ماه من، و از قلب من اشاره کرد.

مطلب مشابه: بیوگرافی سوگند و همسر + درباره زندگی شخصی و هنری هنرمند و خواننده معروف

حضور در برنامه The Voice

لیلا فروهر به همراه بیژن مرتضوی، کامیار و سوگند به عنوان مربی در برنامه صدایابی ویس حضور پیدا کرد. این برنامه یکی از با کیفیت ترین برنامه های استعدادیابی صدا در رسانه های فارسی زبان است.

بیوگرافی لیلا فروهر خواننده قدیمی و درباره زندگی هنری و شخصی

آشنایی با فیلم های لیلا فروهر

همانطور که قبل تر در این مقاله اشاره شد، لیلا فروهر در ۵۰ فیلم و سریال نقش آفرینی کرده که در ادامه نام برخی از آنها را به همراه نام کارگردان ذکر کرده ایم.

  • فیلم مراد و لاله به کارگردانی آقای صابر رهبر فیلم خروس جنگی به کارگردانی آقای اسماعیل پور سعید
  • فیلم قفس طلایی به کارگردانی آقای رضا صفایی
  • فیلم عصیان به کارگردانی ساموئل خاچیکیان  فیلم حقه بازان به کارگردانی آقای رضا صفایی فیلم سرنوشت به کارگردانی آقای حکمت آقانیکیان
  • فیلم در بازی تقدیر به کارگردانی حمید مجتهدی
  •  فیلم چهار خواهر به کارگردانی آقای احمد نجیب زاده
  •  فیلم چرخ و فلک به کارگردانی آقای صابر رهبر
  • فیلم ایمان به کارگردانی آقای مهدی رئیس فیروز
  •  فیلم جاده تبهکاران به کارگردانی محمد زرین دست
  • فیلم سلطان قلبها به کارگردانی جناب آقای محمد علی فردین
  • فیلم من هم گریه کردم به کارگردانی آقای ساموئل خاچیکیان
  • فیلم قمارباز و سنگ صبور به کارگردانی آقای عباس کسایی
  • فیلم چرخ بازیگر به کارگردانی مهدی امیرخانی فیلم گناه زیبایی به کارگردانی سیروان جراح زاده
  • فیلم گربه کور به کارگردانی سردار ساگر
  • فیلم عقاب طلایی به کارگردانی کمال دانش فیلم نامادری به کارگردانی عباس کسایی
  • فیلم شاتر عباسی به کارگردانی آقای منوچهر صادق پور
  • فیلم قمار زندگی به کارگردانی عباس کسایی فیلم به کارگردانی آقای مازیار پرتو
  • فیلم تشنه ها به کارگردانی محمود کوشان فیلم اضطراب به کارگردانی ساموئل خاچیکیان
  • فیلم مجازات به کارگردانی مهدی فخیم زاده فیلم وقتی که آسمان بشکافد به کارگردانی فتح الله منوچهری
  • فیلم مهمان به کارگردانی آقای کامران قدکچیان
  • فیلم گل خشخاش به کارگردانی داریوش کوشان
  • فیلم رابطه جوانی به کارگردانی سیاوش شاکری
  • فیلم همکلاس به کارگردانی سیاوش شاکری فیلم شب آفتابی به کارگردانی سیروس الوند فیلم پرستوهای عاشق به کارگردانی فریدون ریاحی
  • فیلم پرستش به کارگردانی آقای داوود اسماعیلی
  • فیلم باغ بلور به کارگردانی ناصر محمدی

مطالب مشابه را ببینید!