مجله تاپ‌ناز‌

بیوگرافی گلاب آدینه و همسرش مهدی هاشمی + در مورد زندگی شخصی و هنری

گلاب آدینه

 

گلاب آدینه همسر مهدی هاشمی است. بتازگی خانمی به نام مهنوش صادقی ادعا کرده است که با همسر دوم مهدی هاشمی است. در این بخش بیوگرافی کامل گلاب آدینه را می خوانید و عکس های او را به همراه همسر و دخترش نورا مشاهده می کنید.

بیوگرافی گلاب آدینه

گلاب آدینه با نام اصلی گلاب مستعان متولد 22 آبان سال 1332 در تهران است او بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران است. او فارغ التحصیل رشته اقتصاد سیاسی است. وی دختر حسینقلی مستعان، همسر مهدی هاشمی و مادر نورا هاشمی بازیگر است.

 

گلاب آدینه

شروع بازیگری

گلاب آدینه فعالیت بازیگری را سال 1354 با گروه تئاتر پیاده به سرپرستی مهدی هاشمی و داریوش فرهنگ آغاز کرد و در چند نمایشنامه مانند داستانی تازه، همشهری، خاطرات و کابوسهای یک جامه دار از زندگی و مرگ امیرکبیر، دیوار چین، دایره گچی قفقازی، بوف، مادام پی پی، در مصرف برف نمی بارد بازی کرد. او کارگردانی نمایش های سلطان مار، مرگ یزدگرد و شبی در تهران را هم بعهده داشته است.

از کارهای تلویزیونی او می توان به سریال فسانه سلطان و شبان و کارگردانی سریال 50 قسمتی خواستگاران اشاره کرد. او همچنین وظیفه انتخاب بازیگران تعدادی از مجموعه های تلویزیونی را هم بعهده داشته است.

 

گلاب آدینه

نخستین فیلم

نخستین تجربه بازی او در فیلم نیمه بلند رسول پسر ابوالقاسم به کارگردانی داریوش فرهنگ بود که به عنوان منشی صحنه هم در آن حضور داشت.

 

گلاب آدینه

آموزش بازیگری

او در سال های 1367 تا 1376 به آموزش بازیگری برای گروه های مختلف سنی در مدارس و موسسات آموزشی مانند مدرسه هنر و ادبیات کودک و نوجوانان وابسته به صدا و سیما پرداخت و نمایش هایی مانند گل دوستی، یک روز زیبا، خاطره و خبر خوش را اجرا کرد.

 

گلاب آدینه

بازی در فیلم زرد قناری

در سال 1367 به همراه همسرش مهدی هاشمی در فیلم زرد قناری به ایفای نقش پرداخت و برای بازی در این فیلم کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره فجر شد.

زرد قناری ساخته سال 1367 به کارگردانی رخشان بنی اعتماد است.
خلاصه داستان :کفاش جوانی به نام نصرالله مددی که در شهر کوچکی زندگی می کند سهم خود را در کفاشی می فروشد تا قطعه زمینی بخرد و روی آن به زراعت مشغول شود.
گلاب آدینه

انتخاب به عنوان بهترین بازیگر زن

گلاب آدینه پس از بازی در فیلم های شکار خاموش و بهترین بابای دنیا برای بازی در فیلم سینمایی روسری آبی برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن در دوره 13 جشنواره فیلم فجر در سال 1373 شد. روسری آبی پنجمین فیلم سینمایی رخشان بنی اعتماد و ساخت سال 1373 است.
گلاب آدینه برای بازی در فیلم سینمایی دیگو مارادونا هستم کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن  دوره 33 جشنواره فیلم فجر سال 1393 شد ولی سیمرغ بلورین را باران کوثری با فیلم کوچه بی نام از آن خود کرد.
گلاب آدینه در سال 1382 با بازی در فیلم سینمایی مهمان مامان کاندید بهترین بازیگر نقش اول زن دوره 22 جشنواره فیلم فجر و دوره 8 جشن خانه سینما شد.
گلاب آدینه

ازدواج و همسرش

گلاب آدینه سال 1358 بدر فیلم سلطان و شبان با همسرش گلاب مهدی هاشمی شد. این دو در سال 1354 با هم آشنا شدند. در نهایت این دو بازیگر یک سال بعد از این فیلم با هم ازدواج کردند. حاصل ازدواج این دو، دختری به نام نورا می باشد که او بازیگر است و همسرش کارگردان است.

مهدی هاشمی حدودا سال 1359 وقتی 34 ساله بود با گلاب آدینه که در سال 1358 با وی سر فیلم سلطان و شبان آشنا شده بود ازدواج کرد.

خانم بازیگری به نام مهنوش صادقی ادعا کرده است که همسر دوم مهدی هاشمی است که دختر مهدی هاشمی این قضیه را تکذیب کرده است.

بیوگرافی مهدی هاشمی

مهدی هاشمی با نام اصلی میرمهدی هاشمی قرمزی متولد 16 آذر سال 1325 در لنگرود است او کارگردان و فیلمنامه نویس تلویزیون، سینما و تئاتر است.

مهدی هاشمی بارها نقش آفرینی هایی در آثار تحسین شده کارگردانان بزرگ سینمای ایران همچون بهرام بیضایی، رخشان بنی اعتماد و کیانوش عیاری داشته است.

 

گلاب آدینه

 

مطالب مشابه را ببینید!