مجله تاپ‌ناز‌

بیوگرافی کامل گوهر خیراندیش و همسرش + ماجرای ازدواج و عکس های گوهر خیراندیش

گوهر خیراندیش

بیوگرافی گوهر خیراندیش

گوهر خیراندیش بازیگر متولد 1 شهریور سال 1333 در شهر شیراز است او مدرس قدیمی سینما، تئاتر و تلویزیون است و گوینده رادیو هم می باشد. او مدرک کارشناسی بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکدده هنرهای زیبا را دارد.

گوهر خیراندیش

گوهر خیراندیش در کنار فرهاد اصلانی

شروع فعالیت بازیگری

او فعالیت بازیگری را از دوران دبیرستان و با فعالیت در گروه تئاتر شیراز شروع کرد. او در سال 1357 در دانشگاه تهران قبول شد و به همراه همسر و فرزندانش به شهر تهران آمد. در تهران در کنار درس خواندن فعالیت تئاتر را هم انجام می داد و همچنین کارشناس امور هنری ارشاد استان تهران می شود.

گوهر خیراندیش

گوهر خیراندیش در کنار الناز شاکردوست

شروع بازیگری در سینما و تلویزیون

او سپس وارد فعالیت بازیگری در سینما و تلویزیون شد. نخستین فیلم او روزهای انتظار بود و توانست با فیلم بانو خوش درخشید. او همیشه در نقش های متفاوتی ایفای نقش کرده است.

درخشش گوهر خیراندیش در فیلم سینمایی «بانو» سبب دیده شدن و پیشنهاد کارهای متفاوت تری در عرصه بازیگری به وی شد و تاکنون ایفاگر نقش های ماندگاری بوده، همچنین خیراندیش در طی این سال ها جوایز زیادی از سوی نهادهای سینمایی دریافت کرده است که یکی از مهم ترین آن ها، دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در سال ۱۳۸۳ برای فیلم سینمایی« رسم عاشق کشی» از جشنواره فیلم فجر است.

گوهر خیراندیش

عکس گوهر خیراندیش در کنار پژمان بازغی

گویندگی در رادیو

او به عنوان گوینده در رادیو هم فعالیت کرده است. در برنامه صدای عبرت شبکه سراسری رادیو چندین سال فعالیت داشته است.

گوهر خیراندیش

تدیس بازیگری

او همچنین به عنوان مدرس بازیگری هم فعالیت دارد. او یکی ز استادان قابت کانون سینماگران جوان است و سابقه برگزاری کارگاه آموزشی در چند دانشگاه معتبر آمریکا هم داشته است.
گوهر خیراندیش

نپذیرفتن بای در فیلم اخراجی ها

او در هر نقشی هم ایفای نمی کند برای مثال بازی در سریال دارا و ندار و فیلم اخراجی ها را علیرغم دستمزد خوبی که به او می دادند به دلیل نقش های ضعیف نپذیرفت. او عقیده دارد که یکی از رازهای ماندگاری کی بازیگر این است که فقط به فکر مسائل مالی نباشد.
گوهر خیراندیش

در کنار مهران مدیری و پیمان قاسم خانی

حادثه در صحنه فیلمبرداری

در تاریخ 29 مهر ماه سال 1392 در هنگام ایفای نقش در فیلم آذر، شهدخت، پرویز و دیگران به کارگردانی بهروز افهمی بر اثر یک سانحه دچار مصدومیت شد و سر او و استخوان ترقوه اش دچار شکستگی شد. این حادثه در صحنه فیلمبرداری در رینه در پلور آمل رخ داد، او برای فیلمبرداری یکی از صحنه ها با ماشین در حال حرکت بود که به صورت اتفاقی با یکی از ماشین های محلی که ناگهان از فرعی بیرون می آید تصادف می کند. او بعد از انتقال به بیمارستان مورد عمل جراحی قرار گرفت.

او بار دیگر در حین تصویربرداری سریال دیوار به دیوار در 23 فروردین سال 1396 از ناحیه مچ پا دچار پارگی تاندون شد و باز هم جراحی شد.

گوهر خیراندیش

ازدواج و همسرش

او در خلال فعالیت تئاتر با همسرش جمشید اسماعیل خانی آشنا شد و این ازدواج باعث ازدواج این دو شد و حاصل ازد.اج آنها یک پسر و دو دختر به نام امید، آزاده و آناهیتا می باشد.

بیوگرافی جمشید اسماعیل‌ خانی

او متولد سال 1329 در شهر داراب فارس است. بازیگری را از سال 1349 شروع کرد . برای نخستین بار در فیلم زیر بام های شهر در سال 1368 ایفای نقش کرد. او در سال 1381 فوت کرد.

 

ماجرای ممنوع التصویر شدن

او پس از درگذشت همسرش در یکی از جشنواره های فیلم در شهر یزد، صورت یک کارگردان را بوسید، این کارگردان قصد داشت که دست گوهر خیراندیش را ببوسد. این کارگردان جوان یکی از شاگران جمشید اسماعیل خانی بوده است. همین کار باعث شد که مدتی ممنوع التصویر شود.

باز هم در جشن خانه سینما، گوهر خیراندیش به محمدرضا شریفی نیا دست داد، ولی دست کش در دست داشت که باز هم برای او دردسرساز شد.

ممنوع التصویر شدن به دلیل مراسم عروسی

سریال زیر خاکی که گوهر خیراندیش در آن ایفای نقش می کند به دلیل رفتارهای این بازیگر در مراسم عروسی دخترش، در خارج از ایران، توقیف شد. گفته می شود که خانم گوهر خیراندیش هم به دلیل رفتار نامناسبی که داشته است ممنوع التصویر شده است. سریال زیرخاکی قرار بود در ماه رمضان پخش شود.

مطالب مشابه را ببینید!