مجله تاپ‌ناز‌

تاتو خط چشم چه عوارضی دارد و آیا برای چشم مضر است؟

تاتو خط چشم عوارض و آسیب های جدی را به همراه خواهد داشت و در این مطلب در مورد تمام عوارض و مضرات تاتوی خط چشم اطلاعاتی را ارائه کرده ایم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.

بیشتر زنان به دلیل افتادگی پلک هایی که دارند و یا به دلیل داشتن مژه های کم پشت مایل هستند که از تاتو خط چشم استفاده کنند و فرم چشم های خود را با تاتو کردن چشم هایشان تغییر بدهند اگر شما هم از این دسته از خانم ها هستید پس بهتر است بدانید که تاتو کردن خط چشم ممکن است آسیب های جدی به سلامت چشمان شما وارد کند که جبران ناپذیر باشد.

تتوی خط چشم (میکروپیگمنتیشن خط چشم) روش آرایش دائمی برای کشیدن خط چشم است و با استفاده از آن می توانید بعضی از عیوب مانند افتادگی پلک، افتادگی چشم، اثر زخم و … را رفع کنید. تتوی خط چشم بالا و پایین برای چشم های ریز می تواند گزینه ای خوب باشد، ضمن اینکه به درشت شدن چشم هم کمک می کند.

نخستین بار سال 1984 از تاتو چشم برای رنگی کردن لبه پلک چشم ها استفاده شد و امروزه بیشتر خانم های ایرانی با داشتن آرایش های دائم از تاتو خط لب یا تاتو خط چشم، تاتو ابرو یا هاشور ابرو استفاده می کنند. در ادامه اطلاعاتی در مورد آسیب ها و عوارض خط چشم دائمی می خوانید.

تاتوی خط چشم به عوارضی برای سلامت چشم ها دارد

با توجه به نزدیکی تاتو به چشم، احتمال آسیب دیدن چشم ها بسیار زیاد است و امروزه عوارض این عمل در مقاله های پزشکی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

چشم ها قسمت حساسی از اعضای بدن می باشند و سوزن زدن مکرر در قسمت های رویش مژه ها و تزریق مواد رنگی روی پلک چشم می تواند عوارض زیادی به همراه داشته باشد که در ادامه این عوارض را بررسی می کنیم.

عوارض ناشی از تاتوی خط چشم

۱.ریزش مژه ها
۲. ریزش ابرو ها۳. واکنش های آلرژیک تاخیری یا فوری
۴. گرانولوم ( با ایجاد کردن توده در اثر التهاب )
۵. آوردن گوشت اضافه ( کلویید )
۶. عفونت های موضعی
۷. انتقال عوامل عفونت زا۸. انتقال عفونت های ویروسی نظیر هپاتیت و ایدز
۹. عفونت های باکتریایی و قارچی
۱۰. تحریک کردن سیستم ایمنی بدن
۱۱. بروز آلرژی مانند کهیر
۱۲. ایجاد حساسیت های پوستی
۱۳. حسایت زیاد به نور خورشید

اختلال های التهابی پوست که بر اثر تاتو ایجاد می شود 2 روز تا 30 روز بعد از تاتو گزارش شده است و علاوه بر این ممکن است در اثر تاتو کردن فرد به بیماری های بدخیم پوستی مانند ملانوم مبتلا شود.

تاتو خط چشم

آیا انجام دادن تاتو پلک چشم توسط متخصص یا چشم پزشک هم عوارض دارد؟

انجام دادن تاتو خط چشم حتی اگر توسط افراد با تجربه و متخصص با مواد استریل انجام شود باز هم خطرات و عوارضی خواهد داشت زیرا رنگی که برای تاتو استفاده می شود از مواد شیمایی تولید شده است پس هرگز نمی توان اطمینان پیدا کرد که این مواد شیمایی هنگامی که به عنوان خط چشم روی پلک چشم استفاده می شوند خطری به دنبال نداشته باشند. رنگ های شیمایی که برای تاتوی خط چشم از آنها استفاده می شود دارای مواد سمی مانند مس و روی می باشند و این مواد سطحی ترین مشکلات تاتو را ایجاد می کنند. اگر سوزن های تاتوی استریل شده نباشند فرد ممکن است به بیماری های عفونی مانند هپاتیت و ایدز مبتلا شود که این بیماری ها جبران ناپذیر می باشند.

 

مطلب پیشنهادی: نحوه کشیدن خط چشم زیبا برای مبتدی ها + 3 مدل خط چشم برای افرادی مبتدی

 

آیا تجدید تاتو و پاک کردن تاتو عوارض دارد؟

تجدید تاتو عوارض که اشاره کردیم را در پی خواهد داشت. پاک کردن تاتو با لیزر و یا مواد شیمایی توام با آزاد شدن مواد شیمایی در بافت های حاوی رنگدانه می باشد که این موارد حتی از اسیب های ناشی از رنگدانه هم عوارض بیشتری را به همراه خواهند داشت و طبق تحقیقاتی که انجام شده است غلظت ملکول های سمی ناشی از رنگدانه های زرد و قرمز تاتو پس از لیزر بیش از 70 برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

چه افرادی نباید هرگز از تاتو استفاده کنند؟

همان گونه که رنگ کردن مو در دوران بارداری برای خانم های باردار مضر است تاتوی خط چشم هم می تواند آسیب های جدی به جنین و خانم های باردار وارد کند. افراد زیر 18 سال و افرادی که حساسیت پوستی دارند بهتر است که تاتوی پلک چشم را اصلا انجام ندهند.

تاتوی خط چشم می تواند برای افرادی که دچار بیماری های قلبی، دیابت ، هموفیلی و اختلالات انعقادی هستند مضر باشد. افرادی که بیماری های چشمی دارند و یا در معرض تماس با فلزات سنگین و اشعه ماورای بنفش هستند نباید از تاتو در ناحیه پلک چشم های خود استفاده کنند.

جدا از خطراتی که تتوی چشم و عوارضی که دارد، انجام این کار مزایایی هم دارد مثلا خانم هایی که مایل هستند یک خط چشم همیشگی داشته باشند، این روش بسیار موثر است، ضمن اینکه خانم ها برای زیباتر شدن چشم های خود علاقمند به داشتن مژه های پرپشت هستند، اگر چه روش های زیادی برای پرپشت شدن مژه وجود دارد ولی ممکن است، استفاده از روش های بن مژه، سایه شیدینگ چشم و تتو خط چشم را به دیگر روش ها ترجیح بدهند، پس در صورتی که مایل هستید یک خط چشم دائمی داشته باشید لازم است حتما اطلاعات خود را درباره استفاده از این روش و خطرات و عوارض احتمالی آن افزایش دهید.

مراقبت های پس از تاتو چشم

چشم عضوی حساس در بدن است پس هر نوع عمل زیبایی و آرایشی روی آن از جمله تتوی خط چشم باید با مراقبت های ویژه همراه باشد تا خطرات و عوارض ناشی از آن جلوگیری شود، در ادامه نکاتی مهم برای مراقبت های پس از انجام تتوی خط چشم را در اختیار شما قرار می دهیم:

  • ممکن است، پلک شما بعد از انجام تتو متورم شود که برای کاهش تورم آن می توانید از کمپرس آب سرد استفاده کنید.
  • لازم است حتما در حدود ۷ تا ۱۰ روز بعد از انجام تتو به استخر و سونا نروید, زیرا ممکن است به دلیل وجود کلر موجود در آب، خط چشم شما از بین برود و نیز پلک تان زخم شود.
  • به منظور بهبود جای زخم ناشی از تتوی خط چشم از ویتامین A و به مدت یک هفته استفاده شود.
  • تا زمانی که جای زخم تتو به طور کامل خوب نشده است، نباید از مواد آرایشی بر روی خط چشم استفاده کنید.
  • از هر گونه دستکاری، خاراندن پلک و چشم ها و … تا زمانی که چشم تان به طور کامل خوب نشده باشد، خودداری کنید زیرا منجر به عفونت چشم خواهد شد.

 

مطلب پیشنهادی: مدل تاتو خط چشم زنانه و دخترانه + شیک ترین مدل های تاتو با متد روز دنیا

مطالب مشابه را ببینید!