مجله تاپ‌ناز‌

تخم شنبلیله و خواص عالی شگفت انگیز تخم شنبلیله

شنبلیله دارای خواص زیادی است. شنبلیله از بروز سکته قلبی جلوگیری می کند. در این مطلب به خواص شنبلیله اشاره می کنیم.

 

“شنبلیله” گیاهی دارویی با خواصی زیاد و شگفت انگیز

 

رییس انجمن صنایع غذایی ایران درباره گیاهان دارویی مفید برای دیابت گفت:از گیاهانی مانند شنبلیله، زنجبیل، زرد چوبه، سیر، میخک، زیره سیاه، دارچین و بابونه نیز در پیشگیری و درمان دیابت استفاده می شود.
وی عصاره شنبلیله را موثر در درمان زخم معده دانست و اظهار داشت:این گیاه خصوصیاتی مانند ضدالتهاب و میکروب، تقویت کننده قلب، کاهش دهنده کلسترول خون و ورم معده دارد.
رییس انجمن صنایع غذایی افزود:از شنبلیله می توان به طور موضعی، به شکل خمیر و پماد جهت درمان جوش ، سوختگی، التهابات و اگزما نیز استفاده کرد.
وی دانه گیاه شنبلیله را یکی از مهم ترین ادویه ها در آشپزی و طب سنتی دانست و تصریح کرد:این گیاه معجزه آسا در گذشته برای درمان کورک، دیابت و سل کاربرد داشته است.
ایشان افزود:شنبلیله تقویت کننده لوزالمعده است و با برخورداری از مواد فسفردار، آهن و ازت برای جلوگیری از لاغری مفرط مفید می باشد.
شنبلیله دارای خواص اثر تقویتی، ملین، اشتهاآور، خلط آور و ضدتب، محرک جریان شیر و کاهنده قندخون است. همچنین این گیاه حاوی مقادیر زیادی آهن، فسفر و ویتامین دی است. شنبلیله یک داروی گوارشی تلخ است و می توان آن را در بیماری قند و به صورت موضعی در التهابات پوستی مصرف کرد.
شنبلیله

گیاه شنبلیله

وی تاکید کرد:مصرف بیش از اندازه دارویی شنبلیله، ممکن است باعث سردرد، تهوع و تحریکات پوستی شود که باید در زمان حاملگی و شیردهی با احتیاط مورد استفاده قرار بگیرد.
رییس انجمن صنایع غذایی اظهار کرد:در صورتی که میزان قند خون بالا باشد، نمی توان برای کنترل آن به طور مستقل، از دانه ی شنبلیله استفاده کرد؛ زیرا میزان کاهش قند خون، توسط دانه شنبلیله، بسیارکم است.
عزیزی ابراز داشت:افراد دیابتی برای استفاده از شنبلیله به عنوان کاهش قند خون بهتر است روزی 5 گرم از آن را مصرف کنند و پس از دو هفته با مراجعه به پزشک و آزمایش قند خون کارایی آن را از نظر موثر بودن و میزان کاهش قند خون توجه کنند.

وی یاد آور شد:از آنجایی که پودر دانه های شنبلیله تلخ است، برای استفاده راحت تر می توان پودر را در کپسول های خالی که در داروخانه ها یافت می شوند، قرار داد و استفاده کرد که این کپسول ها اکثراً خوراکی هستند و هیچ عارضه جانبی به دنبال ندارند.

خواص اعجاب انگیز تخم شنبلیله

مطالب مشابه را ببینید!