مجله تاپ‌ناز‌

ترتیب تماشای فیلم های مارول چگونه است؟ (لیست فیلم ها طبق خط داستانی)

ترتیب تماشای فیلم های مارول

اگر خط های داستانی درهم پیچیده دنیای مارول شما را سردرگم کرده و کار تماشا را سخت کرده است، در این مطلب همراه ما باشید تا لیستی از ترتیب فیلم های مارول را با هم برسی کنیم. این لیست هماهنگ با تایم لاینی که رسما مارول اعلام کرده میباشد و نگرانی از جهت منبع آن نداشته باشید. خطر لو رفتن داستان در ادامه این مقاله وجود دارد.

در ادامه لیست فیلم های مارول طبق خط داستانی را ارائه کرده ایم با ما همراه باشید.

Captain America: The First Avenger | کاپیتان آمریکا: اولین انتقام ‌جو

شماره یک: Captain America: The First Avenger | کاپیتان آمریکا: اولین انتقام ‌جو

در این فیلم شاهد داستان منشا اولین عضو تیم اونجرز هستیم. این فیلم در سال ۱۹۴۲ و در زمان جنگ جهانی دوم است. هایدرا و نازی ها یک تهدید جدی به حساب می آیند. استیو راجرز که به خاطر مشکلات جسمی قادر به خدمت برای کشورش نیست، سرم ابرسرباز را دریافت میکند. کاپیتان آمریکا بعد از اتفاقات فیلم طی یک فداکاری با هواپیما هایدرا سقوط کرده و سال ها در اعماق اقیانوس در کما به سر میبرده است. پایان فیلم با بیداری استیو راجرز در زمان حال و همزمان با مواجه شدن زمین با تهدیدی جدید است. نیک فیوری به سراغ او رفته و کاپیتان آمریکا را به تیم اونجرز دعوت میکند. پایان این فیلم در واقع پیش درآمدی برای شروع اتفاقات نخستین فیلم اونجرز است. در این فیلم شخصیت های باکی بارنز و پگی کارتر و رد اسکال، دشمن اصلی کاپیتان آمریکا در کمیک معرفی میشوند.


Captain Marvel | کاپیتان مارول

شماره دو: Captain Marvel | کاپیتان مارول

دومین فیلم خط داستانی مارول که داستان منشا شخصیت کاپیتان مارول است در سال ۱۹۹۵ اتفاق می افتد. در واقع این فیلم نشان دهنده منشا ایده اونجرز نیز هست. گروه اسکرال ها هم در این فیلم معرفی میشوند. درست است که این فیلم محصول سال ۲۰۱۹ میباشد اما باید به عنوان دومین فیلم خط داستانی به آن نگاه کنید و اتفاقات آن چند سال بعد از جنگ جهانی دوم اتفاق می افتد.


Iron Man | مرد آهنی

شماره سه: Iron Man | مرد آهنی

این فیلم به منشا داستانی تونی استارک پرداخته و تبدیل شدن او به مرد آهنی را برسی میکند. مرد آهنی اولین فیلم دنیای سینمایی مارول است ولی در سومین فیلم این لیست قرار دارد. داستان فیلم درباره تلاش یک سازمان تروریستی برای به دست آوردن آخرین سلاحی که یک نابغه ساخته میباشد. در آخر این فیلم نیک فیوری با تونی استارک ملاقات کرده و تشکیل گروه اونجرز را به او پیشنهاد میدهد. داستان این فیلم در سال ۲۰۱۰ جریان داشته است.


Iron Man 2 | مرد آهنی ۲

شماره چهار: Iron Man 2 | مرد آهنی ۲

در طول داستان این فیلم دولت که از سلاح تونی استارک با خبر شده، برای قرار دادن این تکنولوژی با تونی استارک مذاکره میکند، اما او قبول نمیکند. در همین حین شخص دیگری به اسم وانکو با زره خود به استارک حمله میکند. در همین حین جیمز رودز با لباس آیرون من شماره دو و شخصیت ماشین وار معرفی میشود. همچنین در این فیلم شخصیت بلک ویدو هم معرفی شد.


The Incredible Hulk | هالک شگفت انگیز

شماره پنج: The Incredible Hulk | هالک شگفت انگیز

طبق اعلام رسمی مارول شما میتوانید این فیلم را قبل از مرد آهنی ببینید. زیرا این دو فیلم و فیلم تو همه در یک زمان جریان دارند. با این که فیلم هالک چند سال قبل از این فیم ها ساخته شده، اما اگر میخواهید طبق توصیه مارول عمل کنید، آن را بعد از مرد آهنی ببینید. هالک شگفت انگیز دومین فیلم ساخته شده توسط مارول بوده و تنها فیلم مستقل شخصیت هالک به شمار می آید. این فیلم به منشا داستانی بروس بنر میپردازد. ادوارد نورتون در این فیلم به ایفای نقش هالک پرداخت ولی در سال ۲۰۱۲ مارک روفالو جایگزین او شد.


Thor | تور

شماره شش: Thor | تور

این فیلم معرف یکی از خدایان باستانی زمان گذشته یعنی خدای رعد و برق است. در این فیلم لوکی برادر تو میخواهد تا به تاج و تخت آزگارد برسد. در پایان این فیلم لوکی با جعل مرگ خود فرار کرده و بعد از این که با تانوس ملاقات کرد با یک ارتش قدرتمند به زمین حمله میکند. در این فیلم شاهد معرفی شخصیت هاکای نیز هستیم.


The Avengers | انتقام جویان

شماره هفت: The Avengers | انتقام جویان

در این فیلم لوکی با ارتش خود به زمین حمله میکند. نیک فیوری اونجرز را راه انداخته و نبرد لوکی و اونجرز در سال ۲۰۱۲ در شهر نیویورک اتفاق می افتد. در پایان این فیلم تانوس را به عنوان پشت پرده همه این اتفاقات میبینیم.


Iron Man 3 | مرد آهنی ۳

شماره هشت: Iron Man 3 | مرد آهنی ۳

این فیلم با سفری به گذشته و پرداختن به ریشه اتفاقاتی که در این فیلم رخ میدهد شروع شده و در ادامه به نمایش عواقب اتفاقاتی که در فیلم اونجرز افتاد و تاثیر آن بر روی زندگی تونی استارک هستیم. دشمن اصلی تونی در این فیلم ماندرین است که میخواهد میراث او را نابود کند.


Thor: The Dark World | تور: دنیای سیاه

شماره نه: Thor: The Dark World | تور: دنیای سیاه

این فیلم بعد از اتفاقات فیلم اونجرز آغاز شده، جایی که لوکی و ثور به آزگارد بازمیگردند. تور به خاطر چیزی که جین فاستر را تهدید میکند به زمین برمیگردد تا از او محافظت کند. او در آنجا با تهدیدی مواجه میشود که هم زمین و هم آزگار را در خطر قرار داده است. در نهایت با کمک لوکی موفق به شکست دشمن میشود.


Captain America: The Winter Soldier | کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان

شماره ده: Captain America: The Winter Soldier | کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان

در این فیلم شاهد همکار کاپیتان آمریکا با اونجرز و شیلد هستیم که در جریان آن او این سازمان را زیر سوال برده و با آنها به مشکل برمیخورد. از سوی دیگر کاپیتان آمریکا با سرباز زمستان مواجه میشود که همان باکی بارنز دوست او میباشد. آخرین باری را که باکی را دیدیم در دره سقوط کرده بود و در نتیجه آزمایش های هایدرا به وینتر سولجر تبدیل میشود. در این فیلم فالکون هم معرفی میشود. علاوه بر فالکون در صحنه بعد از تیتراژ کوئیک سیلور و اسکارلت ویچ هم معرفی میشوند.


Guardians Of the Galaxy | نگهبانان کهکشان

شماره یازده: Guardians Of the Galaxy | نگهبانان کهکشان

جیمز گان این فیلم پر ریسک را به معرفی این گروهی محبوب در بین طرفداران تبدیل کرده و یکی از موفق ترین فیلم های مارول را بسازد. این فیلم به داستان استار لرد میپردازد. او یک دزد فضایی بوده که در راه دزدیدن سنگ بی نهایت با شخصیت های گامورا، گروت، راکت و درکس آشنا میشود. آنها برای شکست رونان با هم متحد میشوند. در این فیلم شخصیت نبیولا هم معرفی شد و تانوس حضور کوتاهی در این فیلم داشت.


Guardians of the Galaxy Vol 2 | نگهبانان کهکشان ۲

شماره دوازده: Guardians of the Galaxy Vol 2 | نگهبانان کهکشان ۲

اتفاقات این فیلم با فاصله کمی بعد از فیلم اول اتفاق می افتد. در این فیلم شاهد معرفی بیبی گروت که جایگزین شخصیت گروت است میشویم. در این فیلم استار لرد با پدر واقعی خودش ملاقات میکند. گروه نگهبانان کهکشان به خاطر دزدیدن شی به وسیله راکون تحت تعقیب قرار میگیرند و یاندو به علت کمک به استار لرد به دردسر می افتد. به عقیده برخی این فیلم نسخه تکامل یافته فیلم اول محسوب میشود و شخصیت ایگو را از بهترین ویلن های دنیای سینمایی مارول میدانند.


The Avengers: Age of Ultron | انتقام جویان: عصر اولترن

شماره سیزده: The Avengers: Age of Ultron | انتقام جویان: عصر اولترن

در این فیلم گروه اونجرز برای مبارزه با هایدرا دور هم جمع میشوند این اتفاق همزمان با همکاری تونی استارک و بروس بنر برای ایجاد یک هوش مصنوعی است که میتواند صلح جهانی ایجاد کند. اما این هوش مصنوعی پس از به دست گرفتن کنترل اش به یک تهدید جهانی تبدیل میشود. پس اونجرز برای نابودی او با هم متحد میشوند تا جلوی از بین رفتن زمین را بگیرند. این اثر موفقیت فیلم اول را تکرار نکرد اما باز هم در گیشه خوب عمل کرد و فیلم موفقی بود. شخصیت پردازی اولتران برای طرفداران نا امید کننده بود و میتوانست نقش بهتری داشته باشد. شخصیت های ویژن، کوئک سیلور و اسکارلت ویچ در این فیلم بهتر معرفی شدند. این فیلم با نمایش نابودی شهر سکوویا زمینه ساز فاز سوم دنیای مارول است.


Ant-Man | مرد مورچه‌ای

شماره چهارده: Ant-Man | مرد مورچه‌ای

این فیلم به داستان اسکات لنگ میپردازد. او در این فیلم با مشکلات مالی دست و پنجه نرم کرده و به زندان می افتد. بعد از آزادی هنک به او لباس مرد مورچه ای میدهد تا در شرکت او جستجو کند و به رازهای آن پی برده و از فروش این لباس و فرمول به ارتش جلوگیری کند. در این فیلم آنتونی مکی که بازیگر نقش سم ویلسون است حضور افتخاری دارد.


Captain America: Civil War | کاپیتان آمریکایی: جنگ داخلی

شماره پانزده: Captain America: Civil War | کاپیتان آمریکایی: جنگ داخلی

داستان این فیلم پس از حوادث فیلم دوم اونجرز یعنی عصر اولتران است. کاپیتان آمریکا به رهبری گروهی از اونجرز میپردازد اما در اثر یک اشتباه باعث کشته شدن افراد بی گناه زیادی در نیجریه میشوند. این موضوع سبب برسی طرح سکوویا در سازمان ملل شده و میخواهند که گروه اونجرز را تحت کنترل دولت دربیاورند. اونجرز با این اتفاق دو دسته میشوند. کاپیتان آمریکا معتقد است که این طرح غلط است و باعث سو استفاده دولت از گروه میشود. اما تونی استارک با این طرح مشکلی ندارد. در این فیلم شاهد منحل شدن تیم اصلی اونجرز هستیم. بلک ویدو، کاپیتان آمریکا، اسکارلت ویچ، فالکون و شارون کاتر فرار کردن و گروه دیگر در حبس خانگی به سر میبرند. مرد عنکبوتی و بلک پنتر هم در این فیلم معرفی شدند.


Spider man: Homecoming | مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه

شماره شانزده: Spider man: Homecoming | مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه

بعد از معرفی شخصیت مرد عنکبوتی در فیلم جنگ داخلی، اتفاقات فیلم اختصاصی این شخصیت مدت کوتاهی بعد از حوادث جنگ داخلی اتفاق می افتد. پیتر پارکر به مدرسه برگشته و با کارهای ابرقهرمانی سعی در کمک به مردم دارد تا مورد توجه تونی استارک قرار بگیرد و به گروه اونجرز ملحق شود. اما او در مقابله با والچر باعث به خطر افتادن جان افراد زیادی میشود و تونی استارک به همین علت لباس مرد عنکبوتی را از او میگیرد تا این اتفاق تکرار نشود. شخصیت شرور این فیلم یعنی والچر با بقایای چیتاری یک تجارت را آغاز کرده تا خرج زندگی خودش را دربیاورد. این فیلم دومین حضور مرد عنکبوتی در دنیای مارول به شمار میرود.


Doctor Strange | دکتر استرنج

شماره هفده: Doctor Strange | دکتر استرنج

یکی از جراحان مغز و اعصاب بسیار مشهور به نام دکتر استیون استرنج پس از یک سانحه تصادف و از دست دادن کنترل دست هایش دیگر قادر به جراحی نیست و در نهایت با پیدا کردن راهی از طریق آموز علوم عرفانی به توانایی هایی دست یافته و شاگرد انشنت وان میشود. او در این فیلم به کمک انشنت وان برای نابودی دشمنش، کایسیلوس، عضو سابق گروه انشنت وان میپردازد. این فیلم در واقع به منشا دکتر استرنج پرداخته و شروع به کار استرنج را برسی میکند.


Black Panther | پلنگ سیاه

شماره هیجده: Black Panther | پلنگ سیاه

با این که این فیلم محصول ۲۰۱۸ بعد از اتفاقات کاپیتان آمریکا اتفاق می افتد و شما میتوانید آن را بعد از سری کاپیتان آمریکا ببینید. اما طبق توصیه مارول برای درک بهتر داستان کلی، این فیلم در جایگاه هجدهم این لیست قرار دارد. در این فیلم تی چی لا قرار است جایگزین پدرش برای پادشاهی واکاندا بشود. در ادامه کیلمانگر برای گرفتن انتقام پدرش از تی چالا پسرعمویش وارد واکاندا میشود. در طول داستان او فکر میکند موفق به کشتن تی چالا شده است. اما تی چالا برمیگردد و با کیلمانگر مبارزه میکند. این فیلم از تحسین شده ترین فیلم ها از نظر منتقدین است. از طراحی لباس گرفته تا بازیگری خوب بازیگران همه با تحسین منتقدین رو به رو شد و در گیشه عملکرد خوبی داشت.


Black Widow | بیوه سیاه

شماره نوزده: Black Widow | بیوه سیاه

این فیلم دقیقا پس از اتفاقات فیلم جنگ داخلی آغاز شده ولی اولین فیلم فاز چهارم مارول است. در این فیلم بلک ویدو قرارداد سکوویا را زیر پا گذاشته و یک فراری است. این فیلم با فلش بکی در سال ۱۹۹۵ آغاز میشود که ناتاشا و یلنا در یک خانواده به ظاهر شاد درحال زندگی هستند، ولی آنها جاسوس بوده و به کوبا فرار میکنند. این اتفاق جدایی ناتاشا از یلنا را رقم میزند. در ادامه ناتاشا به همراه خانواده اش میخواهد اتاق قرمز را پیدا کرده و آن را نابود کند. تسک مستر هم در این فیلم حضور دارد که باعث نا امیدی طرفداران شد اما از سوی دیگر یلنا به محبوبیت زیادی رسید و رد گاردین را هم طرفداران دوست داشتند. این فیلم به عنوان خدافظی با بلک ویدو و معرفی یلنا خوب عمل میکند.


Thor: Ragnarok | تور: راگناروک

شماره بیست: Thor: Ragnarok | تور: راگناروک

این فیلم قرار نبود در ژانر کمدی باشد. اما این ایده عجیب با رئیس مارول مطرح شد و او نیز قبول کرد. این اتفاق این فیلم را به اثری متفاوت تبدیل کرده که تو در طول آن کاملا تغییر کرد. تور بعد از اتفاقات فیلم عصر اولترن به مناطق مختلف جهان برای پیدا کردن جواب رویاهای خود سفر میکند. او پس از این که به آزگار بازگشت متوجه میشود که اودین دیگر روی کار نیست و  برادر او لوکی خودش را جای پدرش قرارداده است. لوکی و تور به زمین میروند تا از استرنج برای پیدا کردن پدرشان کمک بگیرند. اما اودین میمیرد و این موضوع هلا را آزاد میکند. در ادامه فیلم شاهد اتفاق افتادن رگناروک و نابودی آزگار هستیم. هالک در این فیلم حضور دارد. آخرین باری که هالک را دیدیم با کوئن جت ناپدید شده بود. حالا در این فیلم میفهمیم که او به سیاره ساکار رفته و به مبارزی گلادیاتوری تبدیل شده است. شخصیت والکری هم در سری سوم فیلم های تور معرفی شد. پایان این فیلم شروع اتفاقات فیلم Avengers: Infinity War است.


Ant-Man and the Wasp | مرد مورچه ‌ای و زنبورک

شماره بیست و یک: Ant-Man and the Wasp | مرد مورچه ‌ای و زنبورک

بعد از اتفاقاتی که در فیلم مرد مورچه ای و جنگ داخلی برای اسکات افتاد، او در این فیلم در حبس خانگی به سر میبرد. اما برای ماموریت جدیدی هنک و دخترش به اسکات نیاز پیدا میکنند. به باور آنها، مادر هوپ، همان دختر هنک در دنیای کوانتوم زنده است و آنها میخواهند با کمک دستگاهی او را به دنیای واقعی بازگردانند. در این فیلم گوست هم دنبال همان قطعه ای است که هنک آن را لازم دارد. این فیلم به گسترش فرمول قسمت اول پرداخته و نقش مهمی در خط داستانی سینمای مارول ایفا میکند. واسپ نسخه هوپ در این فیلم معرفی شده و طرفداران از آن استقبال کردند. این فیلم به گسترش دنیای کوانتوم در MCU هم کمک کرد و صحنه پس از پایان تیتراژش همزمان با فیلم جنگ بی نهایت است.


Avengers: Infinity War | انتقام جویان: جنگ بی‌ نهایت

شماره بیبست و دو: Avengers: Infinity War | انتقام جویان: جنگ بی‌ نهایت

این فیلم پایان سه فاز اول و شروعی برای یک حماسه دو قسمتی درباره سنگ های ابدیت است. تانوس در این فیلم شاهد تکمیل دستکش تانوس هستیم که میخواهد با آن نیمی از موجودات هستی را از بین ببرد تا به خاطر قحطی و مسائل دیگر، تمدن های مختلف نابود نشوند. او گروهی را برای گرفتن سنگ ذهن و زمان به زمین میفرستد، جایی که قهرمانان ما اتحادی شکننده دارند. در این فیلم شاهد به تصویر کشیدن نتایج فیلم جنگ داخلی هستیم که اونجرز منحل شده است. این موضوع آنها را در برابر تانوس آسیب پذیر میکند. این فیلم روی شخصیت تانوس، یعنی شخصیت شرور فیلم تمرکز میکند و این برخلاف فرمول همیشگی مارول است. لحظات احساسی و نبردهای بزرگی در این فیلم جریان دارد. پایان این فیلم جذاب و غافلگیر کننده بود که تانوس در نهایت همه سنگ ها را جمع میکند و با زدن بشکنی، همانطور که میخواست نصفی از موجودات هستی را از بین میبرد و در آخر به سیاره تایتان رفته و وارد دوران بازنشستگی میشود.


Avengers: Endgame | انتقام جویان: پایان بازی

شماره بیست و سه: Avengers: Endgame | انتقام جویان: پایان بازی

این فیلم درست پس از اتفاقات فیلم Infinity War شروع میشود که اعضای باقی مانده از گروه اونجرز تانوس را پیدا کرده ولی میفهمند که او سنگ های ابدیت را نابود کرده است. بعد از این صحنه پنج سال فلش فوروارد میزنیم. اعضا اونجرز به زندگی در نقاط مختلف دنیا مشغول هستند. در همین حین اسکات لنگ از دنیای کوانتوم برمیگردد و ممکن است راهی برای بازگرداندن افراد پودر شده توسط تانوس پیدا شود. در نهایت سفر در زمان در این فیلم اتفاق می افتد که اونجرز به جمع کردن سنگ های بی نهایت میپردازند تا دستکش را درست کنند. نبرد نهایی اونجرز با تانوس اتفاق می افتد و با فداکار تونی استارک و بلک ویدو به پایان میرسد. عملکرد این فیلم در گیشه بسیار عالی بود و بزرگ ترین افتتاحیه تارخ سینما را دارد.


Spider-Man: Far from Home | مرد عنکبوتی: دور از خانه

شماره بیست و چهار: Spider-Man: Far from Home | مرد عنکبوتی: دور از خانه

اتفاقات این فیلم بعد از فیلم اونجرز پایان بازی جریان دارد. جایی که نیک فیوری با موجوداتی رو به رو میشود که فکر میکند از دنیای دیگری آمده اند و با کمک میستریو میتواند آنها را شکست دهد. در همین حین پیتر پارک به سفر تعطیلاتی به اروپا میرود و میخواهد به MJ نزدیک شود. اما نیک فیوری از او میخواهد در یک عملیات مخفیانه جلوی این موجودات را بگیرد. در این فیلم به تاثیرات بازگشت مردم پس از بشکن تانوس پرداخته میشود. در نهایت این فیلم تاثیر مهمی در آینده اسپایدرمن میگذارد. در فیلم Spider-Man: Far from Home به مولتی ورس هم اشاراتی میشود.


Shang-Chi and the Legend of Ten Ring | شانگ-چی و افسانه ده حلقه

شماره بیست و پنج: Shang-Chi and the Legend of Ten Ring | شانگ-چی و افسانه ده حلقه

این فیلم به منشا شخصیت شانگ چی میپردازد. او پسر ماندرین بوده که گروه ده حلقه را بر عهده دارد. او بعد از مرگ همسرش دوباره به کار تروریستی روی آوده و تلاش میکند تا همسرش را بگرداند. شانگ چی و خواهرش برای این که دنیا با تهدید بزرگتری رو به رو نشود باید جلوی پدرشان را بگیرند. این فیلم پرفروش بود و تحسین منتقدان را به همراه داشت. در این فیلم شخصیت وانگ هم دیدیم و در صحنه بعد از تیتراژ شخصیت های بروس بنر و کاپیتان آمریکا هم حضور داشتند.


The Eternals | ابدی‌ها

شماره بیست و شش: The Eternals | ابدی‌ها

این گروه انسان نما و باستانی توسط گروهی به نام سلستیال‌ ها درست شده اند که بسیار قدرتمند هستند و از کهن ترین فضایی ها به شمار میروند. گروه اترنال‌ ها توسط سلستیال‌ ها به این دلیل خلق شد که جلوی حمله دویانت ها را به زمین بگیرند و در موارد دیگری مثل جنگ انسان ها با یکدیگر دخالت نکنند، در صورت دخالت مجازاتی برابر با مرگ خودش یا کل اعضای گروه داشتند. اتفاقات اول فیلم مال هفت هزار سال قبل است اما داستان اصلی مال زمان حال است که برای مبارزه با دویانت ها گروه اترنال‌ دوباره دور هم جمع میشوند.


Spider-Man: No Way Home | مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست

شماره بیست و هفت: Spider-Man: No Way Home | مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست

دقیقا بعد از پایان فیلم قبلی مرد عنکبوتی، این فیلم آغاز میشود که هویت پیتر پارکر فاش شده و بازداشت میشود. او میخواهد اثبات کند که میستریو را نکشته و در عین حال به زندگی معمولی خودش برگردد و به مدرسه برود. او برای حل این مشکلات به سراغ دکتر استرنج میرود تا اجرا کردن جادویی باعث فراموش کردن همه مردم جهان در خصوص هویت مرد عنکبوتی شود. قصد پیتر از این کار بازگرداندن زندگی عادی دوستان و زن عمو می به حالت عادی و تمام کردن دبیرستان و رفتن به دانشگاه بود. اما این قضیه طبق برنامه پیش نرفت و در نتیجه اشتباهی که در خواندن جادو پیش آمد، شخصیت های شرور دنیاهای مختلف به دنیای مرد عنکبوتی آمدند. به صورت دقیق اگر بخواهیم بگوییم، از هر فیلم مرد عنکبوتی، یک شخصیت شرور که توسط اسپایدرمن کشته شده بود به این جهان آمد و باعث درگیری مرد عنکبوتی به صورت همزمان با دکتر اختاپوس، گرین گابلین، الکترو، سندمن و لیزارد شد. دکتر استرنج میخواهد این شخصیت ها را زندانی و نابود کند، اما اسپایدرمن با کشتن دوباره آنها مخالف است. در این فیلم مت مورداک هم حضور کوتاهی دارد. اندرو گارفیلد و توبی مگوایر هم حضور داشتند.


Doctor Strange in the Multiverse of Madness | دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی

شماره بیست و هشت: Doctor Strange in the Multiverse of Madness | دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی

فیلم دقیقا پس از Spider-Man: No Way Home جریان دارد. او در ادامه با امریکا چاوز آشنا میشود که توانایی جا به جایی بین مولتی ورس را دارد. در همین حین واندا به دنبال امریکا برای رسیدن به دارک هولد و فرزندان خود است. دکتر استرنج سعی دارد تا جلوی این اتفاق را بگیرد. در آخر این فیلم با مرگ مرگ ظاهری واندا و نابودی دارک هولد، امریکا برای کار آموزی در کامارتاج میماند و دکتر استرنج هم به زندگی عادی خود برمیگردد. در این فیلم گروه ایلومیناتی هم معرفی میشود. در این گروه به صورت مخفی بزرگ ترین سوپرهیروهای زمین دور هم جمع شده و به نجات زمین میپردازند. این گروه شامل پروفسور ایکس، نسخه دیگری از کاپیتان مارول، آقای شگفت انگیز، موردو و بلک بولت هستند. همچنین در این فیلم نسخه خبیث دکتر استرنج هم حضور دارد.

مطالب مشابه را ببینید!