مجله تاپ‌ناز‌

تمیز کردن ماشین ظرفشویی و نکاتی برای نظافت این دستگاه

نکات مهم برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی

مهمترین وظیفه ظرفشویی تمیز کردن ظروف است، اما برای این کار باید خود این دستگاه تمیز باشد تا کار نظافت و براقی ظروف را به خوبی انجام دهد. اگر با نحوه تمیز کردن ظرفشویی آشنایی ندارید میتوانید برای یادگیری این مطلب را مطالعه کنید. اهمیت تمیز بودن داخل ظرفشویی و تاثیر آن برای داشتن ظروفی پاکیزه غیرقابل انکار است. پس در ادامه همراه ما باشید تا با این موضوع کاربردی آشنا شوید.

زمان ضدعفونی کردن ظرفشویی

اگر زمان مناسب ضدعفونی کردن ظرفشویی ذهن شما را درگیر کرده است، خوب است بدانید که زمان انجام این کار کاملا وابسته میزان استفاده شما از ماشین ظرفشویی میباشد. اگر استفاده شما به صورت روزانه است، دوره ضد عفونی کردن ظرفشویی کوتاه تر میشود. شما با نکاتی که در این مطلب گفته میشود، میتوانید در منزل این کار را با توجه به تعداد دفعات استفاده از ظرفشویی انجام دهید. اما به صورت کلی برای هر ظرفشویی نیاز است هر شش ماه یکبار سرویس دوره‌ای نظافت تخصصی ظرفشویی انجام شود.

ضد عفونی کردن بدنه ظرفشویی

جهت تمیز کردن بخش بیرونی ظرفشویی باید دقت داشته باشید که نظافت لباسشویی باید شامل بیرون و درون آن باشد. در کنار محفظه داخل ظرفشویی بیرون ماشین هم باید از لک، گرد و غبار و آلودگی های احتمالی تمیز شود. پس توصیه میکنیم برای ضد عفونی کردن قسمت خارجی ماشین لباسشویی و نظافت آن، هر چند وقت یکبار با یک دستمال آشپزخانه کاملا تمیز و مرطوب، همه سطح دستگاه را پاک کنید.

تمیز کردن ماشین ظرفشویی و نکاتی برای نظافت این دستگاه

روش ضدعفونی کردن داخل ماشین ظرفشویی

چند راهکار ساده و کاربردی برای ضدعفونی کردن داخل ماشین ظرفشویی وجود دارد. در ادامه تعدادی از این راهکارها را برسی میکنیم، تا هر چند وقت یکبار خودتان در خانه با نکاتی ساده درون محفظه ظرفشویی را تمیز کنید. از مهم ترین این روش ها میتوان به ضدعفونی کردن ظرفشویی با سرکه، شستشو و ضد عفونی کردن فیلتر ظرفشویی، تمیز کردن غذای اضافی از ظروف، انتخاب درست برنامه شستشو ماشین ظرفشویی، انتخاب درست شوینده، چیدمان صحیح ظروف، استفاده از بوگیر ماشین ظرفشویی، جرم گیری و رسوب زدایی داخل دستگاه اشاره کرد.

ضدعفونی کردن ظرفشویی با سرکه

برای این که کابین ماشین ظرفشویی را با سرکه بشورید، کافی است مقدار ۲۰۰ میلی لیتر سرکه سفید را در کاسه ای ریخته و در سبد بالای ظرفشویی قرار دهید. بعد برنامه AUTO یا ECO را انتخاب کنید تا مرحله شستشو بدون ظرف در ظرفشویی شما انجام شود. این روش یکی از بهترین حرکت هایی است که میتوانید برای ضد عفونی کردن کابین ظرفشویی انجام دهید.

مطلب مشابه: روش درست استفاده از ماشین ظرفشویی و نحوه چیدن ظروف

تمیز کردن فیلتر ظرفشویی

توصیه میکنیم برای تمیز نگه داشتن داخل ماشین ظرفشویی بعد از هر بار استفاده از دستگاه، فیلترهای کف ماشین ظرفشویی را تمیز کنید. برای این کار آنها را خارج کرده و با مواد شوینده و آب داغ بشورید. اگر ایراد یا آسیبی در فیلتر ظرفشویی خود دیدید، حتما آن را با یک تعمیرکار آموزش دیده در میان بگذارید.

تمیز کردن باقی مانده غذاها از روی ظروف

توصیه میکنیم برای شستشو ظرف در ظرفشویی، قبل از این که آنها را در داخل ماشین ظرفشویی بگذارید با یک دستمال یا مقداری آب، باقی مانده مواد غذایی را از روی ظروف پاک کنید. بعد از این که خرده مواد غذایی پاک شد، برای ریختن شوینده و تنظیم برنامه شستشو اقدام کنید. این کار باعث میشود شستشوی ظروف در ظرفشویی بهتر و با کیفیت بیشتر انجام شود.

تمیز کردن ماشین ظرفشویی و نکاتی برای نظافت این دستگاه

انتخاب درست برنامه شستشو

برنامه شستشو انتخابی در ماشین ظرفشویی باید با میزان کثیفی ظروفتان متناسب باشد. با این کار هم ظروفی فوق العاده تمیز و براق خواهید داشت و هم داخل ماشین ظرفشویی شما تمیز و براق شده و به خوبی ضدعفونی میشود. زمان هایی هست که دوست دارید برنامه کوتاه تری انتخاب کنید تا شستشو زودتر انجام شود. اما انتخاب برنامه کوتاه برای شستشو همه ظروف مناسب نیست و در آخر احتمال دارد که از تمیزی ظروف یا کثیف شدن داخل ظرفشویی ناراضی باشید.

استفاده صحیح از شوینده

استفاده از شوینده با کیفیت و مناسب از نظر تاریخ انقضاء و تناسب آن با ماشین ظرفشویی، تاثیر زیادی در شستشو بهتر ظروف و تمیزی داخل دستگاه دارد. در صورت مناسب نبودن شوینده ظرفشویی، هم ظروف شما کثیف خواهد شد و هم کابین ظرفشویی کثیفی خواهید داشت. پس برای این که به هر دو هدف خود برسید، توصیه میکنیم که دقت زیادی در انتخاب شوینده داشته باشد تا نتیجه آن را برای داشتن ظرفشویی ضد عفونی شده با کیفیت بالا ببینید.

چیدن درست ظروف در ظرفشویی

برای تمیز شدن داخل ظرفشویی در عین ضد عفونی شدن ظروف رعایت برخی نکات ساده کفایت میکند. چیدن درست ظروف در ماشین ظرفشویی تاثیر زیادی روی این کار دارد. اگر ظروف به خوبی چیده شود، شستشو کامل و تمیز و براق خواهد بود. به این ترتیب در کابین ظرفشویی هم ردی از باقی مانده غذا و کثیفی باقی نمیماند.

تمیز کردن ماشین ظرفشویی و نکاتی برای نظافت این دستگاه

استفاده از خوشبوکننده در ظرفشویی

بعد از این که ضدعفونی کردن، نظافت و تمیزی دستگاه را انجام دادید، میتوانید از خوشبوکننده ها استفاده کنید. برای این که ماشین ظرفشویی شما همیشه در کنار تمیز بودن خوشبو هم باشد، میتوانید از بوگیر مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده کنید. این خوشبو کننده ها به سبد ماشین ظرفشویی متصل شده و دستگاه را تا چند ماه خوشبو نگه میدارند.

مطلب مشابه: افزایش عمر ماشین لباسشویی با راهکارهای ساده

جرم گیری و رسوب زدایی ماشین ظرفشویی

از جمله روش های آسان برای جرم گیری ماشین ظرفشویی، استفاده از سرکه بود. اما برای این که جرم گیری با کیفیت تری انجام دهید، توصیه میکنیم که از کارشناسان سرویس دوره ای کمک بگیرید. با سرویس دوره ای ظرفشویی در کنار جرم گیری و رسوب زدایی کامل دستگاه، عملکرد خود دستگاه هم به صورت کامل برسی شده تا از خرابی های احتمالی و هزینه زیاد تعمیرات جلوگیری کنید.

حرف آخر

در آخر وظیفه ظرفشویی تمیز کردن ظروف است اما خود این وسیله هم برای این که کار خود را به خوبی انجام دهد، نیاز به تمیزی و توجه دارد. ضدعفونی کردن ظرفشویی امروزه از مسائل مهمی است که برای رسیدن به آن باید به نکاتی گفته شده توجه شود.

مطلب مشابه: نحوه کار با ماشین ظرفشویی و روش راه اندازی آن

مطالب مشابه را ببینید!