مجله تاپ‌ناز‌

جاذبه های طبیعی تایلند: معرفی 7 مکان طبیعی

به جرات میتوان گفت که یکی از زیباترین و پر جاذبه ترین کشورهای جهان تایلند است. این کشور از جزایر متعددی تشکیل شده است و فضای مناسبی را برای علاقه مندان به طبیعت فراهم کرده است تا بتوانند نهایت لذت را در دل طبیعت تجربه کنند و سفر لذت بخشی را به اتمام برسانند. با ما تا پایان مقاله همراه باشید تا شما را با جاذبه های طبیعی تایلند اشنا کنیم.

هواپیماهای زیادی هر روزه به سمت تایلند روانه میشوند و شما نیز میتوانید برای خرید بلیط هواپیما تایلند خود مسافر یکی از هواپیماهای تایلند باشید. بر خلاف بسیاری از تصورات رایج، اصلی ترین جاذبه های توریستی تایلند طبیعت خاص آن که از جنس شرقی میباشد دلیل اصلی رونق گردشگری تایلند میباشد.

1: ابشار اومفانگ تی لر سو:

این ابشار را میتوان زیباترین ابشار تایلند در نظر گرفت که در پناهگاه حیات وحش تایلند قرار گرفته است. پناهگاه اومفانگ دو مناطق حفاظت شده ی تونگ یای نارسوان و هوای خا کائنگ و 2 پارک ملی را به هم متصل میکند. این مناطق با هم بزرگ ترین منطقه ی حیات وحش تایلند را تشکیل میدهند. علاقه مندان به حیات وحش میتوانند زمان زیادی را در این مناطق سپری کنند.

جاذبه های طبیعی تایلند

2: پارک ملی خائو سوک:

این پارک در تایلند که جنگلی بارانی با صخره های بلند و اهکی است در سال 1980 تاسیس شد و در ان انواع حیوانات از جمله فیل و ببر و بز و … زندگی میکنند. هم چنین گیاهان نادری را میتوان در این پارک دید که اغلب توریست ها و تماشاگران برای دیدن بزرگ ترین گل جهان به این پارک می ایند که قطر ان به 80 سانتی متر میرسد و در زمان مشخصی از سال باز میشود. باید دقت کنید که برای دیدن این گل 5 الی 8 ساعت پیاده روی نیاز است و هم چنین برخلاف جذابیت ظاهری این گل بوی خوبی ندارد.

اگر سفر به بانکوک را انتخاب کرده اید و برای این کار بلیط بانکوک رزرو کرده اید توصیه میکنیم به جز شهر بانکوک سری نیز به این شهر کوچک و جاذبه های طبیعی آن بزنید.

مناطق دیگر این پارک تایلندی به راحتی با پیاده روی قابل دسترسی هستند به جز دو منطقه ی ان که باید با استفاده از ماشین به ان ها رسید.

جاذبه های طبیعی تایلند

3: پا پرو تا پوم کلونگ سونگ نام:

این مکان در تایلند به دلیل اینکه اب دو منطقه یعنی اب دریا و اب های زیرزمینی به یکدیگر رسیده اند و منظره ی زیبایی دارد معروف شده است. میتوانید در این منطقه شنا کنید و یا از طبیعت اطراف ان لذت ببرید و به عکاسی مشغول شوید.

جاذبه های طبیعی تایلند

4: تام لوت:

یکی از قدیمی ترین مکان های طبیعی تایلند غار تام لوت است که مکانی برای زندگی انسان های پیش از تاریخ بوده است. درون این غار نهری روان است. هزینه ی هدایت به درون غار بسیار اندک بوده و توسط اهالی این منطقه صورت میگیرد و میتوانید از طریق پله ها و یا قایق به بازدید از این غار در تایلند بپردازید. هم چنین میتوانید در قسمت کمپینگ جلویی غار بمانید.

جاذبه های طبیعی تایلند

5: مور هین خائو:

این منطقه از تایلند که در ابتدا از جنگل پوشیده شده بوده است به مزارع تغییر کاربری داد. مردم این نواحی معتقدند که سنگ های موجود در این مزارع از همان ابتدا وجود داشته اند و کم کم جذابیت این سنگ ها به حدی شد که به استون هنج تایلند معروف شد.

جاذبه های طبیعی تایلند

6: پارک ملی پو هین رونگ کلا:

این پارک با مساحتی بالغ بر 31 هزار هکتار با پوشش سنگی جالبی که دارد در ارتفاع 1617 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد و شامل ابشارها و جنگل ها و مناطق مختلفی است. این پارک در 130 کیلومتری شهر پیتسانولوک قرار دارد و یکی از زیباترین مناظر را دارا است.

جاذبه های طبیعی تایلند

به گزارش Tahagasht، تایلند تنها کشور آسیای جنوب شرقی است که هرگز توسط یک کشور اروپایی مستعمره نبوده است. به همین دلیل در زبان تایلندی به این کشور نام (prathet thai) به معنای سرزمین آزاد داده اند.

این کشور با داشتن بیش از 35 هزار معبد به سرزمین معابد شهرت یافته است؛ که هر کدام زیبایی و شگفتی خاصی دارند . البته توجه داشته باشید که برای ورود به این معابد باید از پوشیدن شلوارک یا لباس های آستین کوتاه خودداری کنید چرا که بی احترامی به معابد تلقی می شود.

7: غار کوئو کومون:

تنها غار کلسیتی کشف شده در جنوب شرقی اسیا را غار کوئو کومون میدانند که به عنوان جاذبه ای گردشگری در نظر گرفته شد.

درون این غار که پوشیده از کلسیت است هم چون شیشه هایی درخشان و اویزان است. این غار با شیبی رو به سمت پایین میرود که اخرین تالار ان 30 متر پایین تر از سطح اولیه ان است. جذاب ترین تالارهای این غار را میتوان تالارهای چهارم و پنجم دانست که در ان کلسیت ها به شکل مرجان درامده و اغلب دست نخورده و سالم هستند. / پایان رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه را ببینید!