مجله تاپ‌ناز‌

حالت دادن به موی فر در منزل + ترفند ها و نکاتی برای خوش فرم کردن موی فر

در این بخش در مورد روش های حالت دادن به موی فر برای شما توضیحاتی می دهیم تا بتوانید موهای فر بسیار خوش فرم داشته باشید.

موی فر زیبایی خاصی دارد و اگر موهای شما به صورت طبیعی فر است بهتر است از روش های جالب و کاربردی برای حالت دهی به موهای فر خود استفاده کنید تا جذابیت و ظاهر شما تکمیل شود.

روش های جالب برای حالت دادن به موی فر

همان گونه که برای فر کردن موها روش های زیادی وجود دارد برای فرم دادن به موی فر هم روش های جالب و خلاقانه ای وجود دارد و می توانید با این روش ها تغییراتی مثبت در مدل موهای خود ایجاد نمایید.

روش فرم دادن به موی فر

 

شانه زدن موها

چانچه تمایل دارید که موهای شما خوش حالت به نظر برسند بهتر است که مو را از قسمت پایین به بالا شانه کنید تا تمام گره های مو براجتی به صورت جداگانه باز شوند.

استفاده از سرم مو

سرم مو باعث می شود که موی فر نرم شود و با مصرف منظم سرم مو می توانید به موهای خود فرم منظمی بهید و به آسانی فر مو را از هم تفکیک کنید. برای استفاده از سرم مو کمی از آن را در کف دست های خود بزنید سپس سرم را به آرامی روی موی فر بزنید.

استفاده از دیسپانسر سشوار

دیسپانسر یکی از اجزای جانبی سشوار است که روی خروجی آن نصب می شود و برای حفظ مو از این وسیله استفاده می شود. دیسپانسر تا حدی از وز شدن مو جلوگیری می کند و فر مو را یکنواخت و حجیم تر می کند. برای استفاده از این وسیله در ابتدا دوش بگیرید و سپس آب اضافه موهای خود را بگیرید و اگر موهای خشک دارید کمی اب روی آنها اسپری کنید سپس از محافظ حرارتی روی ریشه موهای خود استفاده کنید و با استفاده از انگشت هر حلقه را به شکلی مطلوب بچرخانید و سپس موهای خود را در دیسپانسر جمع کنید و آن را دور تا دور موهای خود بچرخانید و از این روش تا وقتی استفاده کنید که تمام فر موهای شما زیبایی و جذابیت خاصی بگیرند.

حالت دادن به موی فر در منزل

استفده از دستگاه فر کننده مو

چنانچه موهای شما به هم ریخته است بهترین روش برای نظم دادن به مو استفاده از دستگاه فر کننده مو است. دستگاهی که انتخاب می کنید تقریبا اندازه قطر موهای شما باشد و اگر موهای شما فر ریز دارد برای باز شدن آنها از دستگاهی استفاده کنید که قطرش یک سایز کوچک تر می باشد.

استفاده از روغن نارگیل

قبل از حمام یک کف دست روغن نارگیل به موهای خشک خود بزنید و این کار را تا وقتی انجام بدهید که موها کاملا چرب شود و سپس موهای خود را بپیچانید و در پایان هم موها را به مدت 30 تا 45 دقیقه با استفاده از کلیپس یا گیره به صورت گوجه ای ببندید. در صورت تمایل می توانید موها را چند دقیقه به کمک حرارت ملایم گرم کنید. می توانید از کلاه گرمایشی برای گرم کردن موها استفاده کنید و کلاه را تا وقتی که سرد شود روی مو قرار دهید.

ماسک مو

به منظور داشتن موی فر خوش حالت و براق بهتر است که از انواع ماسک مو استفاده کنید که ماسک مو علاوه به فرم دادن به مو باعث تقویت موی سر هم می شود.

 

 

حالت دادن به موی فر به کمک سشوار

در ابتدا موهای خود را به دو برس پیچ بپیچید و کمی صبر کنید تا موها در همان حالت پیچیده سرد شوند و سپس موها را از دور برس باز کنید.

ابتدا موهای خود را دور برس پیچ بپیچید و کمی صبر نمایید تا موها در همان حالت پیچیده شده سرد شوند سپس موها را از دور برس باز نمایید. برای حجم دادن به موها می توانید ابتدا ریشه موهایتان را خشک نمایید سپس انگشت هایتان را لای موها ببرید و آن ها را بالا نگه دارید سپس ساقه موها را سشوار بکشید تا صاف شوند.

اگر تمایل دارید فر موهایتان در زمان کشیدن سشوار باز نشوند باید موها به صورت کامل خشک شوند و از حالت دهنده ها یا فریز کننده مو استفاده نمایید همچنین نباید هیچ قسمتی از موها به صورت نمدار باقی بماند. برای پف دادن به موها می توانید آن ها را خلاف رشد طبیعی موها سشوار بکشید و موها را ببندید یا به صورت باز نگه دارید.

مدل موی گوجه ای

اگر زمان کافی برای حالت دادن به موهای فر را ندارید می توانید به موها ژل یا واکس بدون روغن بزنید سپس موها را در قسمت پشت سر گوجه نمایید.

در صورت تمایل می توانید برای فرم دادن به موی فر از مدل موی دم اسبی استفاده نمایید و با ایجاد تغییری کوچک جذابیت موهایتان را تکمیل کنید. موی اسبی دارای مدل هایی متنوع می باشد از این رو بهتر است خانم ها در بستن مو به کمک موی اسبی مهارت لازم را داشته باشند تا بتوانند برای حضور در مهمانی ها و دورهمی های کوچک و سالن های ورزشی از این مدل مو استفاده نمایند.

نکات طلایی برای فرم دادن به موی فر

۱.در هنگام استفاده از اسپری حالت دهنده ، موها به یکدیگر می چسبند و برای جلوگیری از این مشکل می توانید چند قطره روغن مو را در کف دست های خود بمالید سپس موها را به آرامی چنگ بزنید و از اسپری حالت دهنده استفاده نمایید.

۲. برای فرم دادن به موی فر می توانید دسته ای از مو را لای گیره اتو بگذارید و بقیه موها را به دور آن بپیچید سپس صبر کنید و به آرامی موها را از دور اتو باز کنید.

۳. اگر تمایل دارید در هنگام شب فر موهایتان باز شود می توانید دستمال یا روسری نرمی را روی موها ببندید و موهایتان را به صورت کامل بپوشانید.

۴. برای اینکه فر موهای شما خوش فرم تر شود باید اتو مو یا برس را از حالت عمودی به افقی و بالعکس تغییر بدهید و این کار را تکرار نمایید.

۵. در صورت تمایل می توانید به فر موهایتان به کمک ژل یا واکس مو حالت بدهید سپس بخشی از موها را ببندید و بخش دیگر موها را روی شانه هایتان بریزید همچنین می توانید برای تزیین موی فر از اکسسوری مو استفاده نمایید و اکسسوری مورد نظر خود را در قسمت مناسبی از موها قرار بدهید.

۶. اگر تمایل دارید موهای فر جذابیت بی نظیری داشته باشند می توانید در قسمتی از موها از هایلایت استفاده نمایید که هایلایت باعث می شود تا بخشی از فر موها به صورت برجسته تر به نظر برسد.

۷. در صورت تمایل می توانید در بخشی از موهای فر بافت موی دائم یا موقتی بزنید و از این طریق در مدل موی خود تغییراتی را ایجاد کنید.

 

مطالب مشابه را ببینید!