مجله تاپ‌ناز‌

خاصیت عالی پای مرغ برای پوکی استخوان

پای مرغ

پای مرغ باعث پیشگیری و درمان پوکی استخوان میشود

پای مرغ در بیشتر فروشگاه های عرضه محصولات پروتئنی دیده میشود که شاید ظاهر خوشایندی نداشته باشد ولی به شدت خواص دارد و برای سلامتی مفید است. پزشکان برای پیشگیری از بعضی از مشکلات جسمی مانند پوکی استخوان مصرف پای مرغ را توصیه می کنند. پای مرغ دارای مقدار زیادی ژلاتین است که برای سلامت استخوان ها بسیار عالی است و از آن می توان جای قرص های گران قیمت غضروف ساز استفاده کرد.

 

همچنین پای مرغ دارای ویتامین و پروتئین زیادی است که برای بدن ضروری است، به همین دلیل افرادی که دچار کمبود کلسیم هستند و دچار پوکی استخوان و آرتروز شده اند می توانند از پای مرغ استفاده کنند تا معجزه اش را مشاهده کنند.
همچنین پای مرغ حاوی مقدار زیادی مواد غضروف‌ساز است و به همین دلیل است که برای درمان بچه‌هایی که به نکروز استخوانی مبتلا هستند، مصرف پای مرغ تجویز می‌شود. یکی از دلایل بروز بیماری نرمی استخوان کمبود ویتامین دی و تغذیه نامناسب است و اگر کلسیم به میزان کافی در بدن نباشد افراد گرفتار آن می‌شوند که این بیماری با مصرف پای مرغ به‌طور مستمر قابل پیشگیری و درمان خواهد بود.در حالی که این روزها می‌توانید پای مرغ را با قیمت مناسب از بیشتر فروشگاه‌ها تهیه کنید، پخت آن نیز کار سختی نیست. پای مرغ را ظرف چندین ساعت در مقداری آب بجوشانید و در هر غذایی که می‌خورید مقداری از آن را اضافه کنید تا از فواید آن بهره‌مند شوید.

فراموش نکنید که علاوه‌بر ژلاتین، پای مرغ مقادیر زیادی چربی دارد که بهتر است افرادی که مبتلا به بیماری قلبی و چربی خون و کلسترول بالا هستند از مصرف آن بپرهیزند یا اینکه چربی آن را بگیرند.

خاصیت عالی پای مرغ برای پوکی استخوان

خاصیت پای مرغ و درمان پوکی استخوان

پای مرغ دارای بسیاری از پروتئین ها، ویتامین ها، مواد معدنی و حیاتی است که بدن انسان قاد به تولید آنها نمی باشد. به همین جهت افرادی که دچار مشکلاتی مانند: خمیدگی ناشی از کمبود کلسیم، پوکی استخوان، آرتروز، نرمی استخوان (راشیتیسم) در کودک و بزرگسالان، روماتیسم، شکستی استخوان و به طور کل تغییرات ساختمانی در استخوان ها و نیز اختلال عملکرد عضلات ناشی از کمبود کلسیم و ویتامین D، را می توان با استفاده از این ماده غذایی درمان کرد. در ادامه خواص درمانی و روش مصرف پای مرغ را می خوانید.

خواص درمانی

• بهترین درمان برای پوکی استخوان

• بهترین درمان برای راشیتیسم

• بهترین جلوگیری و ترمیم نکروز و پوسیدگی مفاصل و غضروف‌ها

• بهترین پیشگیری و درمان صدای مفاصل در حال فرسایش

• بهترین جایگزین برای قرص‌های غضروف ساز اروپایی و آمریکایی

• بهترین کمکی برای رشد کودک و نوجوان

• بهترین درمان برای سرماخوردگی و ضعف شدید

• بهترین منبع گلوکزامین و سولفات کندورایتین

• بهترین ترمیم کننده شکستگی استخوان

• بهترین بهبود دهنده کمردرد یا دیسک کمر

خواص جادویی پای مرغ برای پوست صورت و پوکی استخوان  

خاصیت عالی پای مرغ برای پوکی استخوان

روش مصرف

مقدار ۱ بسته پای مرغ را پس از تمیز و شستشو کرده به همراه ۳ تا ۴ لیوان آب داخل قابلمه‌ای قرار داده و مقداری پیاز را پس از پوست گرفتن اضافه کرده روی حرارت قرار داده و زیر آن را کم کنید و به مدت حداقل ۴ تا ۶ ساعت حرارت دهید البته با شعله ملایم، پس از گذشت این زمان محتویات قابلمه را داخل مخلوط کن ریخته و صافی کنید و در فریزر نگهداری کنید برای مصرف کافی است از “عصاره پای مرغ “تهیه شده مقداری را به انواع سوپ و خورشت تهیه شده اضافه و سپس میل کنید.

نکته‌ی مهم: افرادی که مبتلا به چربی خون و کلسترول بالا هستند باید هنگام خوردن این عصاره مقداری آب لیموترش و یا آب غوره به غذای خود اضافه کنند.

غذاهایی داریم که در بهبود آرتروز یا کمردرد یا دیسک کمر مؤثر باشند. برخی از پودر سنجد به عنوان یک غذای مؤثر برای آتروز نام می‌برند نظر شما چیست؟

– پودر سنجد مؤثر است. زنجبیل هم خیلی مؤثر است. هم موضعی و هم خوراکی. همراه با غذا یا چای صرف شود مؤثر است. ما می‌گوییم پای مرغ را بجوشانید و آب گوشت و ژل آن را بخورید. پای مرغ پر از مواد غضروف ساز است. پای مرغ دارای سولفات کندروئتین است. سولفات کندروئتین در پای مرغ فراوان است. در ویزیت بچه هایی که سر استخوان ران شان نکروز می‌شود می‌پوسد خراب می‌شود، پای مرغ را به آن‌ها تجویز می‌کنم. نتیجه خیلی مثبتی هم گرفته ایم.

یک مورد حتی قرار بود عمل جراحی بشود که ما با همین پای مرغ او را سلامت کردم و اجازه ندادم کارش به عمل جراحی درتهران بکشد. متاسفانه یک پزشک تاجر می‌خواست این دختر بچه را عمل جراحی کند که خوشبختانه با همین پای مرغ مداوا شد و مشکل پوسیدگی استخوان ران او برطرف شد. اما توصیه من به بیماران خودم خوردن غضروف پای مرغ است. الان مرسوم شده است که قرص هایی آمریکایی و اروپایی به اسم غضروف کوسه ماهی به قیمت گران به مردم داده می‌شود. این قرص‌ها هیچ خاصیتی معجزه آسایی ندارد. چندین ماه این قرص‌های گرانقیمت و بی حاصل باید خورده شود که آیا تأثیر بکند یا نکند!

* متأسفانه برخی از خانواده‌ها از مصرف پای مرغ خودداری می‌کنند. توصیه شما به این افراد چیست مصرف پای مرغ را کسرشان می‌دانند!

– الان دیگر اینطور نیست. الان پای مرغ کم یاب است. به سادگی پیدا نمی‌شود. در گذشته مردم از منافع آن بی اطلاع بودند. برخی از شهرهای استان خراسان می‌آیند و از مشهد پای مرغ می‌خرند و می‌برند شهرستان. پای مرغ به ترمیم غضروف‌ها خیلی کمک می‌کند. متأسفانه مافیای دارویی در ایران قرص‌های غضروفی آمریکایی و اروپایی را وارد می‌کنند و به قیمت گران به مردم می‌فروشد. پای مرغ به مراتب مؤثرتر و مفیدتر از قرص‌های غضروفی آمریکایی و اروپایی است. کارگر بیچاره‌ای که گوشت نمی‌تواند بخورد، پروتئین پای مرغ کلی برایش مفید است. در قلم پای مرغ مواد خون ساز و آهن ساز دارد.

پای مرغ برای جلوگیری از پوکی استخوان هم مفید است. ما تا جایی که توانسته ایم به بیمارانمان توصیه کرده ایم و نتایج خوبی هم گرفته ایم. البته برای آتروز نرمش‌ها و ورزش هم مؤثر است. کسی که نرمش نمی‌کند، ورزش نمی‌کند و تحرک ندارد، دچار خشکی گردن می‌شود. ورزش و نرمش حکم روغن کاری برای گردن دارد.

بهترین راه برای درمان افسردگی

پای مرغ را چه ماشینی و چه محلی (اگر مرغ محلی باشد بهتر است) تمیز بشویید. بدون اینکه در آب جوش زده و پوست زرد رنگ آن را پاک کنید. پای مرغ را خوب بشویید و روی آتش کباب کنید و بخورید. مد نظر داشته باشید که فقط ناخن‌های آن را بکنید و انگشتان باید باشد. چندین بار در روز انجام دهید. به زودی و به فاصله یک هفته می‌بینید که چه جادویی می‌کند. مصرف پای مرغ بدون کندن پوست آن بسیار مؤثر در درمان افسردگی و اضطراب می‌باشد. این روش نه شیمیایی هست و نه اثرات جانبی دارد.

مطالب مشابه را ببینید!