مجله تاپ‌ناز‌

خواص جینسینگ قرمز کره ای برای مردان + فواید این گیاه دارویی برای نعوظ مردان

خیلی از مردان با پا گذاشتن به سنین بالا دچار علائم اختلال نعوظ می شوند، این اختلال به عنوان ناتوانی جنسی هم شناخته می شود، ناتوانی گاه گاه (یا طولانی مدت) برای رسیدن به حالت نعوظ یا ماندن در این حالت است. اگر اختلال نعوظ به صورت مکرر اتفاق بیفتد باعث کم شدن کیفیت و لذت رابطه جنسی می شود و نیاز به اقدام درمانی دارد. در بعضی از روش ها با تغییر دادن سبک زندگی، دارو درمانی و دیگر درمان ها می توان باعث بهبود عملکرد جنسی طبیعی در فرد شد.

درمان اختلال نعوظ با جنسینگ قرمز

اختلال نعوظ می تواند به دلیل ایجاد مشکلات فیزیولوژیکی رخ دهد. در خیلی از موارد مانند بیماری های دیابت، آسیب عصبی یا بیماری قلبی ممکن است زمینه ساز این اختلال باشند. با تغییر دادن سبک زندگی مانند کاهش وزن، ترک سیگار و ترک الکل می توان به اختلال نعوظ کمک کرد ولی شاید کافی نباشد.

داروها در بیشتر موارد موثر می باشند. تزریق داروهای گشاد کننده عروق خونی دیگر روش برای درمان این اختلال است و مصرف مکمل های گیاهی خاص مانند جینسینگ هم می تواند کمک کننده باشد. البته قبل از مصرف هر چیزی بهتر است که با پزشک مشورت کنید.

خواص جینسینگ کره ای

جینسینگ قرمز کره ای گیاهی است و در آسیا رشد می کند و گاهی به نام های دیگر جینسینگ آسیای، جینسینگ  چینی یا جینسینگ  پاناکس هم شناخته می شود. این نوع جینسینگ  را نباید با جینسینگ سیبری یا جینسینگ آمریکایی اشتباه گرفت. جینسینگ سیبری و آمریکایی گیاهان دیگری بوده و به طور کل کاربردهای آن متفاوت است.

ریشه جینسینگ به عنوان درمانی طبیعی و خانگی به شکل مکمل است. جینسینگ  با کیفیت معمولا با قیمت بالایی در بازار موجود است زیرا مدت زمان کاشت تا برداشت این گیاه دارویی بسیار طولانی است و قبل از استفاده نیاز است تا 5 سال رشد کند.

ریشه جینسینگ خشک و تصفیه نشده جینسینگ سفید و ریشه جینسینگ بخارپز و خشک شده جینسینگ قرمز هم نامیده می شود.

نکات مثبت

جینسینگ قرمز کره ای باعث افزایش هوشیاری فرد می شود و می تواند باعث بهبود اختلال نعوظ شود.

این گیاه از سرماخوردگی پیشیگری می کند و برای کاهش شدت علائم بیماری قلب هم مفید می باشد.

نکات منفی

جینسینگ قرمز کره ای توسط سازمان غذا و دارو FDA به منظور درمان اختلال نعوظ تایید نشده است.

مصرف جینسینگ می تواند با بعضی داروها تداخل پیدا کند و تاثیر کافئین را بیشتر کند.

خواص جینسینگ قرمز کره ای برای مردان

کاربردهای سنتی داروی گیاهی جینسینگ قرمز

جینسینگ قرمز کره ای از هزاران سال پیش در طب سنتی چینی به عنوان مکمل مفید برای سلامت عمومی بدن استفاده شده است. از کاربردهای مهم این داروی گیاهی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش استرس
  • درمان ناتوانی جنسی
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • بهبود سلامت قلب
  • درمان دیابت
  • انرژی بخش

ریشه جینسینگ به بدن انسان بسیار شبیه است و شاخه ها در اصل شبیه به دست و پای انسان هستند. گفته می شود همین شباهت باعث شده است که در عطاری های سنتی از جینسینگ به عنوان یک درمان برای تمام بدن استفاده شود.

تحقیقات زیادی برای مطالعه روی اثر جینسینگ به عنوان نوعی درمان خانگی و طبیعی انجام گرفته است.

در ادامه تمام خواص جینسینگ را توضیح می دهیم و در مورد فواید این داروی گیاهی بیشتر صحبت می کنیم.

فواید جینسینگ قرمز کره ای و اختلال نعوظ

جینسینگ قرمز از زمان های قدیم به منظور درمان ناتوانی های جنسی استفاده شده است و امروزه هم تحقیقات زیادی در مورد این گیاه دارویی انجام می شود. در مطالعه ای روی 45 مرد با اختلال نعوظ، مشخص شده است مردانی که به مدت 8 هفته و 3 بار در روز 900 میلی گرم جینسینگ قرمز کره ای مصرف کردند نسبت به افرادی که شبه دارو مصرف می کردند بهبود قابل توجهی در علائم اختلال نعوظ احساس شده است.

با مشاهده نتایج معلوم شد که جینسینگ قرمز درمانی جایگزین و موثر برای ناتوانی جنسی است.

جینسینگ برای زنان

خیلی از زنان در دوران یائسگی دچار کاهش عملکرد جنسی می شوند، به همین دلیل در مطالعه ای دیگر به بررسی اثر جینسینگ قرمز کره ای روی 32 زن یائسه پرداخته شد. در این آزمایش به گروهی از خانمها هر روز 3 کپسول جینسینگ و به گروه دیگر شبه دارو داده شد. نتایج نشان داد که عملکرد جنسی در زنانی که مکمل مصرف کرده اند افزایش پیدا کرده است و عوارض جانبی هم نداشته است.

محققان با مشاهده کردن نتایج به این نتیجه رسیدند که جینسینگ قرمز ممکن است برای بهبود عملکرد جنسی خانم ها هم مفید است.

فواید جینسینگ برای سلامت

مصرف جینسینگ ممکن است برای افراد مبتلا به سرطان مفید باشد. جینسینگ می تواند از سرطان روده بزرگ پیشگیری کند و ترکیب آن با شیمی درمانی برای افراد مبتلا به سرطان به حال بهتر بیمار کمک می کند. بعضی از تحقیقات نشان داده است که جینسینگ می تواند از رشد تومور پیشگیری کند و از رشد سلول های سرطانی جلوگیری کند.

مصرف جینسینگ از سرماخوردگی پیشگیری می کند، برای کاهش شدت علائم بیماری قلبی مفید می باشد و باعث افزایش هوشیاری، کاهش استرس و بهبوبد استقامت بدنی می شود.

روش مصرف جنسینگ

در موقع خرید مکمل های جینسینگ باید مطمئن باشید که نوع جینسینگ که روی محصول ذکر شده است. جینسینگ در هر دو نوع سفید و قرمز عرضه می شود ولی بیشتر تحقیقات روی جینسینگ قرمز انجام گرفته است. جینسینگ قرمز به صورت مایع، پودر یا کپسول در دسترس است و با استفاده از ریشه خشک جینسینگ می توان چای یا دمنوش جینسینگ تهیه کرد. در مورد دوز درست جینسینگ باید با پزشک خود مشورت کنید و در مصرف این گیاه زیاده روی نکنید.

عوارض جانبی جینسینگ قرمز

استفاده کوتاه مدت جینسینگ قرمز معمولا برای بیشتر مردم بدون خطر است ولی مصرف طولانی مدت آن ممکن است عوارضی در پی داشته باشد. شایع ترین عوارض جانبی جینسینگ اختلالات خواب می باشد اگر چه عوارض جانبی این گیاه در تمام افراد مشاهده نمی شود.

برخی عوارض کمتر شایع 

  • مشکلات قاعدگی
  • افزایش ضربان قلب
  • افزایش فشار خون
  • سردرد
  • اسهال
  • سرگیجه
  • جوش

خطرات و هشدار در مورد مصرف این گیاه

مصرف جینسینگ با بعضی از داروها ممکن است تداخل ایجاد کند. در صورتی که یکی از داروهای ذکر شده را مصرف می کند قبل از مصرف جینسینگ قرمز با پزشک خود باید مشورت کنید.

  • داروهای فشار خون
  • رقیق کننده های خون
  • مهارکننده مونوآمین اکسیداز
  • محرک ها
  • داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی
  • انسولین برای دیابتی ها

کافئین با جینسینگ نباید مصرف شود زیرا جینسینگ می تواند تاثیر کافئین را تشدید کند.

مزایا و معایب جینسینگ

جینسینگ قیمتی مناسب دارد و خیلی راحت قابل تهیه است. این ماده به صورت کپسول، پودر، چای یا نوشیدنی های جینسینگ قابل استفاده است و به عنوان مکمل انرژی نیز هم از آن استفاده می شود.

جینسینگ به تنهایی نمی تواند به درمان اختلال نعوظ کمک کند، بعضی تحقیقات تایید کرده اند که مصرف جینسینگ تنها در کنار رژیم غذایی سالم و تمرینات ورزشی می تواند برای درمان اختلال نعوظ موثر باشد.

جینسینگ توسط اداره غذا و دارو تایید نشده است. مانند دیگر مکمل های طبیعی اثر دراویی جینسینگ به صورت کامل کشف نشده است. موقع استفاده از آن باید احتیاط کنید و همیشه قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

جینسینگ قرمز برای درمان کردن اختلال نعوظ مفید است ولی مانند دیگر مکمل ها نباید جایگزین درمان پزشکی گردد. مصرف این گیاه ممکن است در بعضی از افراد هیچ نوع تاثیری نداشته باشد.

منبع: healthline

مطالب مشابه را ببینید!