مجله تاپ‌ناز‌

خواص روغن کندش | تمام فواید روغن کندش برای پوست و مو و ریزش مو

خواص روغن کندش برای پوست و مو بیشمار است. اگر دچار ریزش مو کم مویی شده اید و موهای شما کم پشت شده اند و یا حتی اگر پوست شما خشک شده است می توانید از روغن کندش استفاده کنید.

طبع روغن کندش گرم و خشک است. محل اصلی رویش گیاه آن در هند است که از ریشه روغنی مفید گرفته می شود. روغن کندش کابرد زیادی در زمینه های مختلف درمانی دارد. ساختار این روغن طوری است که باعث ایجاد حس نرمی و لطافت پوست و رفع خشکی و شکنندگی مو می شود و از ریزش مو جلوگیری می کند.

اگر می خواهید از خواص روغن کندش بهره مند شوید می توانید این روغن را از عطاری ها تهیه کنید.

این روغن از گیاهی کمیاب به نام کندش گرفته می شود که با استفاده مداوم از آن می توانید باعث بازسازی و تغذیه عمقی پوست و مو شوید.

این روغن ویتامین های زیادی دارد که باعث تقویت و جلوگیری از ریزش موی سر می شود.

این روغن از گیاهی کمیاب به نام کندش گرفته می شود که با مداومت استفاده از آن سبب بازسازی،ترمیم و تغذیه عمقی پوست و مو می شود و همچنین با داشتن انواع ویتامین ها به تقویت رشد و جلوگیری از ریزش موی سر کمک شایانی می کند.

خواص روغن کندش

  • تقویت ابرو
  • درمان سینوزیت
  • تسکین درد های عضلانی
  • رفع بی حسی دست و پا
  • کمک به کاهش چین و چروک پوست صورت
  • افزایش استحکام مو
  • درمان ریشه مو ضعیف شده
  • کمک به رویش مجدد مو
  • تقویت مژه ها

خواص روغن کندش

از مهمترین خواص روغن کندش که باعث شده محبوب شود، تاثیر آن بر روی موها است و باعث افزایش رشد مو می شود و می تواند تمام مشکلات موها را برطرف کند. خواص روغن کندش فقط مختص به مو نیست و برای پوست هم مانند آنتی اکسیدانی قوی عمل می کند  اما تجربیاتی که برای خلاصی از شر مشکلات مو دارد بسیار بیشتر است.

روغن کندش مانند یک محافظت کننده قوی بر روی مو عمل می کندکه وجود آنتی اکسیدان های این روغن باعث بازسازی فولیکول های مو و تقویت آنها می شود و از موها در مقابل اشعه های مضر خورشید محافظت می کند.

طریقه مصرف

برای استفاده از روغن کندش بر روی مو باید آن را کف سر خود بریزید و با دست شروع به ماساژ دادن کف سر کنید و به مدت 20 دقیقه سر خود را ماساژ دهید و سپس آن را با آب ولرم بشویید با این کار باعث تغذیه پوست سر و موها می شوید. با مالش ساقه موها می توانید از موخوره و شوره سر خلاصه شوید. برای اثربخشی آن باید به مدت 6 ماه ا این روغن استفاده کنید.

برای استفاده از روغن کندش باری تقویت مژه و ابرو باید ابتدا صورت را کاملا بشویید و ابروها و مژه ها را از هر نوع مواد آرایشی پاک کنید سپس با استفاده از پنبه ای آغشته به روغن روی ابروها و مژه های خود بمالید.

برای استفاده از این روغن روی پوست هم می توانید از صابون کندش که در داروخانه ها موجود است استفاده کنید و اثرات آن را روی پوستتان مشاهده کنید.

سعی کنید برای اثربخشی بهتر هر شب قبل از خوابیدن به مدت 3 ماه از این روغن استفاده نمایید. این روغن خوراکی نیست و برای درمان موضوعی مناسب است.

اگر به دنبال زیبایی بیشتر وهای خود هستید می توانید در بخش های دیگر در مورد خواص روغن بادام شیرین و روغن آرگان برای مو بخوانید.

مطالب مشابه را ببینید!