مجله تاپ‌ناز‌

خوراکی هایی برای رفع تشنگی روزه داران

خوراکی هایی برای رفع تشنگی روزه داران

رفع تشنگی و عطش در روزه داران

ميترا ذراتي متخصص تغذيه و رژيم درماني در گفتگو با خبرنگارکلينيک باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه سلول‌ها براي اينکه مواد زائد خود را دفع کنند به آب احتياج دارند، گفت: با توجه به اينکه با افزايش ساعات روزه داري مواجه هستيم کم آبي مي‌تواند مورد توجه قرار بگيرد.

وي با اشاره به اينکه بسياري از افراد تصور مي کنند اگر آب بيشتري بخورند در طول روز تشنگي کمتري خواهند داشت، تصريح کرد: مصرف آب به تنهايي نمي‌تواند آب مورد نياز بدن را تامين کند و براي پيشگيري از کم آبي در وعده سحر بايد از ميوه‌ها استفاده شود.

ذراتي همچنين اظهار داشت: اگر آب همراه با فيبرهاي مانند ميوه جات و سبزيجات باشد اين آب به تدريج در بدن آزاد مي‌شود و مانع از کم آبي مي‌شود.

وي در ادامه افزود: مصرف ميوه و سبزيهايي مانند هلو و کاهو به شکل سالاد در کنار غذا، قارچ که فوق العاده آب بالايي دارند از بهترين موادي هستند که مي‌توان براي ذخيره آب در بدن استفاده کرد.

اين متخصص تغذيه و رژيم درماني با اشاره به اينکه کاهش پروتئين‌ها مانع از کم آبي مي‌شود، توصيه کرد: افراد پروتئين‌هايي مانند گوشت را کمتر استفاده کنند چون گوشت اوره توليد مي‌کند و اوره براي دفع شدن نيازمند آب است، ادرار را زياد مي‌کند در نتيجه آب بدن از دست مي‌رود بنابراين بهتر است از مواد نشاسته‌اي در کنار ميوه جات و سبزيجات استفاده شود تا آب مورد نياز در طول روز تامين شود.

وي با اشاره به اينکه مصرف لبنيات مخصوصا شير و ماست نيز تا حدودي مي‌تواند آب بدن را تامين کند، خاطر نشان کرد: تامين آب بدن در ماه رمضان ازمهم‌ترين مورد براي سلامتي بدن است چرا که اگر اين آب تامين نشود دچار بيماري يبوست و در نتيجه مشکلات گوارشي و ايجاد خستگي و حتي مشکلات روحي رواني را مي‌تواند به همراه داشته باشد.

همچنین بخوانید : راههای جلوگیری از تشنه شدن در روزه داران

 

مطالب مشابه را ببینید!