مجله تاپ‌ناز‌

داشتن پوست سفید + 13 راز برای سفید شدن پوست خانم ها

خیلی از خانم ها به داشتن پوست سفید علاقه دارند زیرا آن را یکی از گزینه های جذاب بوندن می دانند. تمام افراد له صورت زیبا و شاداب گرایش دارند. یکی از راه های رسیدن به زیبایی، داشتن پوست روشن است. در ادامه این مطلب 13 راز برای سفید شدن پوست خانم ها را می گوییم.

خانم هایی که راز سفید شدن پوست را می دانند، براحتی می توانند پوست سالم و زیبایی داشته باشند. هر چند که این کار در جوامع شهری کار سختی است و مراقبت از پوست در این محیط ها دارای اهمیت زیادی است.

پوست انسان همیشه در معرض آلودگی های زیادی قرار دارد و از این رو باید مراقبت های لازم برای آن انجام گیرد. به همین دلیل بهتر است گاهی پوست را از تجمع لایه باکتری بزدایید و فرصت نفس کشیدن را برای پوست فراهم نمایید. ماسک خیار یک ماسک روشن کننده پوست می باشد و خیلی از آاودگی ها را از پوست صورت برطرف می کند.

رازهای سفید شدن پوست

فراموش نکنید با دانستن راز سفید شدن پوست صورت می توانید به پوست یک تا دو درجه روشن برسید. این درحالی است که راز سفید شدن پوست صورت منجر به معجزه نخواهد شد. بلکه تا حدی پوست را روشن می سازد.

عسل و لیمو

برای تهیه کردن ماسک عسل و لیمو، کمی عسل و آبلیمو را ترکیب کنید و با یک قاشق چای خوری جوی دو سر مخلوط نمایید. این ماسک پس از قرار گرفتن روی صورت باید به مدت 20 دقیقه باقی بماند و سپس آن را با گرم بشویید. خواص عسل باعث حفظ نرمی پوست پس از استفاده از آبلیمو می شود. برای پوست های خشک بهتر است عسل را با آب خیار ترکیل کنید و آبلیمو حذف شود.

بلغور جوی دوسر و زردچوبه

باید زردچوبه را با 2 قاشق چای خوری جوی دو سر آرد شده مخلوط کنید و برای انسجام آنها می توانید چند قطره آبلیمو اضافه کنید. خمیر شما باید منسجم باشد و به خوبی روی پوست بماند. این خمیر باید همراه با ماساژ روی پوست گذاشته شود. پس از 20 دقیقه می توانید آن را از روی پوست بشویید.

ماسک پاپایا

میوه پاپایا نوعی خربزه درختی است که در ایران بسیار کمیاب است ولی خاصیت لایه برداری زیادی دارد. ویتامین سی موجود در این میوه یکی از روش های فهم راز سفید شدن پوست صورت است. پس از پوشت کندن پاپایاف ان را برش دهید. تکه های این میوه را در میکسر برزید و له کنید. سپس بافت خمیری را با عسل مخلوط کنید و روی پوست به اندازه 20 دقیقه قرار دهید. سپس پوستتان را با آب گرم بشویید.

داشتن پوست سفید

آلوئه ورا

آلوئه ورا نوعی لایه بردار طبیعی است که می توانید آن را به صورت مستفیم روی پوست اعمال کنید. در این لایه برداری، بافت مرده پوست براحتی از آن جدا می شود و شفافیت پوست آشکار می شود. تمام خواص آلوئه ورا برای پوست از ماده ای به نام آنتراکیون ناشی می شود و به این ترتیب راز سفید شدن پوست صورت با این ماده نمایان می شود. آلوئه ورا و آبلیمو را با حرکات دورانیی روی پوست صورت بکشید.

نارگیل تازه

می توانید آب نارگیل تازه (سبز) استفاده کنید. در این روش باید از آب نارگیل برای شستشوی صورت استفاده کنید. این مسئله باعث سفیدی و روشنی پوست، لطافت و نرمی پوست شما می شود.

شیر یا ماست

شیر و ماست دارای اسیدهای آلفا هیدروکسی هستند و برای سفید شدن پوست صورت مناسب هستندو می توانید ماست را بدون مواد شیرین کننده استفاده کنید.

برای تهیه این ماسک شیر یا ماست را با آرد شده بلغور جوی دو سر مخلوط و این ترکیب را برای ۲۰ دقیقه روی پوست نگه دارید. حالا می توان با این ترکیب راز سفید شدن پوست صورت را دریافت. بهتر است از نوع پرچرب این لبنیات استفاده نکنید. چون آنزیم های لازم برای لایه برداری طبیعی را دارا نمی باشند.

ماسک گلاب

گلاب یک ماسک طبیعی برای رفع کبودی دور چشم و سایر نواحی است. برای تهیه این ماسک باید یک قاشق غذاخوری آبلیمو، ۲ قاشق غذاخوری شیر را مخلوط و در ادامه ۲ قاشق غذاخوری گلاب و یک قاشق غذاخوری آرد نخود اضافه کنید. خمیر را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت بگذارید و آن گاه شست و شو دهید.

ماسک آرد نخود

برای تهیه این ماسک دو قاشق غذاخوری آرد نخود را با مقداری آب ترکیب و بر روی پوست قرار دهید. می توانید همراه با این ترکیبات برای اثر بخشی بیشتر از دو قاشق آبلیمو و نصف قاشق چای خوری زردچوبه استفاده کنید.

ماسک زردچوبه، آرد نخود و گلاب

این سه ماده را با مقدارهایی در هم ترکیب کنید تا شکلی از خمیر به دست آید. این خمیر را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست قرار دهید تا از خواص مفید آن بهره مند شوید.

قبل از پیاده گردن انواع ماسک های طبیعی و شیمیایی، پوست تان را در برابر آفتاب محافظت کنید. این حفاظت به قدری مهم است که شاید دیگر نیاز به درمان های بعدی نداشته باشید. ضمن اینکه راز سفید شدن پوست صورت را باید در همین مسئله جست و جو کرد. مسلماً کسانی که از تابش مستقیم نور خورشید دور هستند، کمتر دچار امراض پوستی و تیرگی پوست می شوند. برای حفاظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش باید از کرم ضدآفتاب با حداقل SPF30 استفاده کنید.

داشتن پوست سفید

برای پوست لایه برداری مداوم انجام دهید

برای آگاهی از راز سفید شدن پوست صورت هفته ای چند بار اقدام به لایه برداری کنید. به عنوان مثال از برس های خاص پوست در نوع نرم کمک بگیرید یا از کرم لایه بردار استفاده کنید. در نوع عمیق نیز می توان دستگاه های لایه بردار را به کار برد. با این کار پوست مرده صورت کنار زده می شود.

سیب زمینی

ویتامین ث موجود در سیب زمینی راز سفید شدن پوست صورت را آشکار می سازد. البته می توانید از جایگزین های آن یعنی خیار و گوجه استفاده کنید. برای این کار پوره سیب زمینی را گرفته و با آبلیمو مخلوط و بر روی پوست صورت بکشید. بعد از اینکه شیره سیب زمینی روی پوست خشک شد، باید پوست را با آب گرم شست و شو دهید.

آب لیمو

آب لیمو به دلیل داشتن اسیدهای آلفا هیدروکسی(AHA) یک لایه بردار قوی است و به سرعت پوستی لطیف و سفید را در اختیار شما می گذارد.

اسید سیتریک آبلیمو، سبب حذف باکتری می شود. برای تهیه محلول آبلیمو، نصف لیمو ترش را با همان مقدار آب یا کمی بیشتر مخلوط و آن گاه محلول را با پنبه بر روی پوست بمالید. بعد از ۲۰ دقیقه، آن را بشویید. بعد از این شست و شو بیرون نروید. چون در این وضعیت پوست شما نازک شده و واکنش شدیدی نسبت به نور آفتاب دارد. ضمن اینکه خشکی بعد از پوست نیز زیاد شده که برای رفع آن باید از مرطوب کننده استفاده کنید. این روش را برای دریافت نتیجه مطلوب، هفته ای سه بار انجام دهید.

زردچوبه

یکی از روش های خوب برای روشن کردن پوست استفاده از زردچوبه است. پس یکی از رازهای سفیدی پوست زردچوبه است.

برای استفاده کردن از آن، باید زردچوبه را خمیر کنید، برای تهیه خمیر زردچوبه، در ابتدا کمی از این ادویه را با روغن زیتون مخلوط کنید و سپس خمیر را روی نواحی تیره قرار دهید و پس از گذشت 20 دقیقه با آب گرم بشویید. ملانین در زردچوبه باعث سفید شدن پوست می شود.

در این بخش 13 راز سفید شدن پوست صورت را به شما می گوییم. در این بخش می توانید روش های موثر برای سفید شدن پوست صورت در منزل را انجام دهید و از نتیجه آن لذت ببرید..

مطالب مشابه را ببینید!