مجله تاپ‌ناز‌

در اولین دیدار عاشقانه یا خواستگاری چه بپوشیم؟

در اولین دیدار عاشقانه یا خواستگاری چه بپوشیم؟

خانمها و آقایان در اولین قرار ملاقات عاشقانه

اولین دیدار با كسی كه قرار است شریك شما در زندگی آینده‌تان شود شاید مهم‌ترین قرار باشد. پس باید برای آن آماده باشید، اما چگونه؟ ما توصیه‌هایی برای شما داریم كه می‌تواند تمام اضطراب‌های شما را از بین ببرد.

به هر حال ازدواج مهم‌ترین اتفاق زندگی شماست، معلوم است كه نقطه شروع چنین اتفاقی چقدر اهمیت دارد. قرار اول شما با خواستگار یا همسر آینده‌تان اتفاقی شیرین و در‌عین حال بسیار دلهره‌آور و اضطراب‌آور است. قطعا اینكه چه لباس‌هایی در چنین قراری بپوشیدخیلی مهم  است.‌ ما نكته‌های بسیار مهمی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.


برای خانمها

  •    لباس‌های شما مهم است، چون…

باید به لباس پوشیدن خود اهمیت بدهید، مردان  تنها به چهره همسران آینده خود اكتفا نمی‌كنند، حتی در بسیاری موارد نوع و شیوه لباس پوشیدن شما از چهره‌تان مهم‌تر است. خوش‌پوشی به معنای این نیست كه گران‌ترین لباس‌های ممكن را تهیه كنید و بپوشید بلكه به این معناست كه در انتخاب لباس‌ها و هماهنگی بین آنها سلیقه به خرج دهید. شما باید به این نكته توجه كنید كه وقار، منظم بودن و حتی نوع شخصیت‌ انسان‌ها را می‌توان از روی لباس پوشیدن آنها حدس زد و برای همین شما باید بتوانید با لباس پوشیدن خودتان تاثیر مثبتی روی طرف مقابل بگذارید.


برای خانمها

  •    خوش‌پوشی یعنی…

اطلاع داشتن از آخرین اخبار دنیای مد و پوشاك اصلا بد نیست، اما مهم‌ترین نكته این است كه خودتان را به مد روز نسپارید. هیچ تضمینی وجود ندارد كه لباس‌های مد روز حتما شما را خوش‌پوش كند. واقعیت این است كه داشتن استیل در لباس پوشیدن و خوش‌استیل بودن و خوش‌لباس بودن یعنی اینكه بدانید چه چیزهایی به شما می‌آید و چه چیزهایی نه.‌ شما قطعا در گذر زمان با نگاه كردن به آینه و شنیدن صحبت‌های دیگران تا حدود زیادی متوجه این موضوع شده‌اید كه چه رنگ و چه مدل لباس‌هایی به شما می‌آید. قطعا در نگاه اول تناسب لباس پوشیدن شما و هماهنگی لباس‌هایی كه انتخاب كرده‌اید مهم‌تر از مارك لباس‌های شماست، حتی لازم نیست برای قرار اول حتما لباس‌های تازه بخرید، قطعا در كمد لباس‌هایتان بهترین‌ها در انتظار شما هستند، فقط كافی است بدانید چه چیزهایی متناسب با شما هستند و به هم و كنار هم می‌آیند.


برای خانمها

  •    مهم‌ترین چیز این است كه تمیز باشید

اولین نكته در لباس پوشیدن انتخاب لباس‌های تمیز است. یك انسان با لباس‌های ارزان‌قیمت و قدیمی اما تمیز بسیار بهتر از انسانی با لباس‌‌های گران‌قیمت و نو اما كثیف، روی طرف مقابل تاثیر می‌گذارد. در مورد خانم‌‌ها حتی لكه‌های كوچك روی لباس‌ها (مثلا لكه‌های ناشی از زدن عطر به لباس) اهمیت زیادی دارد زیرا می‌‌تواند نشان‌دهنده بی‌توجهی یا شلخته بودن آنان باشد. در این روزهای گرم باید دقت كنید لباس‌هایی بپوشید كه عرق كردن شما را نشان ندهد.

لك یا خط عرق به خصوص در قسمت زیر‌بغل لباس‌ها می‌تواند تاثیر نامناسبی روی فرد مقابل شما بگذارد. فكر نكنید كه هر لباس تیره‌ای در چنین شرایطی انتخاب مناسبی است زیرا بسیاری از لباس‌های تیره هم اثر تعریق را به وضوح نشان می‌دهد. پوشیدن لباس‌های تنگ و چسبان در این روزهای گرم را هم فراموش كنید.


برای خانمها

  • كفش‌های مورد اطمینان‌‌‌تان را بپوشید

كفش یكی از مهم‌ترین بخش‌های «خوش‌پوشی» چه در زنان و چه در مردان است. اهمیت كفش‌ها در قرار اول حتی مهم‌تر از سایر موارد است، می‌دانید چرا؟ چون در قرار اول بیشترین نگاه به سمت زمین است و طبیعی است كسانی كه بیشتر به پایین نگاه می‌كنند بیشتر از هر بخش دیگری به كفش‌های طرف مقابل دقت  می‌كنند.برای مردان كفش زنان یكی از مهم‌ترین نشانه‌های خوش‌پوشی به شمار می‌رود، اما فكر نكنید كه به این دلیل باید كفش‌هایی تنگ با پاشنه‌ بسیار بلند بپوشید، اولین اصل در انتخاب كفش راحتی‌ شماست. شاید شما چند ساعت در یك محل باشید و برای همین اگر كفش‌تان اذیت‌تان كند ناراحتی‌تان می‌تواند تمام آنچه را كه می‌خواهید به آن برسید را از بین ببرد. حتما كفشی بپوشید كه قبل از آن به پا كرده‌اید، زیرا یك كفش نو ممكن است در ابتدا قالب پای شما به نظر برسد اما پس از چند دقیقه به كابوس شما بدل می‌شود. البته یادتان باشد كه یك كفش كثیف یا مستعمل می‌تواند تاثیر بسیار منفی‌ای روی ذهن طرف مقابل بگذارد.


برای خانمها

  • مهم، احساس شماست

احتمالا متوجه شده‌اید كه در روزهایی كه از لباس خودتان راضی هستید تصور بهتری از خودتان دارید و اعتمادبه‌نفس‌تان هم بالاتر است. شاید ساعت‌ها مقابل آینه بایستید و لباس‌‌های مختلف را امتحان كنید و در نهایت هم دچار سردرگمی و تشویش شوید، اما بهترین كار این است كه به حس خودتان اعتماد كنید، هر زمان لباسی را پوشیدید كه حس خوبی به شما ‌داد، بدانید انتخاب خوبی داشته‌اید. شاید شما نگران این باشید كه چند كیلو اضافه‌وزن شما را نامناسب جلوه می‌دهد اما بدانید كه لباس تنگ كه به شما احساس بدی بدهد، نمی‌تواند مشكل را حل كند. با پوشیدن چنین لباسی نه اعتمادبه‌نفس خواهید داشت نه احساس خوب. طبیعی است كه در چنین قرار مهمی احساس كنید لوازم آرایشی بهترین دوست شماست، اما باور كنید كه افراط در این زمینه شما را از خودتان دور می‌كند. شما می‌خواهید فردی را برای یك عمر زندگی انتخاب كنید و او هم همین‌طور، اگر شما با استفاده از لوازم آرایشی، بسیار متفاوت‌تر از ظاهر معمول خود شوید آیا قول می‌دهید كه همیشه در همین حالت بمانید؟ در ضمن به احتمال بسیار زیاد فردی كه قصد دارد زندگی آینده خود را بسازد، نمی‌تواند چندان به كسی كه مهم‌ترین ویژگی‌اش افراط در استفاده از این لوازم است، اعتماد كند. بهترین كار این است كه چهره واقعی‌ خودتان را به طرف مقابل نشان دهید نه آنكه پشت یك نقاب، خود واقعی‌تان را پنهان كنید.


برای خانمها

  • چگونه بایستید، چگونه بنشینید

شاید مهم‌تر از آنچه می‌پوشید این است كه چگونه باشید، در واقع حالت بدن شما و زبان بدن شما حتی مهم‌تر از لباسی است كه پوشیده‌اید. سعی كنید در حالت كاملا صاف و شق و رق و بدون قوز بایستید و در حالت نشسته هم در حالت رسمی باشید نه در حالت لم دادن. شاید حفظ این حالت برای مدت طولانی سخت باشد اما باید سعی كنید در تمام لحظات احساس اعتمادبه‌نفس در قالب زبان بدن شما باشد. می‌توانید شانه‌هایتان را رها كنید و در یك حالت نسبتا آرام قرار بگیرید اما سرتان را همیشه بالا بگیرید و دست‌هایتان را هم پنهان نكنید. بدترین كار این است كه در حالت قوز‌كرده بنشینید، خودتان را پشت كیف‌تان و دست‌هایتان را هم در زیرمیز پنهان كنید، چنین حالتی به جای خجالتی‌بودن، ضعف و منفعل بودن شما  را می‌رساند.


برای آقایان

  • باز هم اهمیت تمیز  بودن

طبیعی است كه تمیز بودن مهم باشد، اما این را می‌دانید كه در تحقیقات گسترده‌ای كه در اروپا انجام گرفته مشخص شده كه برای خانم‌ها تمیز بودن و رعایت پاكیزگی در ظاهر مهم‌تر از ثروتمند بودن همسر آینده‌شان است؟ شاید در مقاطع فراوانی ظاهر آقایان دچار تغییراتی مطابق روز شده باشد اما هیچگاه نمی‌توان تاثیر پاكیزگی را نادیده گرفت. داشتن صورت و موهای تمیز و اصلاح‌شده و لباس‌هایی تمیز و پاكیزه اولین اصل برای آن است كه یك مرد واقعی به نظر برسید. اگر با همان ظاهر هر روزه خود در قرار اول حاضر شوید یعنی این قرار برای شما با زندگی عادی‌تان هیچ فرقی ندارد و در واقع به طرف خود این پیام را می‌دهید كه او را جدی نگرفته‌اید.

البته این را هم بدانید كه لازم نیست ساعت‌ها وقت بگذارید، طبیعی است كه آقایان به اندازه خانم‌ها به چهره خود توجه ندارند اما رعایت برخی نكات و به خصوص پاكیزه بودن و انتخاب لباس‌های هماهنگ، بسیار اهمیت دارد.


برای آقایان

  • این كت شاید آینده شما را تضمین كند

برخی لباس‌ها مخصوص جوان‌ها ارزیابی می‌شوند و برخی لباس‌ها مخصوص افراد میانسال. شما لازم نیست لباس‌هایی بپوشید كه سن شما را بالاتر نشان دهد اما باید لباس‌هایی بپوشید كه نشان دهد قرار برای شما قراری مهم است. انتخاب لباس‌های نسبتا رسمی می‌تواند این پیام را به طرف مقابل بدهد كه شما به او و این قرار اهمیت داده‌اید. البته این را هم یادتان باشد كه اهمیت راحت  بودن شما در لباس بیشتر از رسمی بودن یا اسپرت بودن آن است. یك كت اسپرت، حتی در روزهای گرم، به همراه یك پیراهن و شلوار هماهنگ می‌تواند یك انتخاب خوب باشد.


برای آقایان

  • افراط در بوی خوش‌ ممنوع

خوشبویی، به خصوص با انتخاب عطری مناسب روز یا شب كه سنگینی و وقار را القا ‌‌كند، قطعا در طرف مقابل شما تاثیر مثبت دارد. اما یادتان باشد كه مثل هر چیز دیگری افراط در این زمینه هم به ضرر شما خواهد بود. تحقیقات نشان‌داده شامه خانم‌ها درمورد بوهای خوب، تیزتر از آقایان است و تاثیر بوی خوب و مطابق سلیقه آنها در انتخاب‌هایشان بیشتر است اما این به آن معنا نیست كه استفاده بیشتر از عطرها و اسپری‌ها تاثیر بیشتری ایجاد كند. قطعا كسی كه در نزدیكی شما باشد دلش نمی‌خواهد افراط شما باعث شود كه او برای دورتر شدن از شما لحظه‌شماری كند.

كلاسیك باشید

سبك موسوم به كلاسیك بهترین سبك برای پیروی از قواعد در قرارهای مهم زندگی است. اگر حالت موها، چهره و لباس پوشیدن شما مطابق سبك‌های مقطعی و روز گذر است بهتر است در قرار مهم زندگی‌تان تغییری در آن ایجاد كنید، زیرا شما قرار است ثبات‌قدم، بااراده بودن و دائمی بودن تصمیم خودتان را نشان دهید. وقار در پوشش تا حدودی وقار در رفتار را هم ایجاد خواهد كرد و این می‌تواند یك امتیاز بسیار مثبت برای شما باشد.

چشم‌ها را پنهان نكنید

هرگز با عینك‌آفتابی روبه‌روی طرف مقابل ننشینید. شما می‌‌خواهید او را همان‌گونه كه هست، بشناسید و طبیعی است كه او هم همین هدف را داشته باشد، پس بگذارید چشم‌هایتان را ببیند زیرا چشم‌ها نقش مهمی در انتقال احساسات و تفكرات انسان دارند، همچنین بهتر است دست‌هایتان را هم پنهان نكنید، زیرا دست‌ها هم در انتقال پیام باطنی شما نقش بسیار مهمی دارند./مجله ایده آل

همچنین

خانم ها در قرار ملاقات عاشقانه با مردان این نکات را رعایت کنید

در اولین قرار عاشقانه و اولین قرار دوستی این غذاها را هرگز نخورید!

مطالب مشابه را ببینید!