مجله تاپ‌ناز‌

دیدنی های بیروت لبنان + مکان های گردشگری عروس خاورمیانه

بیروت پایتخت کشور لبنان است که به آن عروس خاورمیانه می گویند و بسیاری از جهانگردان به این شهر زیبا می روند و از جاذبه های مهم این شهر دیدن می کنند. این شهر بسیار طرفدار دارد و هر ساله تعداد زیادی گردشگر به بیروت می روند.

بیروت یکی از شهرهای بزرگ در خاورمیانه است که در آن آثار تاریخی زیادی وجود دارد و موزه های فرهنگی زیادی در این شهر واقع شده اند. خیابان های این شهر بسیار زیبا هستند و رستوران های مدرن و لاکچری در آن فراوان است.البته بیروت در طول جنگ های مختلف، بسیار دچار صدمه شده است ولی باز هم پیشرفت داشته است که در ادامه می خواهیم نگاهی به این زیبایی ها بیندازیم.

دیدنی های مهم گردشگری شهر بیروت

اگر به جاذبه های طبیعی دنیا علاقه دارید پس می توانید به شهر بیروت هم سری بزنید و از جاذبه های طبیعی و تاریخی بیروت لذت ببرید.

دیدنی های بیروت لبنان

ساحل بیبلوس بیروت

این مکان بسیار آرام و دیدنی است و در نزدیکی شهر قرار گرفته است و می تواند باعث آرامش خاصی در وجود شما شود. این ساحل یک مقصد دیدنی برای مردم این کشور است و اگر قصد سفر به این شهر را دارید به شما پیشنهاد می کنیم که این بندر زیبا را ببینید. می توانید از رستوران های سنتی این بندر هم غذای محلی و خوشمزه سفارش دهید. در اطراف بند تفریحگاه های زیادی وجود دارد که باعث ساخت یک روز عالی برای شما می شود.

دیدنی های بیروت لبنان

دانشگاه آمریکایی بیروت

این دانشگاه یکی از مهمترین دانشگاه های جهان است که قدمتی در حدود 152 سال دارد و جز 300 دانشگاه برتر جهان است. این دانشگاه بخش های زیادی مانند باغ های گیاه شناسی، موزه باستان شناسی، ساحل و ساختمان های تاریخی دارد. موزه باستان شناسی این دانشگاه در سال 1868 تاسیس شده است و از آن زمان فعالیت دارد. موزه این دانشگاه قدیمی ترین موزه باستان شناسی در خاورمیانه است. هر ساله گردشگران زیادی از این دانشگاه آمریکایی بازدید می کنند و در آن اطلاعات در مورد باستان شناسی کسب می کنند. اگر قصد سفر به بیروت را دارید به شما پیشنهاد می کنیم از این دانشگاه قدیمی هم بازدید کنید.

ببینید: معرفی 10 مکان زیبای گردشگری لبنان

دیدنی های بیروت لبنان

صخره‌های کبوتر بیروت

صخره های کبوتر یک خلقت طبیعی هستند که در بیروت قرار گرفته اند و زیبایی خاصی به این شهر داده اند. اگر می خواهید منظره ای جالب تماشا کنید پس به این منطقه بروید. قدم زدن در این منطقه بسیار لذت بخش است و باعث شگفتی شما می شود.

دیدنی های بیروت لبنان

حمام های رومی بیروت

یکی از مکان های مهم و دیدنی در بیروت، حمام های رومی می باشد که در فضایی باز قرار دارند و سالیانه گردشگران زیادی به این مکان می روند. تاریخچه این حمام به زمان های قدیم بر می گردد ومتعلق به زمان رومی ها است. اگر قصد سفر به لبنان را دارید پس حمام های رومی در بیروت بهترین گزینه برای سفر شما هستند. این حمام های تاریخی در سال 1990 توسط دولت بازسازی شده اند و یکی از زیباترین مکان هایی هستند که در بیروت می توانید ببینید.

دیدنی های بیروت لبنان

موزه سرسق بیروت

این موزه مهم و دیدنی محل نگهداری از آثار فرهنگی در شهر بیروت است و برای مردم این شهر بسیار مهم است. این موزه در یکی از قدیمی ترین مناطق این شهر قرار گرفته است و دارای معماری خلاص لبنانی است. این موزه در قرن 19 توسط خانواده سرسق ساخته شده است و سالیان زیادی است که به عنوان یک موزه فرهنگی استفاده می شود. این موزه قدیمی بازدیدکنندگان زیادی از سراسر جهان دارد و حالا یکی از پربازدیدترین مکان های شهر بیروت است.

ببینید: نکات جالب در مورد کشور عمان، بهترین انتخاب برای گردشگران

دیدنی های بیروت لبنان

کلیسای مریم مقدس بیروت

کلیسای مریم مقدی که نام اصلی آن بانوی مقدس ما است یکی از مکان های معنوی شهر بیروت است و جزو مهمترین جاذبه های این شهر است. این کلیسا دارای یک مجسمه زیبا است که زیبایی خاصی دارد. هر ساله بیش از 100 هزار نفر به این نقطه گردشگری می روند.

بخوانید: راهنمای سفر به دبی و امارات و مکان های دیدنی این شهر

مطالب مشابه را ببینید!