مجله تاپ‌ناز‌

مراحل رفع مسدودی کارت بانکی و دلایل مسدود شدن کارت بانکی

در این مطلب در مورد مسدود شدن کارت بانکی و روش هایی که می توانید رفع مسدودی کنید و باز کارت را فعال کنید توضیحاتی داده ایم. بهتر است قبل از هر کاری با وکیل خود مشورت کنید تا بهتر شما را راهنمایی کند.

گاهی افراد که حساب بانکی دارند، حساب هایشان مسدود می شود و نمی توانند کارهایشان را انجام دهند و باید طی مراحلی حساب خود را از این حالت خارج نمایند. اگر راهکار این مشکل را نمی دانید در ادامه همراه ما باشید تا در مورد رفع مسدودی کارت به شما توضیح دهیم.

دلایل مسدودی حساب بانکی و رفع مسدود شدن کارت

عوامل زیادی در مسدود شدن کارت و حساب های بانکی تاثیر دارند و بعضی از افراد می توانند حساب افراد دیگر را مسدود کنند که مهمترین این دلایل عبارتند از:

ایجاد تناقض در اطلاعات هویتی یکی از اصلی ترین مواردی می باشد که حساب های بانکی را مسدود می سازد و افراد زیادی با این مشکل مواجه می شوند. این افراد به دلیل اختلال در بعضی موارد بسیار ساده مانند نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره شناسنامه، آدرس منزل و صادر نشدن کد شهاب دچار مشکی می شوند. برای رفع مسدودی کارت بانکی خود باید این نواقص را رفع کنید.

یکی دیگر از دلایلی که خود بانک حساب را مسدود می کند داکد ماندن آن است و وقتی که شما برای مدت زیاد از حساب خود استفاده نکنید بانک آن را مسدود می کند.

مسدود شدن توسط مراجع قضایی هم دیگر روش برای مسدود شدن حساب است و وقتی که از فرد شکایت شده است مراجع قانونی می توانند حساب او را مسدود کنند.

ضمانت وام دیگران هم ممکن است مشکلاتی برای شما ایجاد کند و حساب بانکی شما مسدود شود البته اگر فردی که برای او ضامن شده اید به موقع قسط های خود را واریز نکند.

کشیدن چک بلا محل می تواند حساب جاری شما را مسدود کند. بهتر است با احتیاط بیشتری از چک های خود استفاده کنید. افرادی که چک بلامحل کشیده اند حسابشان به مدت 7 سال مسدود می شود.

مراحل رفع مسدودی کارت بانکی و دلایل مسدود شدن کارت بانکی

رفع مسدودی کارت بانکی

رفع مسدودی در بیشتر موارد با دستگاه قضایی است و برای انجام این کار باید به دادگستری مراجعه کنید. مسدود شدن حساب شما یا به دلایل حقوقی و یا به دلایل کیفری است که راه حل آزادسازی آن را برایتان مطرح می کنیم.

دعاوی حقوقی

وقتی که حساب شخصی شما قبل از صدور رای قطعی مسدود شده باشد می توانید در برابر قاضی دفاع خوبی ارائه دهید و حساب خود را رفع مسدودی کنید.

دعاوی کیفری

اگر حساب شما بنا به دلایل کیفری بسته شده باشد باید بدانید که راه آسانی پیش رو ندارید زیرا حساب شما بعد از تحقیقات به عمل آمده مسدود شده است و برای رفع این نوع مسدود شدن باید از وکیل کمک بگیرید.

هر گونه مسدود شدن که برای حساب شما ایجاد می شود احتمالا دلیل قانع کننده ای در پشت آن است پس بهتر است برای رفع مسدود شدن از وکیل کاربلد و خبره کمک بگیرید.

مطالب مشابه را ببینید!