مجله تاپ‌ناز‌

رفع پرز لباس با روش های خاص برای زیباتر شدن ظاهر پارچه

لباس ها با جنس های مختلف و پارچه های گوناگون پس از مدتی ممکن است پرز بگیرند و دیگر مانند قبل زیبا نباشند و در این مرحله می خواهیم راهکارهای برای رفع پرز لباس را به شما پیشنهاد کنیم که موثر هستند.

چسبدن پرز به لباس و از بین بردن پرزها شاید کمی سخت باشد و  می تواند باعث زشت شدن لباس ها شود و به خصوص لباسهای تیره شود. در این مطلب روش هایی برای از بین بردن پرزهای لباس به شما معرفی می کنیم و برای حل مشکل به شما پیشنهاد می کنیم تا انتها همراه تاپ ناز باشید.

ترفندهای خاص برای رفع پرز لباس

ایجاد شدن پرز روی لباس ظاهر زیبای لباس را از بین خواهد برد و ممکن است خیلی از افراد با مشاهده پرز روی لباس آن را دور بیندازند، در این مطلب روش های مختلف برای جلوگیری از ایجاد پرزها و رفع آن پرداخته ایم.

با استفاده از چسبندگی و ساییدگی

به منظور انجام این کار لازم است که از غلتک استفاده کنید و می توان آن را در بخش لباسشویی سوپرمارکت، فروشگاه های پارچه یا فروشگاه های حیوان خانگی پیدا می شود.

 

رفع پرز لباس

پس از تهیه غلتک، آن را بر روی لباس بکشید و به سوی بالا و پایین حرکت دهید و تا رفع شدن کامل پرزهای روی لباس این عمل را انجام دهید. در حین حرکت در صورتی که مشاهده کردید غلتک پرز کمتری را جمع می کند، باید ورق چسبناک روی آن را با ورق جدیدی تعویض کنید و حرکت را ادامه بدهید.

بعضی از غلتک ها قابلیت استفاده مجدد دارند که دارای ژل قابل شستشو است و پس از کثیف شدن خیلی راحت می توانید آن را با آب و صابون بشویید و سپس خشک کنید.

استفاده کردن از نور چسب و جوراب

چسب پهن و 5 سانتی متری، وسیله خوبی برای این کار می باشند، قسمت چسبنده چسب را روی پرزهای لباس قرار دهید و آن را در جهت بافت پارچه به سوی بالا و پایین حرکت دهید. باید توجه کنید که هر چه نوار پهن تر باشد، فضای بیشتری را پوشش خواهد داد.

رفع پرز لباس

با استفاده از یک جوراب نایلونی از قسمت بالا به پایین می توانید پرزهای لباس را بگیرید و یا با استفاده از دستکش پلاستیکی و دست کشیدن روی لباس، پرزها را جمع کنید.

رفع پرز لباس

استفاده از ریش تراش الکتریکی

با استفاده از یک دستگاه باتری می توانید تا حدی از شر پرزهای لبسا راحت شوید، برای این کار دستگاه را روشن کنید و با چرخاندن آن روی لباس، پرزها گرفته می شوند، وقتی که کار تمام شد می توانید ریش تراش را باز کنید و پرزها را خارج کنید.

رفع پرز لباس

استفاده از سنگ پا (پومیس) برای رفع پرز لباس نیز راهکار خوبی است و با قرار دان سنگ روی پارچه و حرکت دادن آن در جهت بافت پارچه، پرزها از بین خواهند رفت، البته باید سنگ را محکم نکشید تا لایه های آن از بین نرود و لباس پاره نشود.

رفع پرز لباس

استفاده از سنگ پومیس برای برطرف کردن پرز های پارچه های پنبه ای، پشمی، ابریشم، ساتن و نیز پارچه های ظریف و براق توصیه نمی شود. سنگ پومیس لایه های پارچه را از بین می برد و موجب پارگی پارچه خواهد شد.

رفع و پاک کردن پرزها با تیغ

استفاده از تیغ در صورت در دسترس نبودن ریش تراش برقی برای برطرف کردن پرزهای چسبیده به لباس ها روش مناسبی است؛ لباس را بر روی سطح صافی همچون میز اتو قرار دهید و آن را طوری قرار دهید که پرزها به سمت بالا باشند، سپس تیغ را روی لباس قرار داده و به آهستگی بر روی لباس بکشید، سپس آن را برداشته و پرزهای اضافی را جمع کنید، کافیست این کار را چند مرتبه انجام دهید تا به طور کامل پرز ها گرفته شوند. البته در هنگام استفاده از این راهکار باید مواظب باشید تا لباس پاره نشود.

رفع پرز لباس

شستن مجدد لباس و بدون مواد شوینده

در هنگامی که لباس های شسته خود را از ماشین لباس شویی خارج کرده و متوجه پرز های چسبیده روی لباس شده اید، می توانید با شستن دوباره آن، اما بدون مواد شوینده و پاک کننده این مشکل را برطرف کنید، سپس لباس ها را خارج کرده و تکان دهید تا پرزهای روی آن جدا شوند و بعد آن را خشک کنید.

رفع پرز لباس با سرکه

در این روش، مقدار ۶۰ میلی لیتر (یک چهارم فنجان) سرکه سفید را در هنگام شستن لباس ها به ماشین لباس شویی اضافه کنید، زیرا سرکه پرز های لباس را برطرف می کند و مانع چسبیدن پرز به لباس ها خواهد شد، ضمن اینکه کمک کننده خوبی برای شستن لباس ها می باشد.

رفع پرز لباس

نکته : وجود دستمال کاغذی، کاغذ یا ضایعات بافت به همراه لباس باعث ایجاد پرز و چسبیدن آن به لباس ها می شود، بنابراین لازم است در هنگام شست و شوی لباس ها از وجود دستمال کاغذی و مواردی از این قبیل در جیب لباس مطمئن شوید.

خشک کردن لباس در فضای باز

در خشک کن های لباسشویی، مقدار زیادی پرز ایجاد می شود و در صورتی که تمیز نشوند این پرزها را منتقل لباس ها می کنند، بنابراین خشک کردن لباس در فضای باز امکان پرز گرفتن آنها را کاهش داده و حتی در صورتی که پرز گرفته باشند، با آویخته شدن ممکن است، پرز های آنها ریخته شود.

رفع پرز لباس

همچنین در معرض بودن نور خورشید موجب از بین رفتن هر نوع باکتری بر روی لباس و در نتیجه از بین رفتن بوی بد و خوشبو شدن لباس ها خواهد شد.

مطالب مشابه را ببینید!