مجله تاپ‌ناز‌

روش صحیح تمیز کردن اتاق خواب

روش صحیح تمیز کردن اتاق خواب

اتاق خواب، نسبت به سایر اتاق‌های خانه از اهمیت بیشتری برخوردار است، چرا که ما بیشتر روز خود را در آن سپری می‌کنیم و همین مسئله باعث می‌شود که ظاهر اتاق خواب به صورت ناخودآگاه در ذهن ما تأثیر بگذارد.

در واقع اگر می‌‌خواهید از ذهن آشفته خود رهایی یابید، ابتدا بهتر است اطراف خود را منظم کنید تا به یک ذهن منظم و سازمان‌یافته دست‌یابید. تمیز کردن اتاق خواب برخلاف تمیز کردن خانه کار دشواری نیست، چرا که در زندگی مدرن می‌توانید از کمک‌های بیرونی همچون خشکشویی نیز استفاده کنید. در این مقاله سعی داریم نحوه تمیز کردن اتاق خواب را به شما آموزش دهیم تا اتاق تمیز و ذهن آرامی داشته باشید.

1. نحوه تمیز کردن کمد لباس

بسیاری از افراد هنگام تمیز کردن اتاق خوب، از تمیز و مرتب کردن کمد لباس سرباز می‌زنند. با این حال بهتر است بدانید که اهمیت تمیز کردن کمد لباس از اتاق خواب بیشتر است، چرا که یک کمد تمیز باعث مرتب بودن اتاق خواب نیز می‌گردد. از این رو توصیه می‌کنیم این مراحل را انجام دهید:

  1. تمام لباس‌های کمد را خارج کنید و لباس‌هایی که نمی‌خواهید یا کهنه هستند را کنار بگذارید تا فضای کمد خالی شود.
  2. کمد خود را با کمک یک حوله یا دستمال مرطوب، کاملاً تمیز کنید تا اثری از لکه و آلودگی باقی نماند.
  3. در صورتی که لباستان کثیف است آن را بشویید و اگر می‌خواهید در زمان خود صرفه‌جویی کنید، آن را به یک خشکشویی آنلاین بسپارید.
  4. لباس‌ها را در گروه لباس مجلسی و خانگی در کمد قرار دهید.
  5. توصیه می‌کنیم لباس‌های مجلسی را آویزان کنید و لباس‌های روزمره و راحتی را داخل یک جعبه مخصوص لباس تا کنید تا فضای کمتری از کمد اشغال شود.
  6. لباس زیر را در باکس لباس دیگری قرار دهید تا آلوده نشوند.
  7. در صورتی که می‌خواهید کفش‌ها را داخل کمد بگذارید، حتماً آن‌ها را داخل جعبه یا کیسه پلاستیکی قرار دهید تا باکتری و آلودگی وارد کمد لباس نشود.

روش صحیح تمیز کردن اتاق خواب

2. نحوه شستن روتختی

تختخواب بخش بزرگی از اتاق را اشغال می‌کند، از این رو حتماً باید آن را مرتب کنید. در صورتی که روتختی یا ملحفه‌تان کثیف است، حتماً آن را لکه‌گیری کنید، سپس با رعایت نکاتی آن را بشویید. با این حال بهتر است بدانید که شستن روتختی منجوق‌دوزی با شستن روتختی ساتن و روتختی نخی متفاوت است.

پیش از شستشوی هر مدل روتختی، ابتدا برچسب راهنمای آن را مطالعه کنید، چرا که برخی از روتختی‌ها همچون روتختی کارشده را نمی‌توانید داخل ماشین لباسشویی قرار دهید و بهتر است آن را با دمای مناسب و با دست بشویید.

در صورتی که در شستن روتختی نخی و رنگی تردید دارید، بهتر است آن را با مواد شوینده قوی نشویید، زیرا ممکن است رنگ آن از بین برود. توصیه می‌کنیم در صورتی که روتختی گران‌قیمتی دارید، حتماً آن را به یک خشکشویی آنلاین معتبر بسپارید. خشکشویی اینترنتی روتختی شما را از محل تحویل می‌گیرد و بدون هیچ گونه آسیبی، روتختی تمیز و بدون لکه را به شما تحویل می‌دهد.

3. نحوه شستن پرده اتاق خواب

پرده اتاق خواب همچون روتختی انواع گوناگونی دارد که شستشوی هر یک متفاوت است و بسیاری از افراد در اتاق خوابشان پرده ساتن و حریر دارند که شستن پرده حریر و ساتن نیاز به‌دقت و حوصله کافی دارد.

بهترین روش شستن پرده حریر با دست است و بهترین ماده شوینده پرده حریر و توری، صابون ملایم است. پرده حریر و توری جنس لطیف و نازکی دارند و در صورتی که در شستن پرده حریر و توری تردید دارد، حتماً از یک خشکشویی آنلاین یا آفلاین معتبر کمک بگیرید.

پرده ساتن یک نوع پرده لوکس و گران‌قیمت است که اتاق خواب را باشکوه می‌کند. با این حال این پرده زیبا، گرد و غبار را به خود جذب می‌کند. از این رو توصیه می‌کنیم هفته‌ای یک بار آن را جاروبرقی بکشید.

به منظور شستشوی پرده ساتن می‌توانید آن را داخل ظرف پر از آب ولرم قرار دهید. اگر می‌خواهید رنگ پرده ثابت بماند، می‌توانید از یک صابون بهره‌مند شوید. همچنین سرکه سفید نه تنها رنگ پرده را ثابت نگه‌می‌دارد، بلکه تأثیر بسیاری در تمیز شدن پرده دارد.

4. تمیز کردن سرامیک اتاق خواب

آخرین مرحله تمیز کردن اتاق خواب، تمیز کردن و برق انداختن سرامیک کف است که در ادامه به آن می‌پردازیم:

  1. ابتدا فرش و تمام سرامیک را جاروبرقی بکشید تا هر گونه آلودگی پاک شود.
  2. طی را مرطوب کنید و تمام سرامیک را برق بیندازید.
  3. اگر می‌خواهید لکه‌بری سرامیک را به خوبی تجربه کنید، مقداری سرکه سفید استفاده کنید تا سرامیک درخشان شود.

رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه را ببینید!